• Anonym (Kaffedraken)

Finns det ens seriösa män på denna sajt?

Skrev en kvinna på en dejtsida. Det verkar som att många kvinnor ställer samma fråga.
    Så min fråga är: finns det ens seriösa män på dejtsidor?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?
  • Anonym (Female)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-26 21:41:40 följande:
    Ja, det var faktiskt jobbigt. Och jag tror det var ett slags trauma för mig. Även en ögonöppnare. Hade aldrig trott jag skulle få såna känslor för en så mycket yngre kvinna. Trodde inte heller att kvinnor dömer och hycklar så mycket som dom gör.

Ja, jag har fler sidor än dom jag visar upp här. Som dom flesta människor har.

Olyckligt kär

Det finns tillstånd som vi förväntas kunna hantera utan professionell hjälp. Ett bra exempel på det är att vara olyckligt kär. Men förlusten av en kärleksrelation eller att lida av obesvarad kärlek är bland det mest smärtsamma en människa kan vara med om.

Beklagar den jobbiga upplevelsen av en olycklig kärlek, som samtidigt blev en ögonöppnare. Sen att bli dömd av kvinnor mest pga åldersskillnader adderar smärtan på ett onödigt vis. Differens i ålder och mognadsgrad mellan tjejen och dig var dessutom inget iögonfallande när tjejen dryga 20 år. 

Lite ombytta roller när jag blev kär i en äldre man (15-20 år äldre) än jag själv. Inte heller jag hade trott att en sådan känslostorm var möjlig. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-12-26 22:08:39 följande:
    Okej, går det fel på dejterna för att du inte vill ha dem eller för att de inte vill ha dig?

Dvs vart går det fel?
    I ett par fall var vi båda attraherade och dom ville, sen ändrade dom sig. Sen har det varit jag som blev ratad , jag som ratat, i de flesta fallen så har det helt inte klickat. Men jag har knappt dejtat senaste 10 åren, bara träffat 2 st. Den senaste ville mer, men det rann ut i sanden.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-26 22:12:29 följande:
    I ett par fall var vi båda attraherade och dom ville, sen ändrade dom sig. Sen har det varit jag som blev ratad , jag som ratat, i de flesta fallen så har det helt inte klickat. Men jag har knappt dejtat senaste 10 åren, bara träffat 2 st. Den senaste ville mer, men det rann ut i sanden.
    2st dejter på 10år? Okej, den saken går ju att utveckla. Jag har fler dejter än så på ett år när jag lever i samboförhållanden.

Rann ut i sanden? Vet vad du menar... Också gjort sådana misstag. Grämer mig varje gång.

Letar du nu då?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Female) skrev 2022-12-26 22:12:06 följande:

Beklagar den jobbiga upplevelsen av en olycklig kärlek, som samtidigt blev en ögonöppnare. Sen att bli dömd av kvinnor mest pga åldersskillnader adderar smärtan på ett onödigt vis. Differens i ålder och mognadsgrad mellan tjejen och dig var dessutom inget iögonfallande när tjejen dryga 20 år. 

Lite ombytta roller när jag blev kär i en äldre man (15-20 år äldre) än jag själv. Inte heller jag hade trott att en sådan känslostorm var möjlig. 

Jag får skylla mig själv också som skrev här, jag var sårbar då, och korkad nog att inte fatta hur många beter sig på nätet. Många hoppade på tåget och ville ge mig en känga. Att trycka ner andra är livets höjdpunkt för vissa.
    Jag blev ledsen av att min syster var likadan, och visade sig vara en av dom största hycklarna av alla.
    Jag tyckte den här yngre kvinnan var tillräckligt vuxen, 24 år.

Ja, dom flesta sa (även min syster) att dom flesta kvinnor vill ha jämnåriga. Gällde inte hon själv dock.
    Vet inte vad folk menar egentligen? Så om det känns rätt, så gör man fel?

Ja, livet kan överraska ibland. Jag lärde mig en sak i alla fall. Jag kommer aldrig mer ta såna initiativ med en yngre kvinna igen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-12-26 22:18:18 följande:
    2st dejter på 10år? Okej, den saken går ju att utveckla. Jag har fler dejter än så på ett år när jag lever i samboförhållanden.

Rann ut i sanden? Vet vad du menar... Också gjort sådana misstag. Grämer mig varje gång.

Letar du nu då?
    Kanske, upplever det som svårare nu än tidigare.

Ja, det grämer mig lite grann. En 25 år yngre attraktiv kvinna som tog kontakt. Lär inte hända igen. Gick för snabbt för mig dock. Hon ville bli ihop direkt.
    Vi avslutade men sen hörde hon av sig igen och visade andra sidor. Från att ha varit "ointresserad av sex" så började hon prata sex, skickade bilder på sina bröst. Hon hade velat, sa hon 2 år senare. Men det var jag som skulle ha tagit första steget.

Jag är med på dejtsidor men har inga förväntningar eller förhoppningar.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-26 22:25:25 följande:
    Kanske, upplever det som svårare nu än tidigare.

Ja, det grämer mig lite grann. En 25 år yngre attraktiv kvinna som tog kontakt. Lär inte hända igen. Gick för snabbt för mig dock. Hon ville bli ihop direkt.
    Vi avslutade men sen hörde hon av sig igen och visade andra sidor. Från att ha varit "ointresserad av sex" så började hon prata sex, skickade bilder på sina bröst. Hon hade velat, sa hon 2 år senare. Men det var jag som skulle ha tagit första steget.

Jag är med på dejtsidor men har inga förväntningar eller förhoppningar.
    Hmmm... På yngre är det helt klart svårare för mig också... Så har inte dåligt samvete för det!

Träffar ibland yngre men det är oftast i min egen ålder. Minus några år då för att kompensera att jag är lite omogen.

Ja. Killen tar första steget. Det står i lagen. Jag brukar göra ett "lätt" försök redan första dejten om jag är intresserad. Typ hålla hand och se om det går att få en puss. Se hur det tas emot och checka intresset.

Äsch, ge inte upp bara! Kör du med en metod som inte fungerar. Byt metod tills du hittar en som fungerar!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-12-26 22:43:08 följande:
    Hmmm... På yngre är det helt klart svårare för mig också... Så har inte dåligt samvete för det!

Träffar ibland yngre men det är oftast i min egen ålder. Minus några år då för att kompensera att jag är lite omogen.

Ja. Killen tar första steget. Det står i lagen. Jag brukar göra ett "lätt" försök redan första dejten om jag är intresserad. Typ hålla hand och se om det går att få en puss. Se hur det tas emot och checka intresset.

Äsch, ge inte upp bara! Kör du med en metod som inte fungerar. Byt metod tills du hittar en som fungerar!
    Jag har aldrig tagit såna initiativ på dejter. Och den här gången var jag extra försiktig efter att innan dess fått nobben av en annan yngre kvinna jag var kär i. Mitt självförtroende var inte det bästa, och jag ville inte vara äckelgubben som inte kan lägga band på mig. Det var frusterande, det får jag erkänna. Hade inte legat på 12 år då. Och så har man den här unga kvinnan hemma, som hade urringat på sig första gången vi sågs.
  • Anonym (Fast du gör ju likadant tyvärr!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-26 22:19:22 följande:
    Jag får skylla mig själv också som skrev här, jag var sårbar då, och korkad nog att inte fatta hur många beter sig på nätet. Många hoppade på tåget och ville ge mig en känga. Att trycka ner andra är livets höjdpunkt för vissa.
    Jag blev ledsen av att min syster var likadan, och visade sig vara en av dom största hycklarna av alla.
    Jag tyckte den här yngre kvinnan var tillräckligt vuxen, 24 år.

Ja, dom flesta sa (även min syster) att dom flesta kvinnor vill ha jämnåriga. Gällde inte hon själv dock.
    Vet inte vad folk menar egentligen? Så om det känns rätt, så gör man fel?

Ja, livet kan överraska ibland. Jag lärde mig en sak i alla fall. Jag kommer aldrig mer ta såna initiativ med en yngre kvinna igen.
    Det tråkiga kaffedraken är du gör precis samma sak i flera trådar.
    Du skäller på att kvinnor är otrevliga men förstår inte att du själv skriver otrevliga saker. Det är ju det som är så konstigt med dig,
    Du får skriva nedsättande saker om kvinnor men ingen får kritisera dig.
    Du är alltid offret, hur kan du inte förstå att du själv skriver nedsättande och  fördömande saker? vad ger dig rätt att göra så?
    Det är alltid så synd om dig men sen kan du själv skriva dömande, generaliserande, nedsättande och vara fördomsfull men när folk påpekar det för dig förstår du inte det, varför? 
    vad ger dig rätt att kritisera andra men ingen får kritisera dig.
    Du gör ofta precis som din syster, inser du inte det, varför kan du inte rannsaka vad du själv skriver?

Tror många tröttnar på att du tar på dig offerkoftan men själv varje vecka i flera trådar skriva hur hemska kvinnor är.
    I dina ögon verkar de flesta kvinnor vara så hemska men inga män, dom är det bara synd om. Inser du att det är så många uppfattar dig?

Tyvärr är du ju precis så som dom skriver att de flesta kvinnor är, du dömer själv.
    Du tycker kvinnor dömer och hycklar, tyvärr är det ju så du också gör, du dömer kvinnor hela tiden.
    fast det förnekar du hela tiden fast det är ju bara att läsa vad du skriver.

Förstår du inte alls att folk tar illa upp vad du skriver? kan du någon gång tänka till när folk säger till att dom tar illa upp?
    Du själv blir alltid missförstådd skriver du, kanske pga hur du ofta uttrycker dig, kanske kan du förstå att folk kan ta illa upp vad du skriver.
    eller ska bara du få bli ledsen? 

Kan du förstå att kvinnor tar illa upp när du hela tiden ska påpeka hur dömande och hycklande kvinnor är som om alla är sådana? det eftersom du generaliserar om kvinnor hela tiden. Kvinnor som inte känner igen sig i det, men du ska ändå påpeka att jo så är så många kvinnor, fast de flesta kvinnor inte alls känner igen det. Du har tyvärr ofta en fördomsfull ton mot kvinnor och du dömer kvinnor precis som du inte själv vill bli.

Det här skriver ofta folk till dig men du fortsätter, om många säger till dig att dom uppfattar dig så dvs dömande och inte tycker att du är det måste du ju tänka till hur du skriver.

Har du tänkt på att om du tycker att de flesta kvinnor är så gäller det ju även dom kvinnorna du blir intresserad av eller menar du att just dom gäller det inte men de flesta andra? 

Förstår du att det är tröttsamt att hela tiden läsa om dina negativa trådar om kvinnor, du själv vill ju inte läsa trådar som negativa mot män. Du vill ju inte läsa trådar där kvinnor hela tiden skriver negativt om män eller hur.
    Kvinnor ska inte få skriva negativt om män men du ska flera gånger i veckan få skriva negativt om kvinnor. 
    Hur får du det att gå i hop?
    För du ältar ju det varje vecka i flera trådar. Ledsamt att läsa faktiskt.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-12-26 22:47:12 följande:
    Jag har aldrig tagit såna initiativ på dejter. Och den här gången var jag extra försiktig efter att innan dess fått nobben av en annan yngre kvinna jag var kär i. Mitt självförtroende var inte det bästa, och jag ville inte vara äckelgubben som inte kan lägga band på mig. Det var frusterande, det får jag erkänna. Hade inte legat på 12 år då. Och så har man den här unga kvinnan hemma, som hade urringat på sig första gången vi sågs.
    Synd... Nästa gång du får chansen! Tuta och kör! Antingen blir det att vandra genom pärleporten. Eller så blir det nobben. Men försöker du inte får du ju aldrig flyga drake, rasa hunden, eller föra Fredrik Reinfeldt in och ut ur Rosenbad!

Det här med vad andra tycker om dig.... Släpp det. Finns inget bra sätt att försvara varför du ligger med någon som är hälften så gammal som dig själv. Men det är jävligt nice.

Jag brukar gå på det sistnämnda och acceptera snacket bland grannarna.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Casanova) skrev 2022-12-26 20:35:00 följande:
    Nog sätter jag på henne ändå om jag får chansen. Men något seriöst blir det aldrig.
    Pratar du om dig själv nu?
Svar på tråden Finns det ens seriösa män på denna sajt?