Inlägg från: Anonym (mee) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mee)

39 och planera barn

Hannis1983 skrev 2022-09-05 18:39:00 följande:

Jag har testat idag tyckte mig ana en skugga på ett sånt här budget test men var negativt på cb nu ikväll så tror tyvärr att mensen kommer vilken dag som helst vilket jag misstänkt då jag haft mensvärk  hela veckan.

Mee: Hoppas du får ett plus Hjärta

Majonäs; skönt att det är över nu! Hjärta

Majonnäs skrev 2022-09-05 18:57:32 följande:

Håller tummarna för att ni ska få Plus

Inget plus tyvärr :(. Det var ett testa tidigt test så borde synts nu även fast bim är tors eller fre. Sist plussade jag på äl+12. Så trist. 
  • Anonym (mee)
    Majonnäs skrev 2022-09-06 08:50:40 följande:

Jag är hur som väldigt tacksam idag, jag tänkte jag skulle testa för skojs skull med billiga tester för att se om det är lite svagare streck nu. Antog såklart att det skulle vara samma men döm om min förvåning att det nästan är blankt. Inte ens ett dygn efter, därför jag svettades som en gris igår antagligen, hormonerna som sjönk. Är liiite synligt i verkligheten men det får man ju räkna med. Inte alls som tidigare. Så skönt att skrapningen funkade. 

Skönt att det är avklarat, gått igenom samma och det var skönt att känna att man kunde börja om. 
    Ikväll ska jag gå ut med kompisar..passa på innan det blir nya tag. 
  • Anonym (mee)
    Hannis1983 skrev 2022-09-06 12:15:05 följande:

Mee: testade i morse negativt så nu väntar jag bara på att mensen ska komma så man kan börja ladda för omgång två Glad

ja jag hoppas den inte blir sen för min del. Så surt att kroppen kan lura en såhär. Jag har tom kräkts en morgon-något jag aldrig gör. 

Känns ändå skönt att kunna följas åt såhär :) Äter du några tillskott?
  • Anonym (mee)
    Majonnäs skrev 2022-09-06 12:58:00 följande:

Trist med negativa tester men det är bara att ta nya tag , jag är med er om ett par veckor. De sa två veckor ska jag hålla mig ifrån bad, sex och tamponger men läser så olika överallt. Men när man slutat blöda borde det väl ändå vara lugnt att försöka bli gravid igen ? Blöder knappt något idag. Skulle jag få missfall igen innan v 12 kommer jag begära skrapning. Går inte jämföra med medicinsk.

Vi körde på direkt efter missfall, alltså när jag fick äl igen. 
  • Anonym (mee)
    Hannis1983 skrev 2022-09-06 17:11:17 följande:

Mee: Nej jag hoppas min kommer idag Tyst Bara folsyra själv?

Jag tar folsyra, magnesium, d-vitamin, multivitamin och omega3. Folsyran tar jag i förebyggande syfta och dom andra mest för att hålla mig frisk. D-vitamin har jag dock läst att om man har brist på det kan det blir svårare att bli gravid. 
    Hannis1983 skrev 2022-09-08 07:56:55 följande:

Så idag kom mensen, så nya tag nästa månad Glad

Samma här, min startade så smått igår och nu är det igång. Känns deppigt. 

Hur gör ni för att inte gräva ner er för mycket i tankarna på ett till barn? Jag känner att det tar över för mycket.
  • Anonym (mee)
    Hannis1983 skrev 2022-09-08 14:47:37 följande:

Jag är nog inte rätt person att svara på det då detta var vårt första ordentliga försök. Vi är dessutom särbos just nu så inte alltid vi har möjlighet att få till det när ÄL är så jag försöker ta det som det kommer 

Samma för oss, vi är också särbos och han reser mycket i sitt jobb. Denna gång hade vi lyckats timea in äl perfekt, besvikne att det inte funkade ändå.
    Maymom skrev 2022-09-09 07:36:11 följande:

Anonym (mee):
    jag försöker fokusera på det barnet jag har, nånstans kanske det finns en mening eller fördel med om det bara blir han. Försöker även fokusera på annat, göra annat, hitta på roliga saker med familjen och tänka på allt fint jag har i livet.

Ja så gör jag med. Hon är dock mest intresserad av att vara med vänner :).
    Majonnäs skrev 2022-09-09 07:56:18 följande:

Var länge nöjd med ett barn men sedan insåg både jag och maken att vi längtade efter ett barn till . Vi sa att går det så går det med tanke på vår historia och ålder. Vi vart halvt chockade att det gick på första försöket men var väl medvetna om missfallsrisken och ja, kände hela tiden det kanske inte stod rätt till. Men nu när man fått ?känna på? det hela igen vill vi ju såklart bli gravida igen så fort som möjligt men samtidigt stressar det mig otroligt mycket med min ålder. Dottern visste ju om att jag var gravid och hade ställt in sig på att bli storasyster. Hon har dock tagit det hela väldigt bra tycker jag. Så vet inte hur man ska tänka....försöker också fokusera på barnet vi har . Är så tacks över henne Hjärta

Här blöder jag fortfarande, går upp och ner hur mycket ibland ingenting, ibland som mens. 

Mitt barn visste också om så det var väldigt tråkigt att det inte gick vägen, hon vill väldigt gärna ha ett syskon. 

För mig känns det helt otänkbart att jag inte skulle kunna få ett barn till, kommer försöka tills det är helt kört och jag tänker att det borde gå till slut.

Hoppas det går över snabbt så ni kan börja om igen. Jag passade på att äta och dricka sånt man inte får som gravid :)
  • Anonym (mee)

Jag har precis fått reda på att mitt ex väntar barn med sin nya och jag är helt förstörd. Det är inte så att jag vill ha han tillbaka det är bara det att vi kämpat med att bli gravida och jag mår fysiskt illa av att få veta det här. Usch, mår så dåligt. Vet att det är taskigt av mig.

• Anonym (mee)
    Hannis1983 skrev 2022-10-04 11:07:06 följande:

Hur går det för er alla?

Här inväntar jag mensen som med säkerhet kommer på till helgen. 
    Har känt mig hel konstig så hade hoppats denna månad men försök två vore väl för bra för att vara sant. Tog ett test idag, total blankt så inväntar mens så man kan starta försök tre. 

Jag har inte varit aktiv här på länge nu av olika anledningar. Kan idag meddela att jag fick plus :). Är glad men också väldigt, väldigt orolig. Inte säkert att det går vägen. Har lyckats få till ett privat Ul i vecka 10 så blir nedräkning nu..Ville ha en tidigare tid men det är omöjligt där jag bor.

Blir min tredje graviditet i år(!)
  • Anonym (mee)
    Hannis1983 skrev 2022-10-04 13:00:48 följande:

Åh grattis! Håller alla tummar att det går vägen nu, man brukar ju säga tredje gången gillt så jag hoppas verkligen att det stämmer i ditt fall ♥️

Tack! Jag hoppas hoppas att det är min tur nu. Blir en lång jobbig väntan nu bara..
  • Anonym (mee)
    Majonnäs skrev 2022-10-04 18:45:50 följande:

Grattis anonym (mee) {#emotions_dlg.flower}

Tack så mkt :). Jag ska testa mig imorn igen för jag har inte riktigt förstått det, oroar mig för att testerna ska ha visat fel :S. 
    Bestämde mig för att om jag blev gravid igen skulle jag Inte hålla på att testa en massa men så verkar det nog inte bli.
Svar på tråden 39 och planera barn