• MajaSv

40+ Gravid

Hejsan!  
    finns de några här inne som är 40+ & planerar ett barn?

• Svar på tråden 40+ Gravid
  • Cinapuffen
    MariaNathalie skrev 2022-03-12 16:49:22 följande:

Äl+ 9 idag 
    har införskaffat ett ultra tidigt digitalt test från clearblue och tänkte testa imorgon. Super taggad och super nervös. 
    Kanske Är för tidigt. Men det fanns två i förpackningen så får testa på äl+ 12 Oxå om det inte visar imorgon. 

någon som testat med dem? 

Jag testade med sånt BIM -4 och det var negativt. Igår på BIM -1 stod det äntligen gravid. Solig
  • Cinapuffen
    Brallans skrev 2022-03-12 10:19:57 följande:

Hej alla 

Jag håller ju på och tempar och var ju supertaggad för att få min första månadskurva för att ha för nästa månad, i söndags förra helgen så bröt jag ju två revben och äter ju smärtstillande men har fortsatt tempa, frågan är ju om man helt måste utesluta kurvan eller om ändå kan använda den som grund.. någon som har erfarenhet?

Kan tyvärr inte hjälpa dig med detta då jag själv inte tempat. Men jag tänket att det kanske är bättre än inget iaf. 
  • Sofian81

Brallans (funkar inte att citera), jag tror inte att du måste utesluta temperaturerna, men du kanske inte ska lita 100 % på dem. Jag tempar också, har inte ätit starka smärtstillande under tiden, men hade covid en cykel och då blev kurvan lite knasig men NC kunde ändå bekräfta äl. Har du väldigt avvikande temperaturer?

• Sofian81

MariaNathalie, åh vad spännande! Stort lycka till och uppdatera oss om hur det gick!! =D

• Vinnie83

Hejsan. Denna väntan är så jobbig. Jag fick rosa på toalettpappret den 8de och 9de och enligt min app skulle mensen komma igår. Mår lite lätt illa och har mensvärk. Stickningar I magen igår kväll. Mensen lyser med sin frånvaro. Negativ på graviditetstest. Jag har aldrig varit med om att mensen hoppat över ngn gång på mig. Att den varit ngn dag sen har hänt förut men hoppas så på ett plus. Tänker att det rosa på toalettpappret var nidis som kom. Vet att sist jag plussade när jag fick sonen så visade det sig väldigt svagt på stickan i flera dagar innan det blev starkare. Så jag kanske är låghormonare eller så vill mensen helt klart inte komma. 

• Brallans
    Sofian81 skrev 2022-03-13 07:36:32 följande:

Brallans (funkar inte att citera), jag tror inte att du måste utesluta temperaturerna, men du kanske inte ska lita 100 % på dem. Jag tempar också, har inte ätit starka smärtstillande under tiden, men hade covid en cykel och då blev kurvan lite knasig men NC kunde ändå bekräfta äl. Har du väldigt avvikande temperaturer?

ah ja man kanske får ta dem med en nypa salt :) ja jag fick ju bekräftad äl innan tack och lov, men är ju nyfiken på hur tempen ter sig efter.. nej jag skulle säga att jag har ganska jämn temp och inget direkt avvikande.. 

• MariaNathalie

Godmorgon tjejer 

alltså denna lycka sitter fast i ansiktet nu. 
    Jag är GRAVID 
    Nu vill man bara skrika ut sin lycka till allt och alla. 

Vi låg i sängen tillsammanS och väntade på Resultatet. såg hur den räknade ner: Sen kom det 
    wow vilket magiskt ögonblick 

• Brallans
    MariaNathalie skrev 2022-03-13 09:58:13 följande:

Godmorgon tjejer 

Jag är GRAVID 

Vi låg i sängen tillsammanS och väntade på Resultatet. såg hur den räknade ner: Sen kom det 

wow stort Grattis :)

• Cinapuffen
    MariaNathalie skrev 2022-03-13 09:58:13 följande:

Godmorgon tjejer 

Jag är GRAVID 

Vilken härlig känsla! Stort grattis! Solig
  • Sofian81

MariaNathalie, vad underbart! Stor grattis!! =D vilket försök var det på?

Verkar vara en riktig tur-tråd det här, hoppas det smittar av sig, haha ;)

Svar på tråden 40+ Gravid