Anonym (Tankevurpa) skrev 2022-08-05 23:34:53 följande:
Varför skulle han betala dig i natura, om han betalar notan?
Du känner ju, enligt vad du själv skrivit, inte den här killen särskilt väl. Även om man kunde önska att alla killar som erbjuder sig att stå för notan på en dejt gjorde det helt utan att förvänta sig att få något annat än trevligt middagssällskap i gengäld, så är ju det inte alls så.
I bästa fall är han just en rik gentleman.
I näst värsta fall lägger han något i din dricka när du går på toaletten eller går ut och röker, och du kvicknar till morgonen efter naken i hans säng (eller på ett motellrum). I allra värsta fall lägger han något i ditt glas, "stöttar" dig på vägen ut från restaurangen, med ett ursäktande till personalen om att du inte är så van vid att dricka, och de och han är de sista som ser dig i livet.
Jag skulle aldrig låta en för mig okänd person ta hela notan på en restaurang, för många skulle tyvärr se det som självklart att det innebar att du därmed förstod att de förväntade sig att du skulle följa med dem hem efter middagen för att just betala i natura.
Du borde avboka middagen och föreslå att ses över en fika där ni betalar var för sig, eller en promenad för att lära känna varandra ute bland folk.
Kanske eftersom jag också skulle njuta av det? Det blir ju betalning åt mig också så på så sätt. Ni verkar utgå ifrån att jag inte vill samma sak med honom? Ja det skulle ju verkligen vara jättehemskt att ligga med en kille jag är attraherad av...
Nej, jag kan inte se att han skulle lyckas droga mig på nåt sätt utan att jag märker det. Väldigt dramatiskt och osannolikt känns det du beskriver men jag ska tänka på det.