Anonym (TS) skrev 2022-01-09 12:47:51 följande:
Tack. Jag tycker vissa kommentarer går överstyr. Det är lätt att döma när man bara får en liten den av en verklighet nedskrivet på några rader. Det går inte att redogöra för hur hela vårt liv ser ut.
Jag kanske aldrig skulle skaffat barn med honom men det var inte så farligt då som nu och jag trodde faktiskt han skulle kunna kontrollera sig när det gällde hans barn. Många män blir mjukisar när det gäller deras barn och det ÄR han, förutom vissa gånger.
Han har aldrig skadat mig och skulle aldrig skada sin son men ett lätt grepp i nacken är ett hot om att skada precis som en hotfull röst och hårda ord och det verkar han inte förstå. Han vet inte riktigt var gränsen går men han vet definitivt att den går innan fysisk skada!
Men jag har kommit till en punkt där jag inser att jag behöver lämna. Jag gjorde slut idag och vi ska flytta isär.
Och hur tänker du om att barnet då framöver kommer att vara ensam med honom?
Det är ett ENORMT misstag att göra slut innan du sökt hjälp. Om du i samband med vårdnadstvist berättar om vad pappan gör mot barnet kommer din trovärdighet att vara mycket mindre än om du sökt hjälp under pågående relation så att dessa saker dokumenterades under pågående relation.