• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • FredrikLiksom
    Anonym (Grumm) skrev 2023-07-13 11:27:13 följande:
    Haha, men det var ju flera Tyst
    Eurydike skrev 2023-07-13 10:25:07 följande:
    Det tycker jag att det borde! Tänk om vi kunde sitta här i tråden och äta ihop nätterna igenom. Som nattugglorna kring runda bordet. Vad mysigt det vore! 😋 Men det är något kusligt med bilderna också. Jag får känslan av att det är den sista måltiden. Ugglan i mitten ser ut att äta vegetariskt, så det är nog jag 🥦

Tänkte att den bara hade olika outfits 🤓
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2023-07-13 07:52:49 följande:

Vet ni varför jag älskar film? För att en film kan både göra mig både helt förstörd och fullständigt lycklig....

Vissa filmer är verkligen gripande och några enstaka scener håller i en hel livstid. Alla har nog favoritscener som de kan se om och om igen, utan att tröttna. Så jag håller med om att filmer (och böcker) kan trigga starka känslor❣️
  • Embla twopointoh
    Aniiee skrev 2023-07-13 07:52:49 följande:

Vet ni varför jag älskar film? För att en film kan både göra mig både helt förstörd och fullständigt lycklig....

Jag älskar också film (och serier). Just Encanto var en sådan där film för mig som jag inte tyckte gav något bestående intryck, varken bra eller dåligt (även om jag kan nynna 'We don't talk about Bruno no no" ibland).
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2023-07-13 18:03:56 följande:
    Vissa filmer är verkligen gripande och några enstaka scener håller i en hel livstid. Alla har nog favoritscener som de kan se om och om igen, utan att tröttna. Så jag håller med om att filmer (och böcker) kan trigga starka känslor❣️
    Absolut. Jag är nog de enda i hela världen som sett Schindler's List mer än 2 gånger, och jag gråter på slutet varje gång. Fast en gång satt jag med i svensk skola när de hade temamånad om förintelsen och de visade klipp från den och fick då skäll för att jag inte grät.

Jag har vissa böcker också som jag läser specifika kapitel eller stycken ur för att jag behöver eller är på ett visst humör. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee
    Embla twopointoh skrev 2023-07-13 18:49:38 följande:
    Jag älskar också film (och serier). Just Encanto var en sådan där film för mig som jag inte tyckte gav något bestående intryck, varken bra eller dåligt (även om jag kan nynna 'We don't talk about Bruno no no" ibland).
    Jag älskar serie också. 

Vi berörd på olika sätt av olika saker. Encanto berör mig djupt då jag växte upp med samma press och förväntningar på mig som både Luisa och Isabella. Jag är inte superstark eller kan trolla fram blommor ur tomma intet men jag förväntades vara stark och perfekt, både av familjen och samhället och absolut av mig själv. Inte för att jag alltid lyckades. 
  • Stooler
    Aniiee skrev 2023-07-13 20:10:55 följande:
    Jag är nog de enda i hela världen som sett Schindler's List mer än 2 gånger, och jag gråter på slutet varje gång. Fast en gång satt jag med i svensk skola när de hade temamånad om förintelsen och de visade klipp från den och fick då skäll för att jag inte grät.
    Nädå, när jag jobbade som lärare och hade en likadan temavecka så gick den filmen 1 gång om dagen i Aulan. Mitt uppdrag var att se till att högstadiet skötte sig i just aulan. Så ensam är du inte Flört
  • Eurydike
    Anonym (Grumm) skrev 2023-07-13 11:27:13 följande:
    Haha, men det var ju flera Tyst
    Eurydike skrev 2023-07-13 10:25:07 följande:
    Det tycker jag att det borde! Tänk om vi kunde sitta här i tråden och äta ihop nätterna igenom. Som nattugglorna kring runda bordet. Vad mysigt det vore! 😋 Men det är något kusligt med bilderna också. Jag får känslan av att det är den sista måltiden. Ugglan i mitten ser ut att äta vegetariskt, så det är nog jag 🥦

Ett nattmål kunde vi sitta här och få i oss. Och jag har svårt att du tro att du är den i mitten, den ser ju lite galen ut Drömmer
    Exakt! Jag blir hungrig bara jag tänker på det 🤤 Jag brukar säga att jag har numrerat fjädrarna ifall någonting hemskt skulle hända (så jag kan sätta tillbaka dem på rätt plats igen), men det kan nog hända att jag slarvat lite med numreringen. Så det är inte helt omöjligt att jag ser lite galen ut numera 🙃
  • Aniiee
    Stooler skrev 2023-07-13 20:20:56 följande:
    Nädå, när jag jobbade som lärare och hade en likadan temavecka så gick den filmen 1 gång om dagen i Aulan. Mitt uppdrag var att se till att högstadiet skötte sig i just aulan. Så ensam är du inte Flört
    Ok, jag är väl den enda i hela världen som sett Schindler's list mer än 2 gånger helt frivilligt =P

Väldigt bra film för övrigt, men de flesta tackar och bockar efter att ha sett den en gång. Den ligger fruktansvärt nära min egna familjehistoria.
  • Eurydike
    Aniiee skrev 2023-07-13 20:10:55 följande:
    Absolut. Jag är nog de enda i hela världen som sett Schindler's List mer än 2 gånger, och jag gråter på slutet varje gång. Fast en gång satt jag med i svensk skola när de hade temamånad om förintelsen och de visade klipp från den och fick då skäll för att jag inte grät.

Jag har vissa böcker också som jag läser specifika kapitel eller stycken ur för att jag behöver eller är på ett visst humör. 
    Och jag är nog den enda i världen som inte har sett den. Men jag förstår dig. Vissa filmer är som att vrida på en kran och man gråter varje gång. Ibland blir det som med Pavlovs hundar, att man börjar gråta redan innan det sorgliga kommer bara för att man vet att det kommer att komma. Vilken konstig sak att få skäll för! Jag tror det är många som inte kan gråta i vilken situation som helst, till exempel om man befinner sig i skolan och är omgivningen av en massa människor.

Samma här. Vissa stycken känns nästan som gamla vänner som man återvänder till då och då och hälsar på 😊
  • Aniiee

Skäms. Spelade Geoguessr Stockholm. Fick bara 23595 poäng av 25000. Var i fel ände av Galärparken och tog för lång tid på mig att hitta att jag var på Mälarhöjden och att sen hitta i gyttret där.... Aja, jag har 2 omgångar till på mig.

Nu ska jag göra köttfärssås.

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!