• Fyrklöverns

BIM Januari 2022

Hej alla kämpar där ute!

Nu när det värsta av deppigheten lagt sig tar vi nya tag och laddar för försök nr 7.

Startar därmed den nya BIM-tråden, första för 2022.

Önskar babylycka till oss alla <3

BIM-lista januari

5/1 Fyrklöverns (sjunde försöket, första barnet)

• Svar på tråden BIM Januari 2022
  • mammamalin
    Rilakkuma skrev 2022-01-29 19:52:45 följande:

Det känns nästan lite pinsamt att skriva det här, med tanke på mina ?säkra? uttalande för några dagar sen om att jag får sikta på februaritråden. Men imorse plussade jag! Hade verkligen noll förhoppningar men så var tempen förhöjd imorse (BIM imorgon) och det gjorde mig fundersam. Tog ett test igår där jag fick ett supersvagt streck 5 min efter sista avläsning som jag antog var spök. Så att dagens var så mycket starkare och började dyka upp redan efter 1 minut känns skönt efter två täta missfall Solig

Åh grattis! :) 
  • Rilakkuma
    Fyrklöverns skrev 2022-01-28 23:30:26 följande:

Totalt. Känner nada. Har inte haft någon känsla att jag ägglossat alls. Jag kontrollerade med tempen i några dagar för jag kunde inte hålla mig och då låg den högre så jag misstänker att ägget släppte. Men känner mig helt apatisk nu. Ingen PMS som man kan missta för grav-symtom ens. Räknar bara ner dagarna nu så jag kan köra igång en ny cykel. Tror BIM är flyttad till söndag 30/1, ägget verkar ha släppt 16de eller 17de.

Hur känner du? <3

Låter inte alls som roliga känslor, håller verkligen tummarna att det kanske tog sig ändå eller i annat fall att februari blir din månad :) 

Jag kommer inte längre lita på diverse symptom eftersom jag kommit fram till att varenda en av mina fem tidiga graviditeter känts annorlunda. Har det känts lättare den här cykeln utan tempande och test? 

• Rilakkuma
    mammamalin skrev 2022-01-29 19:55:39 följande:
    Åh grattis! :) 
     Tack! Kanske ses i BF-tråden om jag vågar gå dit med tanke på tidigare missfall.. :)
  • mammamalin
    Rilakkuma skrev 2022-01-29 19:58:58 följande:
     Tack! Kanske ses i BF-tråden om jag vågar gå dit med tanke på tidigare missfall.. :)
    Jo men kom! Vi har precis startat en fb-grupp med. Man vet aldrig vad som händer för någon av oss men vi stöttar varandra oavsett Hjärta
  • Rilakkuma
    PelloBello skrev 2022-01-29 07:53:36 följande:

Tror jag just plussa  // Förvånad

Vad roligt, grattis! Skönt med ett tydligt streck :) 

• Rilakkuma
    mammamalin skrev 2022-01-29 20:00:17 följande:
    Jo men kom! Vi har precis startat en fb-grupp med. Man vet aldrig vad som händer för någon av oss men vi stöttar varandra oavsett Hjärta

Lite lockad blir jag ju, tack för peppen Solig

• Elliot1
    Rilakkuma skrev 2022-01-29 19:52:45 följande:

Det känns nästan lite pinsamt att skriva det här, med tanke på mina ?säkra? uttalande för några dagar sen om att jag får sikta på februaritråden. Men imorse plussade jag! Hade verkligen noll förhoppningar men så var tempen förhöjd imorse (BIM imorgon) och det gjorde mig fundersam. Tog ett test igår där jag fick ett supersvagt streck 5 min efter sista avläsning som jag antog var spök. Så att dagens var så mycket starkare och började dyka upp redan efter 1 minut känns skönt efter två täta missfall Solig

Stort grattis, vad roligt!! :) 
  • Rilakkuma
    Elliot1 skrev 2022-01-29 23:30:48 följande:
    Stort grattis, vad roligt!! :) 
    Tack så mycket! Skrattande
  • Chilins
    Rilakkuma skrev 2022-01-30 09:33:34 följande:
    Tack så mycket! Skrattande
    Får jag fråga dig hur din tempkurva sett ut? :) 
  • Rilakkuma
    Chilins skrev 2022-01-30 09:36:58 följande:
    Får jag fråga dig hur din tempkurva sett ut? :) 

Självklart! När tempen dippade rätt mycket på ÄL+7 hade jag extrem mensvärk, kunde knappt jobba. Men nu antar jag att det kan ha varit en implantationsdipp kanske? Obestämd

Svar på tråden BIM Januari 2022