Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Han säger fittunge

Ts, vad säger du om alla svar du har fått? Det som händer i din familj är väldigt allvarligt och det skulle vara fint om du kunde återkoppla till oss.

• Anonym (Teddy)
    Anonym (TS) skrev 2022-01-09 12:55:07 följande:

Det var väldigt hårt sagt. Det är lätt att döma när man inte har alla fakta. Du har ingen aning om omständigheter eller hur vårt förhållande såg ut när vi valde att skaffa barn. Du känner inte honom och alla hans andra sidor.

Vill du inte hjälpa utan bara trycka ned så behöver du inte kommentera alls.

Jag håller med dig. Det är inte så enkelt att förutse hur livet med barn kommer att bli förrän man har fått dessa barn. Jag har en bekant som är en väldigt lugn och snäll person men efter att ha blivit mamma har hon blivit hysteriskt rädd för det mesta och har enligt mig drabbats av tvångstankar som många gånger går ut över barnet på ett dåligt sätt. Det var nog ingen runt om henne som förutsåg den utvecklingen.

Vad starkt av dig att du lämnar. Jag hoppas att han inser sitt behov av hjälp och fortsätter med terapin. Vad sa han och förstår han varför?
  • Anonym (Teddy)
    Drottningen1970 skrev 2022-01-09 14:38:43 följande:

Och hur tänker du om att barnet då framöver kommer att vara ensam med honom?

Det är ett ENORMT misstag att göra slut innan du sökt hjälp. Om du i samband med vårdnadstvist berättar om vad pappan gör mot barnet kommer din trovärdighet att vara mycket mindre än om du sökt hjälp under pågående relation så att dessa saker dokumenterades under pågående relation.

Läs detta ts. Ibland är det för det bästa att sitta lite lugnt i båten och vänta på rätt tillfälle. Och det rätta tillfället för dig kan vara senare och att först:

1. Berätta för nära och kära om vad som pågår, inte minst till hans släkt. Berätta och fråga om råd. Säg inte att du planerar att lämna i detta läget.

2. Kontakta soc och berätta om situationen.

3. Dokumentera. Börja skriv dagbok om händelserna. Spela in om du kan.
Svar på tråden Han säger fittunge