Xlr8 skrev 2022-09-11 08:44:50 följande:
Ok du verkar vara en skön lirare så ska vara ärlig mot dig.
Det du skriver kanske inte är hitte på men du pusslar ihop en bild med bitar som ej passar ihop och låter din fantasi fila till bitarna så det passar.
"Men det bästa "batteriet" är det som inte behöver lagra energi i mitt tycke utan endast "producerar" via en "kittling"
Du beskriver en kondensator till att börja med, ett batteri kommer aldrig producera någon energi på egen hand annat än väldigt marginellt säg
Max 1% vid optimala förhållanden.
"Vilket alltså gör att det inte behöver lagras någon energi utan endast reagera efter behov."
Bryter mot termodynamikens första lag.
"Vi kommer att få se en helt ny TidsEra utav "batterier" snart."
Du glömde förklarade hur.
"men vetenskapen samt kunskapen finns där redan till att få sådan reaktion"
1. Det enda kända sättet idag är kärnkraft, och det är med vad som är känt idag inte relevant. Mer utveckling här kanske skulle kunna ge dig rätt för detta påstående.
2. Andra sätt är du varmt välkommen att upplysa mig om, att söka patent och få Nobelpris låter inte så dumt.
"utan kan skapa den på plats via lasrar samt gaser."
Så en förbränningsmotorer med gas som energikälla och laser som vad då? Ist för tändstift?
Det skulle bli en väldigt tung, klumpig och avancerad lösning på ett simpelt problem. Nu snackar vi ro över Atlanten efter vatten.
"Men du är även manipulerad till att gå i samma spår och säkerligen missar en del självklart"
Du saknar belägg för detta, det ligger även i mitt jobb att vara kritisk, hitta lösningar på problem ingen har löst innan och hålla koll på det senaste inom forskning inom mitt område. Visst kan jag missar jag ngt ibland men manipulerad är att ta i och av vad/vem skulle jag bli manipulerad av? Ganska svårt att lura dom som besitter mesta information inom delar av ämnet.
"Kineserna har redan skapat fusionskraft"
Ok och det finner du vara relevant hur?
Dragracing bilar har kört över 500 Kmh.
Om alla skaffade såna skulle man kunna köra till jobbet på en bråkdel av tiden idag.
Tänk vad alla skulle tjäna tid och pengar på det.
Sen ignorera vi det problemen en befolkning som kör i 500kmh i trafiken skapar.
"Likaså så har man redan skapat universums kändaste kallaste område med miljontals effekt"
Se dragracing bilen ovan.
"Och hur får du ut den bästa energin? Jo genom kyla vs värme."
Energi är energi och bra och dålig energi ur fysikens perspektiv existerar ej, kan sträcka mig till att 1kw från elda olja är sämre än 1kw kärnkraft energi ur miljösynpunkt. När det väl kommer till den fysiska begrepp spelar det ingen roll.
Plocka ut energi ur en vvx är klart möjligt och görs dagligen, har arbetat med några sådana anläggningar. Det är spännande tekniska lösningar där enorma mängder överskotts värme finns.
Tämligen dålig driftsäkerhet, låg verkningsgrad samt på tok för tung lösning för flygplan.
Menar du sen att du ska använda lösningarna i länkarna och en vvx som genererar el energi.
Då skulle det vara enklare att få en befolkning att färdas själva med fordon som går i ljusets hastighet.
Att ens komma på dylikt skulle kräva bättre saker än systemet har att erbjuda för min del.
Det skapar sjukt mkt oreda i mitt huvud, det bara sprutar formler, fysiska hinder och andra anledningar till varför din idé aldrig skulle fungera
Har stört mig länge på ditt inlägg nu. Tänkte inte ge mig in djupare i diskussionen då du borde ha vetat bättre.. men din kommentar om att "det är en kondensator som jag tänker på".. gjorde att jag inte kunde släppa detta alls. Därav som jag letade upp detta igen nu.
Nej det var definitivt inte en kondensator som jag tänkte på. Du verkar extremt narcissistisk i ditt tänkande. Hur får du ens en "kittling" till att tänka att det är en kondensator??
För mig är en kittling antingen vibrationer i form utav ljud eller ljus eller en omvandling utav densiteten i omkringliggande luft / ämne. Men du jobbar ju med sånt här enligt dig själv ? Och bör veta bättre eller åtminstone ha en högre förståelse samt söka nya ideer hellre än att återfalla till redan existerande.