• Hedda04

Besviken på regeringen

Jag var en av de som röstade för regeringsskifte men nu känner jag mig grundlurad och desillusionerad. Vi blev utlovade elstöd innan jul och kraftigt sänkt bensinpris. Det enda som levereras är skattesänkning för höginkomsttagare. Någon mer som ångrar att ni röstade för ny regering?

• Svar på tråden Besviken på regeringen
  • Mentat
    nattuw skrev 2024-11-17 20:59:48 följande:
    Så du är fast besluten att förvandla fråga om en utförsäljning av bilprovningen till en fråga om bröstimplantat.
    Ordvalet "utförsäljning" skall ge intrycket att man rear något, säljer det till underpris. Det är mycket medvetet från vänsterns sida. 
  • KillBill
    Mentat skrev 2024-11-17 22:06:03 följande:
    Ordvalet "utförsäljning" skall ge intrycket att man rear något, säljer det till underpris. Det är mycket medvetet från vänsterns sida. 
    Ja det är medvetet och det finns en anledning. Ulf Kristersson var socialborgarråd i Stockholm och lät detta hända.. 

www.dn.se/ekonomi/utforsaljningar-med-miljonrabatt/

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Mentat
    KillBill skrev 2024-11-17 22:59:50 följande:
    Ja det är medvetet och det finns en anledning. Ulf Kristersson var socialborgarråd i Stockholm och lät detta hända.. 

www.dn.se/ekonomi/utforsaljningar-med-miljonrabatt/
    ....vilket inte har ett smack med Bilprovningen att göra. Jag har glömt vem men någon på forumet har en eftertext om hur populism generaliserar utifrån enstaka exempel.
    Känns tillämpligt här.
  • KillBill
    Mentat skrev 2024-11-18 06:36:00 följande:
    ....vilket inte har ett smack med Bilprovningen att göra. Jag har glömt vem men någon på forumet har en eftertext om hur populism generaliserar utifrån enstaka exempel.
    Känns tillämpligt här.

Jag svarade på ditt inlägg där du kritiserade ordvalet utförsäljningar. Ulf Kristersson har en historik kopplat till utförsäljning av offentliga tillgångar till underpris och när nu Kristerssons regering säljer det statliga företaget Bilprovningen kan man befara att det blir som vanligt när han är i farten.

• Mentat
    KillBill skrev 2024-11-18 07:22:33 följande:

Jag svarade på ditt inlägg där du kritiserade ordvalet utförsäljningar. Ulf Kristersson har en historik kopplat till utförsäljning av offentliga tillgångar till underpris och när nu Kristerssons regering säljer det statliga företaget Bilprovningen kan man befara att det blir som vanligt när han är i farten.

Ja, självklart: Den som ständigt spammar forumet med allt som tänkas kan för att svartmåla nuvarande regering kan "befara" något. Allt är som vanligt.
  • KillBill
    Varför sprider du information från Kommissionen för Skattenytta som leds av Leif Östling som gjort sig känd för att  de s.k. "Paradise Papers" där det kom fram att Leif Östling  smusslat ut miljonbelopp till s.k. skatteparadis?

Kommissionen för Skattenytta säger sig främja transparens och ansvarstagande kring offentliga medel men vägrar själv att tala om vilka organisationer som man får stöd av. 

Kommissionen säger sig vara obunden men kan än tidigare VD för svenskt näringsliv som inte redovisar vem som stödjer verksamheten ekonomiskt, med trovärdighet, betraktas som obunden? 
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-12-06 21:16:33 följande:

SD och regeringens fiskepolitik kommer leda till att barn i Sverige inte kommer ha tillgång till svensk sill och strömming.

Barn, unga, gravida, ammande eller den som vill bli gravid skall inte äta strömming eftersom strömmingen är full med gifter. Det har även varnats för att sillen har höga världen av miljögifter.

Så förutom att fiskbestånden skattas hårdare än vad som är hållbart vilket leder till problem i hela näringskedjan så finns även problemet med miljögifter.

Sammantaget är det en fråga som förtjänar en seriösare behandling än den får idag. Särskilt illa är det att vissa bara uppmärksammar fråga när den går använda för att sprida lite politisk propaganda.
Svar på tråden Besviken på regeringen