Ingenpsykolog skrev 2022-09-01 19:09:12 följande:
Tack för att du frågar. Jag mår, enligt egna mått, ok. Någon som inte har mina referensramar och erfarenheter hade nog i mitt nuvarande tillstånd sagt att de mådde pyton. Allt är relativt. Jag är ju tyvärr van vid att må dåligt.
Jag tar en dag I taget och gör det bästa av min nuvarande situation. Och koncentrerar mig på det positiva.
För någon som aldrig varit sjuk hade det varit olidligt att ha smärtor i operationssnitt kombinerat med att hjärnan är såpass stressad att jag aldrig sover mer än 1-3 timmar i sträck. Att ständigt vara trött, men att ha svårt att komma till ro. Att minsta ansträngning, till och med att bara fika med hemtjänsten, leder till extrem trötthet Att ha förlorat en stor del av synfältet på ena ögat,coch ingen kan svara på om det är tillfälligt eller permanent. Att vara rädd för att ramla på grund av yrsel.
Jag tänker framåt, och ser fram emot saker jag ska göra när jag blir piggare. Att orka, och klara av, att ta mig till badhuset och kunna njuta av att simma. På grund av hjärntröttheten kommer jag vänta ett tag efter att jag rent fysiskt klarar av det, då akustiken gör ljudnivån jobbig. Men tids nog kommer jag att komma dit. Jag mår så bra när jag får vara i vattnet och simma, plaska, eller bara ligga på rygg och flyta. Jag önskar att jag kunde åka till Sinnduah!
Hoppsan, det blev ett långt och gnälligt inlägg. Det är så skönt med er, för inför nära och kära vill jag inte säga allt jag känner för att de ska slippa oroa sig mer än de redan gör.
Tack till dig och er andra för att ni finns och bryr er om mig! Jag uppskattar det oerhört mycket!

Låter som du har rätt tankesätt!! kämpa på det är inte gnälligt att berätta hur man mår