PrincessDalia skrev 2022-01-18 12:09:17 följande:
Låter som om ni båda har bra metoder! jag har under senaste året varit en riktig godisgris så försöker säga nej till sötsaker nu och har lyckats bra de senaste två veckorna. Men vill inte vara för extrem för är man bjuden på kalas så tar jag ändå liiite. Försöker också undvika att hämta om. Har annars nästan alltid ätit två portioner av maten men tar nu en lagom första portion och sedan inget mer. Har typ nästan alla gravidkilon kvar ( var innan smal) så det Där med att ha som målvakt stå still i vikt denna grav. lät smart tycker jag. Vad sa dietisten?
Inget egentligen nytt, frågade mycket om mina matvanor och pushade mycket för att hålla måltiderna med jämna mellanrum varje dag, inte hoppa över mål. Samt också att få in mer grönsaker och frukt varje dag. Vi pratade också om alternativ till sötsaker (som är min stora last) och lite om mängder och sådär. Var mest skönt att ha som ett bollplank och sen också någon som höll lite koll på mig
Kände mig lite mer "tvungen" att göra förändringar typ.
Prata med din BM, det ska finnas dietister kopplade till alla barnmorskemottagningar