Inlägg från: Anonym (Börjaompånykula) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Börjaompånykula)

Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?

Anonym (Kringlan86) skrev 2022-10-10 22:01:13 följande:

Ah vad skönt att ha kommit igång!

vi flyttar in i februari men får tillgång i Januari. Skall göra om lite ytskikt, golv och ta ner lite väggar och så. Skall bli så najs. Vi har verkligen växt ur vår lägenhet nu. Min sambos äldsta dotter har börjat boa in sig i badrummet på morgonen och jag KAN inte dela badrum när jag gör mig iordnin. Jag ser hellre ut som shrek hela dagen! Sånt problem. Lol!

Jag ska sjutton också vänta till Onsdag. Bra initiativ! Heja oss!

Så kul att ha något att se fram emot, spännande! Och skönt att få något större :)

Kunde inte hålla mig så tog ett test imorse, men negativt :( Suck. Känns som mensen kommer när som helst. 
    Anonym (Kringlan86) skrev 2022-10-12 06:48:11 följande:

I hear you sister! Jag behövde inte ens ta ett test... mens igen! Deppen är fan tung! 

ja, ja? det blir vår tur en dag! Hang in there kompis! Skickar en kram!

Åh nej! Jag fick oxå min mens imorse när jag vaknade. Då är vi på exakt samma plan. Deppen är tung, men vi har varandra! Kämpa på <3 
    Anonym (ledsen) skrev 2022-10-12 14:44:38 följande:

hej igen kära ni! beklagar era ovälkomna mensar kringlan86 och börjaompånykula, så tråkigt är det att få dom! jag är fortfarande helt blodfri sedan jag slutade blöda efter missfallet, sista dagen med blod var 20 sept? har läst mig tokig på forumen om när folk har fått sin ägglossning efter missfall. det står att den kommer efter 3-4 veckor om man kollar på typ kry och 1177 och sådana officiella sidor, men vissa i forumen verkar ha fått det mycket tidigare? grejen är att jag hade en jävla massa fertilt sekret sent på kvällen den 28e, alltså bara 8 dagar efter blodet var borta? det känns väldigt tidigt men jag chansade och började då ha sex igen.. har typ aldrig haft fertilt sekret innan, så har ingen aning om vad det betyder för mig, om det betyder att en ägglossning pågår eller kommer att ske dom närmaste dagarna. Hur brukar det vara för er? Om ni haft sekret alltså! Nu är det snart 2 veckor sen den misstänkta ägglossningen var så får väl se? tog ett test i förrgår på eftermiddagen som var negativt men det kan ju varit för tidigt och inte morgonurin dessutom. Vill inte testa mig igen för kommer bli så ledsen av ett neg test? ska försöka hålla mig några dagar till. usch vad jag hatar att gå runt och försöka bli gravid!!! trodde jag var klar med det // Rynkar på näsan

Tack för omtanken! :) Det värmer :)

Jag brukar ha sekret lite då och då men är inte så haj på det (brukar endast gå även ÄL-stickor). Men man brukar väl få sekret runt ägglossningen. Så bra att köra på ändå tänker jag :) 
    Kör du någonting med ÄL-stickor?
    Jag vet känslan av att gå och vänta och sedan bli besviken. Trodde aldrig det skulle vara en sån tuff grej eller så komplicerad grej att bli gravid. Känns som att det mesta kretsar runt det även fast jag försöker tänka bort det. Det är sommar kroppen är skapt för att verkligen försöka och inte sluta tänka på det. Sjukt jobbigt att man ska behöva deppa ihop och sen bara ta nya tag. Kämpigt emellanåt. 

Håller tummarna för dig att det blir positivt test snart! Kanske är de för tidigt, man kan aldrig veta förens mensen kommer :) 

Känner oxå att det är skönt att skriva av sig här, några som förstår. Sitter i samma sits. Det känns lite bättre faktiskt :) Mitt i allt det jobbiga. 

Helt sjukt hur folk kan med och fråga sånt. Har hänt mig oxå på jobbet. När ska ni skaffa barn då? Och då hade jag fått missfall (MA i vecka 11) veckan innan. Jag höll masken. Skulle ju egentligen berättat veckan efter att vi skulle ha bebis :(
    Sen har även vänner som vetat om frågat hur det går med verkstaden. Känner lite press då. Därför man på ett sätt inte vill berätta. 

Usch alltså livet är inte lätt ibland alltså.

DET KOMMER vara vara våran tur snart! Det måste det vara! <3

När jag fick missfall första gången (MA) fick jag oxå mens ungefär när det var tänkt första mensen efteråt men den var mer riklig.

Tänkte oxå testa med ÄL-stickor idag (cykeldag 13). Vet att jag borde börjat testa för några dagar sedan men orkar inte slösa massa stickor när vi ändå myst flera dagar i sträck nu. Fått lite molande värk då och då som kanske tyder på ägglossning. Brukar ha ganska regelbunden ägglossning men sedan senaste missfallet i juni har min cykel varierat lite. 

Hur går det för dig Kringlan86? Är inte vi på samma cykeldag om jag inte minns fel? :)

Tillägg: Positivt ÄL-test igår :) Myste igår men kommer inte kunna mysa ikväll, så får hålla tummarna på de försök vi gjort. 

Anonym (ledsen) skrev 2022-10-26 11:51:37 följande:

Hej alla hur går det för er?

Hejja börjaompånykula skönt med positivt ÄL test, bara å vänta å hoppas nu då!

Själv letar jag ÄL! Är på cykeldag 11 idag så är väl för tidigt men vi försöker få till det varje dag ändå... Det är andra gången jag kör med ÄL-test så e väldigt fräsch på det, tar det typ nu runt lunch varje dag efter instruktioner på paketet om att ta dom mellan 10-20 varje dag... Känns konstigt att inte testa med morgonkisset? Jag kissar rätt ofta så lunchkisset är liksom kiss nummer tre på dagen för mig, rädd att den inte är koncentrerad nog..?

När testar ni ÄL?

Tack för peppen! :) Nu är det en lång väntan :) Ska nog mysa till det idag med ifall ifall, känns som att ÄL säkert varit men vill ta det säkra före det osäkra :)

Tror inte det spelar någon roll när man tar det, men är nog bra som du att ta det samma tid varje dag iaf. Vissa tar ju två test per dag för att inte missa det. Jag har dock aldrig missat. Jag brukar ha två dagar som är positiva innan dem blir negativa igen. Jag brukar testa på eftermiddagen runt 17-tiden :)
    Anonym (Tillan) skrev 2022-10-26 16:09:04 följande:

Hej, följt er tråd ett tag, fick själv ett sent missfall 28sep, var i v20 med vår dotter. Tufft då vi såg hennes hjärta slå bara nån timma innan hon sen föddes pga att jag fick en infektion i livmodern. Vad för infektion eller varför kan dom inte svara på?.

det enda jag vill är att bli gravid igen, kanske låter sjukt men tänker att ni förstår. Jag vill inte ha ett nytt barn utan jag vill ha ett till, ett levande. Inget försök till att ersätta utan för mig att läka och få ett barn på jorden, för något att se fram emot, ett ljus i den mörka tunneln. Och idag 4v efter förlossningen fick jag + på äl stickan, vi fick inte till oss nått att vi måste vänta med försök om jag slutat blöda och känner mig okej, så vi testar och ser hur det går! Hoppas det tar sig för er andra nu med!

Åh beklagar enormt! Måste varit riktigt riktigt jobbigt :( Kramar till dig! Kämpa på och skönt att du kan försöka se framåt och att ägglossning är igång :) 

Fick precis en liten dipp. Fick reda på att två av mina vänner är gravida och ska ha bebis i vår. Vill glädjas åt dem men kan inte. Fick sån tanke att alla andra har det så himla lätt fast jag inte vet att det är så. Hur känner ni för detta? Jag är typ rädd för att bli gravid fast jag vill. Rädd för att få missfall igen?.Rädd att inte kunna njuta. Rädd för att inte alla kunna bli gravid. När är det vår tur, när ska vi oxå få ha det enkelt?  

Heja er andra! :)

Jag är på ÄL+7 idag. Lite molande värk i magen och lite ömma bröst.
    Måtte det sätta sig denna gång! Börjar tröttna på detta känner jag... Blir vi inte gravida denna gång funderar jag på att söka hjälp (i alla fall typ missfallsutredning så att man inte får det igen). Mitt positiva tänkande tryter emellanåt. 

Någon annan av er som sökt hjälp?

Svar på tråden Någon som nyligen genomgått ett missfall och vill följas åt?