Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Obefogad Orosanmälan?

Jag skulle vilja säga att det är obefogat, men det är för att jag har läst din förklaring. Men. Att ett barn går omkring i trasiga kläder och har dålig dygnsrytm är tyvärr sånt som kan ligga till grund för en orosanmälan, eftersom det kan tyda på att barnet utsätts för bristande omsorg. Jag är själv väldigt noga med att se till att vårt barn har massor med extra kläder på fsk och inte ett enda hål får synas, just för att jag vet att en del kan vara så idiotiskt nitiska.

• Anonym (B)

Ts, de har tyvärr ingen skyldighet att prata med vh om de misstänker något. Däremot är det deras uttalade skyldighet att göra en anmälan till soc om de misstänker att ett barn far illa. Var de drar den gränsen är upp till varje enskild pedagog på förskolan men de flesta brukar prata med sin fsk-chef (rektor) så man har en samsyn i varför en anmälan görs. Den kommer nämligen ofta från chefen i förskolans namn och inte från den enskilde personen.

• Anonym (B)
    HapSomHip19 skrev 2022-02-05 14:43:53 följande:

Jag har inte sagt något för jag har tänkt att dom är så många barn och dom inte kan ha kolla på allt.

Ursäkta ts, men att du låter bli att säga till när de missköter ditt barn är väl mer av en orsak för orosanmälan i så fall. De ska ha koll på bajsblöjor, nästan förfrysta händer och blöta kläder. Det kan få väldigt obehagliga följder för barnet.
  • Anonym (B)
    HapSomHip19 skrev 2022-02-05 14:50:42 följande:

Ja ska begära ett möte på måndag och då ska jag säga allt som dom har gjort fel.

Bra, men jag hoppas att du förstår att det finns risk att de ser det som en hämnd från din sida, och det i sin tur bekräftar isf att de gjorde rätt som gjorde en anmälan.
Svar på tråden Obefogad Orosanmälan?