• Jojjans

BIM sept -22

Barbrastreisand skrev 2022-09-12 10:38:33 följande:
    Ja precis! Hoppas bara denna cykel inte blir lika evighetslång.. Har du någon känning på att mensen är på gång då? Hoppas i första hand på plus för dig, om det inte blir så så hoppas jag mensen dyker upp snart (hur kan man hoppas på båda?! Haha men du förstår nog) 

jag förstår precis, och håller med. Pluset har jag dock slutat hoppas på, har inga såna känningar alls. brukar inte heller ha några särskilda symptom innan mens, mer än kanske lite spottings dygnet innan. brukade ha helvetes-pms dagarna innan förr men det har nästan försvunnit sen jag slutade dricka kaffe. 

tog dessutom en boosterdos d-vit denna cykel. Kanske har det gett mig längre lutealfas vem vet. 

får väl ta ett nytt test om den inte kommit imorgon. 

• Jojjans
    Solros22 skrev 2022-09-12 12:32:27 följande:
    Hur mycket d-vitamin tog du i din boosterdos?

mindre än man ska (typ 30000-40000 ie rekommenderas), jag tog typ 15000 eller 20000 ie. 

• Jojjans
    Längtarefternästa skrev 2022-09-12 10:23:42 följande:
    Tack!!! Jag är så nervös men känner att jag inte borde stressa. Men det är ju omöjligt! Hur mår du?

hoppas verkligen att det fortsätter att bli starkare! 

jag känner mig helt ok och lugn. Känner mig säker på att det inte blivit något denna månad utan har hittat en acceptans i att det sker när det sker. Men bara för det så kom inte mensen idag och jag blir så uppgiven att kroppen inte är betänketid och beter sig som vanligt. Är helt säker på när äl var och har aldrig haft längre än 12 dagar lutealfas så det måste bero på d-vit-boosten eller nåt. 

• Jojjans
    Längtarefternästa skrev 2022-09-12 20:25:43 följande:
    Skönt att det ändå känns ok. Men så jobbigt när kroppen inte beter sig som vanligt. För om du inte känner att det blir ett plus den här månaden så kan ju åtminstone mensen få komma, så ni kan få ladda upp inför nästa cykel. Var det första gången du testade att "boosta" med d-vitamin? Jag vet att det finns en del studier på personer med oregelbunden och lång cykel där d-vitamin hjälpt samt en del studier på just d-vitaminbrist och reducerad fertilitet. Jag har dock inte läst några studier på effekten av att "boosta" med d-vitamin men jag har hört att vissa testar just det. Jag har dock bara ätit mitt vanliga kosttillskott för gravida, vilket innehåller d-vitamin, just för att se till att jag inte har en d-vitaminbrist. 

Nu sent ikväll fick jag lite blod på pappret så mensen är på g. Skönt att få det överstökat.

jag har boostat några gånger innan och har för mig att min cykel blev lite knäpp av det. Så kanske var det på grund av boosten mer än missfallet som min äl kom så himla sent den här månaden. 

hur känner du dig? ska du ta fler test eller försöka landa i att du faktiskt är gravid?

• Jojjans
    Juliflicka skrev 2022-09-12 22:02:41 följande:

Varför tog du d-vitaminboost?
    Hög dos d-vit kan ju skjuta upp ägglossningen. 

Förmodligen var det boosten som stökade med din äl.

jag tog en boost då jag haft lite svajig lutealfas och pms, antagligen pga att jag ammar min son litegrann. Tänkte att det skulle ge ägglossningen en skjuts i rätt riktning. har också gått från att spendera 90% av mina dagar utomhus under semestern, till att sitta vid en dator på ett kontor med otillräckligt ljusinsläpp. 

men antagligen har jag en tillräckligt stabil cykel och boosten bara stör. 

• Jojjans
    Längtarefternästa skrev 2022-09-14 10:13:45 följande:

Graviditetstest från äl+9, äl+11, äl+13 och äl+15. Jag ser en stegring men tycker den är väldigt långsam. Med mitt första barn såg testet på äl+10 ut som det gör nu på äl+15, och under den graviditeten var teststrecket på äl+15 lika starkt som kontrollstrecket, vilket det verkligen inte är den här graviditeten. Varför ska det vara så svårt att tro på att jag faktiskt är gravid?

jag förstår stressen att det inte rör likadant. Dock är det ju onekligen ett väldigt gott tecken ATT det ökar oavsett takt. Vet att mängden hcg kan variera väldigt mycket i friska graviditeter hos olika personer men även vid olika graviditeter hos samma kvinna. Hoppas det fortsätter i rätt riktning!

• Jojjans
    Solros22 skrev 2022-09-14 19:55:53 följande:

Molvärk i tjejmagen 4 dagar efter äl. 

är jag knäpp eller händer det nåt där?

jag vill inte låta negativ men: någonting händer garanterat, men det lär inte vara relaterat till en graviditet eftersom ägget gäster tidigast 6 dagar efter ägglossning och det är först då som hcg kam ge symptom hos dig.

jag har så nästan varje cykel, en molande värk i ca 4 dagar efter äl, antagligen när kroppen hjälper ägget att färdas ner mot livmodern. Håller tummarna för att det är något som tänker fastna hos dig iallafall!

• Jojjans
    L 91 skrev 2022-09-15 07:20:32 följande:

Tror ni det är kört..? Enligt appen var äl igår. Äl-flytning igår och sex senast i måndags kväll...

Absolut inte kört! Spermier lever i flera dagar när du är fertil. 

• Jojjans
    Elefanten92 skrev 2022-09-15 17:27:13 följande:

Hallå! 

Kan inte ni hjälpa mig tyda lite ?symtom?. 

Hade äl Starkt utslag 8/9 och även 9/9 för sen på em få blankt äl-test. Hade såklart myst på fram tills 10/9. Sen den 13/9 får jag lätt lätt blödning. Dvs 4 dagar efter första positiva äl-test. Kan detta va nidationsblödning? Känns som det är lite orimligt? samtidigt så vet jag att man kan få blödning vid äl. Men kan äl komma så långt efter positivt test? Står ju att de kommer ske efter cirka 24-48h från positivt test. Eller är det bara vanlig mellanblödning då? Och isf kan mellanblödningar betyda att det inte kmr ta sig denna månad då?
    någon som varit med om liknande? som kanske har Ngn förklaring varför kroppen spelar sig ett spratt ? Bim är 24/9😤

En blödning vid tex äl eller implantation kan ju starta en dag men rinna ut först dagen eller dagarna efter tex. Det kan ju ha varit så att äl kom två dagar efter men blödningen kom strax efter?
  • Jojjans
    Roxwell skrev 2022-09-15 15:54:30 följande:

Idag kom mensen. Har gråtit massor. Är så besviken. Fjärde försöket nu? Visst, kanske inte mycket. Men vill så gärna. Fick för första gången positivt ÄL test och hade sex varje dag dagen efter det. Dock ingenting på utslaget test samt dagen innan det. Så var i princip bara två sex-lösa dagar. men räckte tydligen inte. Kanske bäst att ha sex innan ÄL också varje dag? Kram till er alla där ute som kämpar.

så ledsen för din skull, det är så tungt när man verkligen tror att det ska ta sig. 

jag tror inte du behöver känna att det var sex-intervallet det var fel på. Många gånger blir ägget befruktat men fastnar sen inte som det ska, eller utvecklas inte som det ska. Man behöver inte ha sex varje dag för att ägget ska bli befruktat. jag har tyckt att det varit skönt att tänka på, att man faktiskt kan släppa kontrollen lite gällande det och tänka att kroppen kommer invänta de perfekta förhållandena med mest gynnsam miljö och bäst embryo. 

• Jojjans
    Trana123 skrev 2022-09-15 22:21:35 följande:

Jag fyller år 4 dagar innan min BIM, och hade tänkt att vänta med å testa tills BIM-dagen, men vågar inte riskera att kanske missa chansen å få den bästa födelsedagspresenten!! 

tänker om jag tar med cb digitalt early, då alltså på ÄL+10. Är det värt det? 

sist plussade jag starkt på ÄL+12/13 med vanligt Test.

På äl+10 har du goda chanser att få positivt på tidigt test. däremot kan det ju visa negativt trots att det senare visar sig att du är gravid, och frågan är om du orkar med känslan av ett negativt test på födelsedagen. Men jag hade garanterat chansat :)
  • Jojjans
    Elefanten92 skrev 2022-09-16 08:29:31 följande:

Ja så kan det ju också vara i och för sig. Det kan ju förklara även varför ja fått starka utslag på äl test. Men att äl eventuellt kom 48h efter och blödning några dagar efter. Skulle kunna vara. Då har jag nog missat äl denna cykeln om de är så  Cool

behöver ju inte vara kört för att ni inte hade sex just på äl-dagen. Jag har som mest blivit gravid av sex 4 dagar före äl (bekräftat både med temp + ul-datering sen i graviditeten). så ge inte upp hoppet för det!

• Jojjans
    Elefanten92 skrev 2022-09-16 10:06:01 följande:
    Aaa okej, nä får håll hoppet uppe. Hade ju sex isf fyra dagar innan äl-blödning (om de nu va äl-blödning) de får vi se när Bim är då om de tog sig eller inte. Kämpa kämpa!

då låter det ju som helt ok timing enligt mig, eftersom äl måste ha kommit innan blödningen. lycka till! För mig är det tyvärr kört den här månaden, mensen har precis tagit slut och jag har hoppat in i oktobertråden men hänger också kvar lite här av nyfikenhet. 

• Jojjans
    Amaaanda00 skrev 2022-09-17 16:23:37 följande:

Någon som vet om det kan va alldeles för tidigt att ta ett gravtest imorgon eller måndag? Om jag hade nidblödning idag? 

jag tror jag läst någonstans att du borde kunna få ett positivt test 3-4 dagar efter implantation. Så gissar att det är lite tidigt. 

• Jojjans
    Amaaanda00 skrev 2022-09-18 05:09:15 följande:

Min temp har gått ner till 36.5 Från 37.2?(aldrig haft så låg temp) kanske inte var en nidblödning då..? 

spännande! tempar du dagligen med basaltermometer? 

• Jojjans
    Längtarefternästa skrev 2022-09-19 09:27:55 följande:
    Graviditetstest från äl+13, +15, +17 och +19 (BIM, BIM+2, +4, +6 om jag räknar med att ägglossningen var en dag sen och att mensen då även skulle bli en dag sen). Nu tycker jag ändå att stegringen är tillräckligt tydlig för att jag ska våga tro på att jag faktiskt är gravid. Så nu slutar jag att testa och hoppas på det bästa! Lycka till till alla er som snart har BIM, hoppas på att se många plus här i tråden!

å vad glad jag blir av att se det här! Heja heja lilla fröet och lycka till i framtiden Längtarefternästa Hjärta

• Jojjans
    L 91 skrev 2022-09-25 05:43:45 följande:

Skrev ett långt meddelande som försvann innan jag klickade på skicka... kul. 
    Så detta blir lite kortare..
    Hur går det för er? 

Jag känner inte igen min kropp denna månaden. Strulade ju förra månaden så jag har ingen aning om när BIM är. Det jag kan gå på är mina äl-flytningar. Men de varade i en vecka vilket känns helt osannolikt. Vilken dag räknar jag som äl då tro? Går jag på det som appen säger så är jag på BIM-3. 
    Helt negativt på testerna. Ska jag köpa ett testa tidigt eller vänta ut det tro.. 

jag brukar ha äl-flytningar i närmare en vecka ibland, men oftare kanske 5 dagar (har sen äl sista dagen av fertilt sekret). Men att du har äl-flytningar behöver ju inte betyda att äl skett. Kroppen har antagligen gjort ett försök varför du fått dom symptomen, men sen kanske inte lyckats släppa något ägg. 

har du alltid haft regelbunden cykel tidigare? Om ja, har något annat förändrats i ditt liv som skulle kunna rubba cykeln?

• Jojjans
    Gullesnutten skrev 2022-09-27 21:26:45 följande:

Hej! 

Jag och min sambo har ett bra tag försökt skaffa syskon till vår lille kille och har nyligen påbörjat en fertilitetsutredning. På första besöket som var den 15/9 tyckte hon sig se att jag hade ägglossning eller var väldigt nära den. Vi hade samlag den dagen. 

jag har sedan ett par dagar efter det haft ont i magen så kände mig tvungen att ta ett test idag trots att bim är på fredag.. 

va säger ni?? Jag ser ett svagt svagt streck men vågar inte tro något. Är de alldeles för svagt eller skulle de kunna vara ett plus på gång? kan vi ha lyckats? 

Så tacksam för att ni läst och ännu mer tacksam om ni vill svara mig! kram! 

lycka till, hoppas ni alla som vill plussar ❤️

avsolut ser jag någonting där, grattis!

• Jojjans
    Gullesnutten skrev 2022-09-28 06:16:04 följande:
    Såhär blev morgonen test, lite starkare! Wow jag är helt mållös🤭💕 ska ta ett clearblue så jag vågar tro på detta, eller är de för tidigt med ett digitalt redan på bim-2/3? 

du ska kunna ta ett digitalt nu med spadar starkt test. GRATTIS!!

• Jojjans
    Gullesnutten skrev 2022-10-14 17:10:25 följande:

Hej! Tänkte uppdatera er hur det gått om någon undrar. 

Jag tog hcg test sön och on som steg från ca 5000 till ca 9000 vilket verkade normalt när jag pratat med barnmorska men enligt läkaren var det inte tillräckligt så fick komma på vul igen igår vilket jag egentligen skulle gjort i onsdags men då hade dom inte tid. Hon såg ingenting och sa att med 90% säkerhet var det en ofostrig graviditet så jag skulle återkomma på måndag och få en second opinion av annan läkare sen skulle jag få hjälp att sätta igång en abort. Jag har varit helt knäckt hela veckan och gråtit, läkaren jag träffade var väldigt otrevlig och inte alls intresserad utav att svara på mina frågor, jag fick känslan av att hon inte heller undersökte mig ordentligt varpå jag valde att göra ett privat ultraljud idag, nu har jag precis kommit hem med bilder på mitt 4 mm långa lilla foster med ett slående hjärta. Jag kunde knappt tro att det var sant men Dom sa att det var jättetydligt att hjärtat slår och att där finns både gulesäck foster och hjärta som slår. Jag är så tacksam!! 
    nu ska jag försöka vara glad igen och njuta av att jag faktiskt är gravid. Om någon skulle råka ut för liknande (vilket jag inte hoppas) så snälla lyssna inte alltid på läkaren utan kolla en extra gång om det inte känns rätt <3 
    kram! 

❤️❤️❤️
Svar på tråden BIM sept -22