Rataxes skrev 2024-08-09 11:25:07 följande:
Man får ju delvis tacka regeringen för att jag kunde tanka riktig diesel för under 17 spänn litern i morse. Med en S-retardering hade priset legat runt 30 spänn.
Det är ju inte ens lönt att fulköra på eldningsolja löngre! Se där, tidöregeringen gjorde mig laglydig!
Det är inte heller lönt att godhetsköra bensinbilarna på E85 längre. Sänk skatten på det bränslet så blir jag God också.
Varför ljuger du? Det stärker ju inte precis tilltron till dig att du inte klarar av att argumentera ärligt.
Att Tidslaget sänkte reduktions plikten sänkte dieselpriset med drygt 4 kronor men även S hade sänkt reduktionsplikten (dock inte lika mycket) så skillnaden i pris hade stannat vid någon krona.
Samtidigt ska man veta att Tidslagets politik som resulterat i kraftigt ökade utsläpp gör att Sverige riskerar att gå miste om 40 miljarder i EU bidrag. Om man dividerar denna summa med Sveriges innevånare så pratar vi om 4 000 kronor per innevånare. För en familj på 4 personer innebär det 16 000 kronor. Detta kommer märkas i uteblivna satsningar på vård skola och omsorg men det är väl inget som du bryr dig om..