Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Han säger fittunge

Anonym (barnet) skrev 2022-01-09 00:22:49 följande:

Min far är nog bara hälften så idiotisk som det där och jag sa upp bekantskapen med honom för många år sen.

Det var nära att mamma rök också då för jag var så otroligt arg och besviken på henne som inte kämpade för att jag skulle slippa honom, som barn. Jag hade ont i magen och grät innan jag skulle till honom, och mer ångest och mardrömmar och kunde inte sova med ljuset släckt när jag kom tillbaka.

Den som är sjuk i huvet kommer knappast att lösa situationen, men du som är frisk i huvet har fanimig ansvar för att göra vad du kan! Kan man inte göra det för sitt barn så ska man inte ha barn.

Just nu fostrar du ett barn som kommer att vara rädd för och hata sin far och troligen förakta dig som människa för att du är svag och feg. Är det vad du vill?

Du skrev att din far var hälften så illa som det TS beskriver men att du bröt med honom. Vore intressant att höra varför.
  • Anonym (T)

Det låter illa och oförutsägbart. Han verkar sakna gränser. Sen är det ett väldigt omoget resonemang han för om motivationen till terapin, han borde bry sig oavsett om ni är ihop eller inte.

Jag tycker inte alls som nån/några skrivit att du inte förtjänar att va förälder för att du tillåter det. Men det måste få ett slut och det bästa är att lämna honom. Förhoppningsvis fortsätter han jobba med sig själv och kanske kan efter tid va en bättre förälder.

Är han våldsam mot dig?

• Anonym (T)
    Anonym (barnet) skrev 2022-01-09 11:45:31 följande:

Det var psykisk misshandel, verbala kränkningar och ständigt negativ interaktion mer än fysiskt våld. Han var våldsam vid en handfull tillfällen men hotet om det fanns där ständigt och det är i princip lika illa att leva med för ett barn.

Han hotade min mamma med att hon skulle bli inspärrad på psyket och aldrig få se mig mer (vilket hon inte vågade berätta förrän jag var vuxen för längesen), han hotade styvmor med kniv en julafton. Ungefär så.

Tack för svar.
  • Anonym (T)
    Anonym (TS) skrev 2022-01-09 12:47:51 följande:

Tack. Jag tycker vissa kommentarer går överstyr. Det är lätt att döma när man bara får en liten den av en verklighet nedskrivet på några rader. Det går inte att redogöra för hur hela vårt liv ser ut.

Jag kanske aldrig skulle skaffat barn med honom men det var inte så farligt då som nu och jag trodde faktiskt han skulle kunna kontrollera sig när det gällde hans barn. Många män blir mjukisar när det gäller deras barn och det ÄR han, förutom vissa gånger.

Han har aldrig skadat mig och skulle aldrig skada sin son men ett lätt grepp i nacken är ett hot om att skada precis som en hotfull röst och hårda ord och det verkar han inte förstå. Han vet inte riktigt var gränsen går men han vet definitivt att den går innan fysisk skada!

Men jag har kommit till en punkt där jag inser att jag behöver lämna. Jag gjorde slut idag och vi ska flytta isär.

Jag förstår vad du menar. Lycka till!
Svar på tråden Han säger fittunge