Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Vi skriver en sommarberättelse tillsammans

Ingenpsykolog skrev 2022-08-06 01:26:47 följande:
    Jag vill tacka dig för att du tog initiativet och påbörjade den här berättelsen. Redan din inledning "fick mig på kroken" Skrattande, och berättelsen har utvecklats till något av det mest trollbindande jag läst på mycket länge! Hjärta
    Tack! Jag tänkte att det kunde bli en rolig följetong under sommaren. Är väldigt glad över att någon/några hakade på och ALL kärlek till det okända djuret verkligen. Pirrar till i kroppen när man ser att ett nytt kapitel finns för oss att njuta utav. 
  • Anonym (C)

Sinnduah blir klockrent. Sen tycker jag att vi fortsätter att ignorera uppenbara tramsinlägg om älgar som studsar ( ) osv.
    Njöt av spännande läsning nere på ett skär idag. 19 grader (inte 21) i vattnet. Men kunde ligga i en stund. Sen kom faktiskt en kvinnlig granne, dock hette hon inte Saga, och vi tog en kaffe och pratade om hur mycket vildsvin det kommit hit senaste åren. En bra morgon helt enkelt! Nu ska jag ut och prova fiskelycka.
    Hoppas ni mår bra och att ni får en underbar dag. 

• Anonym (C)
    Ingenpsykolog skrev 2022-08-10 23:46:11 följande:
    Du får ta all den tid du behöver! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge! Jag är så grymt imponerad av din och TS fantasi och sätt att skriva på. SoligHjärta

Jag tål inte att jämföras med Det okända djurets makalösa sätt att skriva på. Men tack! Ville sätta en ganska så neutral start som hade många olika utvecklingsmöjligheter. Sen kan jag erkänna att även fast långt ifrån allt stämmer så relaterade jag en aning till mig själv i starten. Jag har under flera veckors tid (förutom en vecka utomlands) spenderat min tid ensam, plus en katt, i ett sommarhus på landet. 100 meter från havet. Att berättelsen skulle ta den här riktningen hade jag aldrig kunnat tro och jag är så imponerad och fascinerad av den. Jag stod på bryggan sent igår kväll, det blåste ordentligt, kanske 19 i byarna. Tog ett kvällsdopp och tänkte på vattenandarna  

• Anonym (C)
    Ingenpsykolog skrev 2022-08-13 12:41:38 följande:

Ännu ett makalöst kapitel! Förvånad Och jag tror minsann att Saga, åtminstone delvis, är vattenande. Eller åtminstone utrustad med gälar Hjärta

Tänkte samma sak! 

underbar läsning här från klippan, skäret som vi kallar det. Imorgon ska det bli 29 grader. Skönt, men visst tänker man på klimatförändringarna. 
    Hoppas ni har en underbar dag. Nu blir det dopp nummer 3.

• Anonym (C)
    Ingenpsykolog skrev 2022-08-13 17:15:13 följande:
    Det låter härligt! Själv ligger jag på en sal på neurokirurgen på Akademiska sjukhuset. Blev opererad för tionde gången sedan oktober i måndags och känner av det såväl fysiskt som psykiskt. Att läsa (sägnen om) Sinnduah och andra inlägg i tråden har verkligen hjälpt till att fly bort, i sinnet  från sjukhusmiljön kortare stunder. Hjärta
    Styrkekramar!! 
  • Anonym (C)
    Anonym (Det okända djuret) skrev 2022-08-14 20:49:31 följande:

TS: Det låter verkligen härligt! Hoppas du njöt rejält av det fina vädret på skäret Solig Själv tog jag både ett kvällsdopp igår och ett morgondopp idag! Tack detsamma!

Det gjorde jag Så härligt det lät med kvällsdopp! 
  • Anonym (C)

Alltså nu är det så himla spännande så jag biter på naglarna Håller med om att man börjar fundera lite på om det finns något mellan C och S men samtidigt har ju Saga visat helt andra känslor (berättigade) mot Casper. Målade också upp C som någonstans i den åldern och blond. Kul att man kan få samma bild utan att det står i berättelsen! Och nu vet vi alla tack vare Real Time att Saga har en fin rumpa  

• Anonym (C)
    Ingenpsykolog skrev 2022-08-15 23:38:59 följande:

Alltså - Wow! Vilket enastående kapitel! Hjärta
    Av någon anledning började jag nynna på "Flickan och kråkan" medan jag läste. Kapitlet speglade, stundtals känslan i sångtexten, innan det vände i sägnen till något bättre. 

Men det kanske bara är jag som är lite flummig Solig

Då är jag lika flummig för när du skrev det tyckte jag att det passade perfekt! Bra låt. 
  • Anonym (C)

Så häftig läsning. Satt ensam och läste senaste delen samtidigt som vinden kraftigt låg på från sydväst igår. Håller med om att Sagas bestämdhet och kommando är ett härligt drag i hennes personlighet. Man vet aldrig vad som kommer ut ur hennes vassa mun Sen huruvida det blir en tripp till storstaden eller återuppbyggnad av ön återstår att se. Båda scenariona triggar mig iaf  

• Anonym (C)
    Ingenpsykolog skrev 2022-08-19 01:31:20 följande:

Väldigt OT, men jag vill tacka för all omtanke. Jag kom hem i eftermiddags. Jag har en lång återhämtning framför mig, och håller tummarna för att slippa fler bakslag än det senaste i raden, vilket är att jag har en infektion och de satte in en kraftig antibiotikakur som gjort mig extremt trött och hängig.

Skönt att du är hemma igen! Styrkekramar Hjärta
  • Anonym (C)

Ja Saga gav honom den fulaste för att jävlas Stackars Casper, haha. Undrar lite vad hon ser i honom faktiskt. Svårt att lista ut tycker jag. Och vart ligger hans fokus nu? Är det hem till storstaden? Fortsätta hans viktiga arbete? Eller har han blivit förtrollad av denna magiska ö? Och Sagas vackra ögon?  ( och rumpa )

• Anonym (C)

Jag visste inte ens att man kunde anmäla. Hade jag vetat det hade jag dock gjort samma sak för jag håller med om att det bara var osammanhängande dynga som du skrev. Alla som tar det seriöst är välkomna Hjärta

Idag hoppas jag på en fortsättning

• Anonym (C)

Låg guppande i båten och läste senaste kapitlet idag. Så bra. Blev även ett nakendopp och en kaffe. Vägrar att göra slut med sommaren. I övermorgon drar min verklighet igång igen men här ska det maxas till tusen. Kvällen och morgondagen lovar fint väder. 

• Anonym (C)
    Anonym (Det okända djuret) skrev 2022-08-22 22:38:51 följande:

TS: Det låter väldigt mysigt! Imorgon blir det nakendopp och kaffe för mig också. Ska åka bort på en liten minisemester, bara över natten. Jag försöker också maxa sommaren och har semester i två veckor till! Härligt Solig

Det gör du rätt i! Idag är en riktig kanondag här. Vindstilla och sol. Skön temperatur i havet. Imorgon blir det tillbaka till storstadsdjungeln, känns lite jobbigt i bröstet faktiskt. Insett hur mycket jag verkligen älskar lugnet, det lantliga, havet. När det liksom inte händer någonting mer än att naturen gör sitt. Den stjärnklara himlen som man inte alls upplever på samma vis inne i stan. Gick ner sent igår och badade, mareld igen. Som kristaller i vattnet. Reflekterade aldrig över sånt tidigare,
    kommit efter 30.
    Hade jag haft möjlighet hade jag önskat ett sådant här liv permanent. 

Njut av din minisemester! Berätta gärna, om du vill, hur det var  

• Anonym (C)
    Anonym (Det okända djuret) skrev 2022-08-24 00:06:53 följande:

Nästa morgon står de tillsammans nere vid hamnen. Båtarna har börjat gå som vanligt igen, efter att gårdagens fruktansvärda händelse avskrevs som ett mycket lokalt och ovanligt väderfenomen. Experter konstaterade att det är lika otroligt att en liknande våg skulle uppstå här som någon annanstans på jorden. Därför finns det ingen anledning att evakuera ön. Men Casper och Saga bär på en hemlighet. De vet vad som hände på riktigt och hur nära det var att det slutade i en fullständig katastrof. Casper har beslutat sig för att lämna ön och återvända hem till fastlandet. Trots att han redan har bestämt sig, så känner han en sorg i bröstet och en växande klump i halsen inför tanken på att behöva lämna ön. Men han har viktiga saker han måste ta tag i där hemma.

Vad ska du göra nu? frågar Saga. Casper harklar sig lite innan han svarar. Jag kommer åka hem och fortsätta med min forskning. Tack vare dig har jag fått nytt hopp och längtar efter att få sätta igång igen, svarar han och ler ansträngt mot henne. Så du kommer inte berätta för någon om vattenandarna då? Casper skakar allvarligt på huvudet. Nej, det kommer jag inte. Hemligheten är trygg hos mig. Jag ska att bevara den, precis som ni alla på ön har gjort under århundraden. Saga ler nöjt tillbaka mot honom och svarar: Din mormor hade varit stolt över dig, vet du det? De orden gör honom alldeles varm inombords, särskilt eftersom de kommer från Saga, men också för att Casper såg upp till sin mormor och tyckte att hon var en mycket klok gammal kvinna.

Casper känner att han vill göra någonting, säga någonting, men finner inte de rätta orden. Istället tar Saga till orda på nytt: Du kommer väl tillbaka? För en kort sekund kan han se oron i hennes blick, innan han svarar: Självklart gör jag det! Du kommer inte ens hinna sakna mig. Då ser han att hon slappnar av igen. För att vara en framstående forskare, säger hon med ett snett leende och Casper stålsätter sig inför vad som kommer att komma härnäst, så är du faktiskt helt okej. Casper ler tillbaka och ser henne djupt i ögonen. Han vill säga till henne att han skulle kunna drunkna i hennes ögon, men låter bli, eftersom det är en urusel raggningsreplik även om det är sant. För det är verkligen någonting särskilt med hennes ögon. Det är precis som om hela havet ryms i dem.

Hör av dig när du kommer tillbaka till ön! Då lovar jag att hjälpa dig få ordning på det där gamla rucklet, säger Saga, och nickar mot mormor Karins stuga. Av någon anledning misstänker jag att du inte har särskilt stor koll på hur man renoverar ett hus, så jag får väl kavla upp ärmarna och hjälpa till? Det lovar Casper att göra och sedan ser de återigen varandra djupt i ögonen, som om båda väntar på att den andra ska göra någonting som aldrig blir av. Därefter hörs ett högt, visslande ljud. I samma stund kastar Saga en hastig blick mot hamnen och utbrister: Nu kommer båten! Det är dags för dig att lämna ön bakom dig och återvända hem till Stockholm igen. Casper vänder sig om och ser besviket hur båten tyst glider in mot hamnen. Nu är det bråttom om han ska hinna få sagt någonting av allt det som rör sig i hans inre.

Du, Saga. Tack, tack för allt. För att du räddade mig, gav mig hoppet tillbaka och såg till att mormor Karin kan vara stolt över mig i himlen. Saga himlar som vanligt med ögonen, men han har börjat vänja sig vid det nu och tar inte illa upp. För han vet att hon gör det när hon blir generad. Äsch! Det var väl ingenting? Kliv på båten nu innan jag får någonting i ögat, ett förrymt sandkorn eller så, och börjar gråta. Sedan ser de vemodigt på varandra en kort stund, innan Casper vänder sig om och stiger ombord på båten. Precis när båten avgår, så ropar Saga: Se det inte som slutet på sagan, utan början, det kommer jag att göra!

Alltså du bygger upp allting så vackert! Man verkligen känner deras känslor för varandra. Det är den där känslan när man hittat någon man verkligen tycker om men man vet inte hur man ska vara, prata. Men hela kroppen skriker ?JAG VILL HA DIG?. Det gör ont att läsa men samtidigt vill man bara ha mer och mer. Du är så himla begåvad. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Det okända djuret) skrev 2022-08-31 11:00:10 följande:

Det blir nog en fortsättning ändå, om inte TS misstycker! För jag saknar redan att skriva om Casper och Saga Flört

Motsatsen, blir väldigt glad över att du fortsätter. Jag har varit borta några dagar på jobb men nu tillbaka i storstaddjungeln. Längtar redan tillbaka till landet. Men hösten är här och verkligheten likaså. Senaste kapitlet var gripande. Håller med de andra här, kul att du fortsätter. Så länge du själv vill. Du är grym. 
  • Anonym (C)
    Real Time skrev 2022-09-01 01:03:07 följande:

Kan bara tala för mig själv men fan vad underbart att du fortsätter! Hoppas dock på mer sex och romantik! Tror saga kan göra sig fin i webcamera Flört kul att du fortsätter 

Finns det internet på Sinnduah? Och vet ens Saga vad en webbkamera är? Och vad vissa kan få för sig att göra med den tekniken?DrömmerFlört
  • Anonym (C)
    Ingenpsykolog skrev 2022-09-01 02:42:38 följande:
    Wow!
    Tack för ännu ett mäktigt kapitel, och så många nya frågor som väcktes. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta följa Casper och Saga under hösten! Hjärta
    Hur mår du? Hjärta
  • Anonym (C)

Underbar läsning till kaffet imorse. Glömde skriva hur fantastiskt spännande jag tycker att det är. Vilken kyss. Det kändes i kroppen att läsa den. 

Svar på tråden Vi skriver en sommarberättelse tillsammans