Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Pojkvän vill att jag behåller men känns oseriös

Jag skulle också helt och hållet resonera utifrån en situation där jag blir själv med barnet. Ni har varit tillsammans väldigt kort tid och han har redan två barn från tidigare relationer.
    Det kan förstås gå jättebra men det är samtidigt inte de bästa förutsättningarna. Han har lite att bevisa skulle jag säga.
    Du måste också ta i beräkningen att om ni flyttar ihop så behöver de skapas tid och möjlighet (förutsätter jag) för honom att ha sina barn där ibland. Hur känns det för dig? Ska han ha barnen hos sig några veckor på sommar och jullov tex. så behöver ni synka era ledigheter med de andra "mammorna":
    Jag vill inte måla fan på väggen men jag har en anhörig som valde att skaffa barn med en kille som verkar ungefär som din. Han hade barn sen innan och hans lösning på dålig kommunikation med mamman (för hon var krävande och hade svårt att samarbeta) var att backa. Så det förekom knappt något umgänge. Och vem är min anhöriga idag? Jo de är separerade och han tycker förstås att hon är otroligt svår att samarbeta med. Enligt honom är det så. Han kan inte se att det är han som hamnat i ett mönster av att historien upprepar sig...

Skaffar man barn så har man knytit ett band som löper till barnets 18-års dag minst! Även den sämsta av föräldrar kan få för sig att sätta krokben och tex inte vilja att man flyttar eller plötsligt så ska han vara med och välja skola (fast han inte brytt sig alls innan). Så tänk till ordentligt är mitt råd.

• Anotherone
    Jag tror att jag måste avsluta den här relationen samt göra abort då jag ej vill vara ensamstående?.

Tips på vad jag kan säga utan att låta elak?
    Jag tycker att du ska säga som det är men utan att lägga för mycket på honom. Utgå ifrån hur DU känner.
    Att allt har gått lite för snabbt och att få barn tillsammans är ett väldigt stort beslut. Du känner inte 100% att du är redo för barn nu utan då är det bättre att du fattar det här beslutet om abort och sen får framtiden visa om det blir aktuellt längre fram. 
Svar på tråden Pojkvän vill att jag behåller men känns oseriös