Inlägg från: Maymom |Visa alla inlägg
  • Maymom

Gravid med först barnet

Gravidmedförstabeben skrev 2021-12-13 19:06:25 följande:

HÖRRNI KAN JAG FÅ ETT SVAR PÅ MIN FRÅGA SNÄLLA NI!!!!

Lite onödigt otrevlig ton, svårt för nån annan att svara på utan att du ger all info.

Finns ju massa olika verktyg på nätet du kan beräkna det med själv.

Om du hade mens 29/8 och är beräknad i början av juni så bör du haft ÄL runt den 11/9, (och det är inte bebisen som blir befruktad utan ägget).

Är du beräknad senare så lägg till några dar, testa ett av alla beräkna bf-verktyg och prova dig fram.
  • Maymom
    Gravidmedförstabeben skrev 2021-12-14 13:04:43 följande:

Nej det jag menar är alltså om jag är gravid i 9 månader och är beräknad juni enligt ultraljudet då har väll barnet blivit befruktad september månad och den månaden har jag väll haft sex och då denna graviditet skedde i

Det beror ju på när i juni du är beräknad!!

ÄGGET kan ha blivit befruktat i oktober om barnet är beräknat i slutet av juni. Är bf i början av juni så ja, då blev ÄGGET befruktat i september.

Vet du inte vilken vecka du är i? Ta bort 2 veckor från det så vet du ju också på ett ungefär när ägglossningen var.
  • Maymom
    Gravidmedförstabeben skrev 2021-12-14 14:31:49 följande:

Ja det har jag men det jag menar är om jag inte minns kan barnmorskan genom att mäta barnet och räkna därifrån veta när jag hade mens och blev befruktad

Du vet ju när du hade mens så det behöver ju inte barnmorskan räkna ut och ja barnmorskan kan ju räkna ut när befruktning skedde och du kan ju räkna ut det utifrån bf, precis som flera av oss här redan skrivit.

Har du glömt vilken vecka du är i menar du? Då får du räkna bakåt från bf eller så ringer du bm.
Svar på tråden Gravid med först barnet