Här samlas alla nattugglor!
Jag har sovit större delen av dygnet i flera dagar då jag varit sjuk, så nu när febern börjar gå ned är jag plötsligt pigg vid den här tiden på dygnet. Är jag en temporär nattuggla då?
Jag har sovit större delen av dygnet i flera dagar då jag varit sjuk, så nu när febern börjar gå ned är jag plötsligt pigg vid den här tiden på dygnet. Är jag en temporär nattuggla då?
Jag är vaken, fast jag egentligen är trött som en mört som har dött. Uppe tidigt i morse, med en psykiskt utmanande dag. Borde sova, men hjärnan är för uppe i varv. Ska nog "ta ledigt" från jobbet i morgon (jag har väldigt fria arbetstider, så länge det inte är möte eller liknande får jag jobba precis när jag vill, bara allt är klart i tid. Och just nu är det en lugn period.) och återhämta mig lite.
Jag är så sugen på att skriva. Jag skriver lite fiktion enbart för min egen skull (ingen har fått läsa något av det jag skrivit, inte ens min man) och jag tycker det är så roligt. Men, jag har skrivkramp, får inte ur mig något vettigt. Jag vet var jag vill att den historia jag skriver på nu ska hamna, men inte riktigt vägen dit. Men, den är nästan klar. Jag har skrivit ungefär 75 000 ord, siktar på ungefär 90 000. Och, jag har utkast/idéer till en handfull fler. Men just nu går det inte, får inte ur mig något.
Men, det är väldigt skönt att skriva här. Jag får skriva något i alla fall. Ljudet av tangentbordet är mysigt.
Jaha. Då kommer jag att vara hemma i ett antal veckor på grund av att jag skadat mig (inte så värst allvarligt, men jag kan/får inte jobba). Jag har varit hemma sedan i måndags (3/4) och klättrar redan på väggarna. Blir nog en del häng här på FL, tack och lov kan jag skriva obehindrat i alla fall.
Får man fråga vad ni andra sysslar med på dagarna? Själv är jag kemist och jobbar med utveckling av läkemedel. Jag älskar verkligen mitt jobb och vill inte ha denna påtvingade 'semester'. Inte så att jag är en workaholic, men jag saknar redan kollegorna och arbetsuppgifterna.
Det är vår. Jag har lite blandade känslor. Jag älskar att röra mig ute när det är lite kallt och vemodigt. Lite grått och folktomt. Samtidigt finns det något fint med att ha solen i fejset.
Jag ogillar trängseln som uppstår på sommaren. På stranden. På trottoaren. På sevärdheter.
Men jag ska försöka programmera om mig.
En annan sak med den här årstiden är att det är helt omöjligt att få lika mycket sömn. Jag har både persienn och mörkläggande gardin men ändå letar sig ljuset in.
Nu låter jag negativ men det är jag inte. Det kommer bli bra.