• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-01 20:08:24 följande:

Snöoväder- Vad skönt att det gick några till frysen! Hjärta

Tack! Hjärta Ja jag trodde inte alls de denna gången, nu kan man andas ut en aningen, frams tills jag vågar börja testa, om det tagit sig den här gången.
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-02-01 20:10:52 följande:
    Tack! Hjärta Ja jag trodde inte alls de denna gången, nu kan man andas ut en aningen, frams tills jag vågar börja testa, om det tagit sig den här gången.
    Förstår det! Ja gud så spännande, håller verkligen tummarna. 
  • Snöoväder
    Izza8511 skrev 2022-01-24 16:58:36 följande:
    De säger över 6mm är ok men optimalt är 9-11

De säger inte så mycket faktiskt.
    Läkaren vill att jag gör ett hysteroscopy.
    Svin dyrt o göra privat, känns så obehagligt också. 
    Men jag har väl inget val antar jag.
    Jag har läst en del om akupunktur, ska prova det. 

Någon som Någon erfarenhet av slemmhinna?
    Läste lite om mina hormonplåster estrodot och fick då fram att de kan hjälpa till att göra slemhinnan tjockare inför insättning. Tänkte då direkt på dig! Kanske kan vara värt att ta upp och se om du får testa Glad
  • Gullvivan89

Hej jag och sambon ska äntligen till ivf nästa vecka, ta prover samt göra ultraljud och gå igenom medicinering för mig ???? Snacka om nervös!

• Snöoväder
    Gullvivan89 skrev 2022-02-02 15:45:44 följande:

Hej jag och sambon ska äntligen till ivf nästa vecka, ta prover samt göra ultraljud och gå igenom medicinering för mig ???? Snacka om nervös!

Hoppas allt går bra nästa vecka.
    Alltid spännande när man äntligen ska få börja, vill du berätta lite om er väg hit? Glad
  • Gullvivan89
    Snöoväder skrev 2022-02-02 16:06:16 följande:
    Hoppas allt går bra nästa vecka.
    Alltid spännande när man äntligen ska få börja, vill du berätta lite om er väg hit? Glad
    Tack så mycket! Jag är 25 &  min sambo är 30. Jag har PCO, förstod tidigt i tonåren att det var något fel då mensen var jätte oregelbunden. Så när jag och sambon bestämde oss för att planera barn för ca 2 år sedan fick vi göra en utredning. Mina ägg släpper inte, då jag knappt har mens.. så jag fick börja äta letrozol samt tabletter som skulle framkalla blödning. Även en spermieanalys på sambon och HSS på mig. Men vi lyckades inte bli gravida så kliniken som hjälpte oss innan skickade vidare en remiss till IVF Sahlgrenska. Vi har redan haft ett inskrivingssamtal med dem i Oktober 21. Men så är det den förbaskade pandemin som har ställt till det, så väntetiderna blev längre för att kunna starta igång men själva ivf:n. Men nu är vi överlyckliga som får chansen :)
  • Snöoväder
    Gullvivan89 skrev 2022-02-02 17:11:54 följande:
    Tack så mycket! Jag är 25 &  min sambo är 30. Jag har PCO, förstod tidigt i tonåren att det var något fel då mensen var jätte oregelbunden. Så när jag och sambon bestämde oss för att planera barn för ca 2 år sedan fick vi göra en utredning. Mina ägg släpper inte, då jag knappt har mens.. så jag fick börja äta letrozol samt tabletter som skulle framkalla blödning. Även en spermieanalys på sambon och HSS på mig. Men vi lyckades inte bli gravida så kliniken som hjälpte oss innan skickade vidare en remiss till IVF Sahlgrenska. Vi har redan haft ett inskrivingssamtal med dem i Oktober 21. Men så är det den förbaskade pandemin som har ställt till det, så väntetiderna blev längre för att kunna starta igång men själva ivf:n. Men nu är vi överlyckliga som får chansen :)
    Oj vad jobbigt, men bra att ni sökt hjälp tidigt. 
    Ja jag kan tänka mig det, hoppas du får ut bra med ägg och bra resultat! Glad
  • Gullvivan89
    Snöoväder skrev 2022-02-03 08:56:04 följande:
    Oj vad jobbigt, men bra att ni sökt hjälp tidigt. 
    Ja jag kan tänka mig det, hoppas du får ut bra med ägg och bra resultat! Glad
    Ja det har varit tufft i perioder med Just väntan, men snart så :) Tack det hoppas jag med. hur gåendet för dig? Vad är din historia? :)
Svar på tråden IVF 2022