• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Islandinthesun
    Snöoväder skrev 2022-02-09 12:52:27 följande:
    För att ge dig ett litet hopp, så måste ni ju ha riktigt bra chanser om ni fått ett barn på naturlig väg. Men jag vet din känsla, man vill ha plussat direkt och att det ska gå vägen.
    Det här är jobbigt att gå igenom, både när man ska ha första barnet eller syskon. Det är verkligen en prövning på psyket och förhållandet.

Två kvar i frysen är bra, så jag håller tummarna att det snart är er tur!
    Ja, så tänkte vi också... Men efter att först försökt  på egen hand i två år och nu tre insättningar så börjar hoppet lämna en. Men det finns inte så många alternativ mer än att bryta ihop och sen komma igen. 

Tack för tummhållningen :) Gör detsamma för er. Såg att du testat negativt idag, så himla trist. Styrkekram!
  • Islandinthesun
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-09 15:19:58 följande:

Hej! Vill gärna vara med i denna tråd. Gjorde ÄP idag (vidrigt!) på 18 äggblåsor, vilket resulterade i 10 ägg. Diagnostiserad med PCOS. Letrozol- och Menopurbehandling i över ett år som gav ägglossning, men ingen graviditet. Mannens spermier är bra. Så nu väntar jag...

18 blåsor och 10 ägg låter toppen! Nu håller vi tummarna för dessa! Solig
  • Skogslyckan86
    Islandinthesun skrev 2022-02-09 16:24:55 följande:
    18 blåsor och 10 ägg låter toppen! Nu håller vi tummarna för dessa! Solig
    Tack så mycket! Hjärta Betyder mycket att vara här och dela med sig, jag känner mig så ensam i det här. 
  • smulis85
    Snöoväder skrev 2022-02-09 12:56:42 följande:

Testdag idag och negativt test.
    Min mens brukar komma igång 14 dagar efter äp men den här gången har den inte gjort det riktigt.
    Men när testen är negativa med så finns det ju ingen chans.

Nu blir det vänta till mars/april för FET, men min mens och äl kommer va helt i obalans som den blir efter dessa behandlingar....

Nej va tråkigt! Hoppas verkligen att mensen och ägglossningen förvånar dig och blir stabil istället! <3

Hej! Vill gärna vara med i denna tråd. Gjorde ÄP idag (vidrigt!) på 18 äggblåsor, vilket resulterade i 10 ägg. Diagnostiserad med PCOS. Letrozol- och Menopurbehandling i över ett år som gav ägglossning, men ingen graviditet. Mannens spermier är bra. Så nu väntar jag...

Då ligger vi väldigt lika fick ut 9 ägg i måndags :) hoppas att vi snart är ruvade båda två :) ÄP är vidrigt absolut fick superont första gången men denna gång gick de mycket bättre då de gav mig massa morfin. 
  • Skogslyckan86

Smulis85: Ja, då är det väldigt lika! Kul! Har kliniken berättat hur många som är befruktade? Jag är jätterädd att det inte ska bli några embryon. Jag blev fullpumpad med morfin, men det gjorde hemskt ont ändå, är nog känslig (har haft vestibulit, vet inte om det gjort mig mindre smärttålig). Men nu är det iaf över Glad

• smulis85
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-09 18:06:47 följande:

Smulis85: Ja, då är det väldigt lika! Kul! Har kliniken berättat hur många som är befruktade? Jag är jätterädd att det inte ska bli några embryon. Jag blev fullpumpad med morfin, men det gjorde hemskt ont ändå, är nog känslig (har haft vestibulit, vet inte om det gjort mig mindre smärttålig). Men nu är det iaf över Glad

Japp fick igår reda på att alla mina ägg blev befruktade så blev väldigt glad. Förra gången fick vi ut 8 och 5 befruktade ingen klara sig till frysen. Så nu hoppas jag på nått till frysen i alla fall. 
  • Skogslyckan86
    smulis85 skrev 2022-02-09 18:18:39 följande:
    Japp fick igår reda på att alla mina ägg blev befruktade så blev väldigt glad. Förra gången fick vi ut 8 och 5 befruktade ingen klara sig till frysen. Så nu hoppas jag på nått till frysen i alla fall. 
    Wow! Grattis! Skrattande Hur kommer det sig att det blivit IVF för dig/er?
  • smulis85
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-09 18:23:44 följande:
    Wow! Grattis! Skrattande Hur kommer det sig att det blivit IVF för dig/er?
    Tack! Vi är tyvärr ofrivilligt barnlösa de hittar ingen förklaring till varför de inte går. har blivit spontant gravid 3 gånger 2 tidiga mf och ett utomkveds som ledde till att jag fick operera bort en äggledare. men som tur var nu när vi gör ivf så fick jag behålla äggstocken så kan ta ut ägg från båda :) 
  • Skogslyckan86
    smulis85 skrev 2022-02-09 18:31:17 följande:
    Tack! Vi är tyvärr ofrivilligt barnlösa de hittar ingen förklaring till varför de inte går. har blivit spontant gravid 3 gånger 2 tidiga mf och ett utomkveds som ledde till att jag fick operera bort en äggledare. men som tur var nu när vi gör ivf så fick jag behålla äggstocken så kan ta ut ägg från båda :) 
    Sådan otrolig otur för er. Beklagar! Hoppas det går väl för er nu.
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-09 17:40:01 följande:
    Nej va tråkigt! Hoppas verkligen att mensen och ägglossningen förvånar dig och blir stabil istället! <3

Då ligger vi väldigt lika fick ut 9 ägg i måndags :) hoppas att vi snart är ruvade båda två :) ÄP är vidrigt absolut fick superont första gången men denna gång gick de mycket bättre då de gav mig massa morfin. 
    Tack! Ja jag hoppas det, funderar på att bosta kroppen ordentligt med vitaminer och allt som finns. Någon som har bra tips?
    Vi äter och lever ganska nyttigt och tränar, men kanske bra att ge kroppen ännu bättre förutsättningar.
    Äter idag omega 3 och en tablett som innehåller folsyra och några andra bra vitaminer för kvinnor.
    Sen hoppas jag på embryo glue, man gör ju allt för att få upp hoppet.
Svar på tråden IVF 2022