Inlägg från: Anonym (Oooo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oooo)

LIVRÄDD! Operera bort visdomstand! Fler?

Själva operationen gick bra, tog 1 h och var såklart smärtstillad så kände ju ingenting.

efteråt var jobbigt i ca 5 dagar, hade ont och kunde inte sova pga värk och knappt äta heller så var skakig och trött. Fick bara ta alvedon och ipren och tog lite mer än jag fick i ett par dagar så jag skulle kunna sova.

Men så fort det var läkt har jag inte haft några problem. Gjorde lite ont att ta bort stygnen också.

• Anonym (Oooo)
    mari123 skrev 2022-01-25 15:14:41 följande:
    Man ska ALDRIG ta överdos av ngt läkemedel. Du skulle kontaktat läkaren.
    Tog ingen överdos.
    fick ta 8 alvedon och 3 ipren per dag men tog 10 alvedon och 4 ipren i 1-2 dagar. Ingen fara.
  • Anonym (Oooo)
    Annispannis92 skrev 2022-01-25 17:54:40 följande:

Tagit bort 3 visdomständer. Det gick jättebra. Hade ju bedövning så det gjorde inte ont alls, det knakar och spänner när tandläkaren drar ut tanden men inte värre än så. Sen blöder det och kan såklart göra lite ont efteråt när bedövningen släpper, men ingen farlig smärta enligt mig. Var dock inte gravid när det gjordes, det kan ju göra tandköttet extra känsligt. 

Skillnad dock på att dra ut och operera ut.

På mig la de ett snitt plus plockade ut tanden i bitar, hade ont i hela käkbenet efteråt. har dragit ut 1 visdomstand och 2 andra tänder och det är stor skillnad  mot operation,
Svar på tråden LIVRÄDD! Operera bort visdomstand! Fler?