Tios mottages tacksamt
Hej
jag och min sambo flyttade i hop för ett par månader sedan Jag har ett barn sedan innan på 10år och på 14. som bor hos mig på heltid.
dambon har ett barn som är 11 som bor hos oss varannan helg.
i början funkade allt smidigt barnen kom överens, men nu sista tiden är det inte bra.
började med att mitt barn berättade att hen fick många elaka kommentarer när ingen ser eller hör av sambons barn. Först tänkte jag det bara var missuppfattat men nu får även jag dem. Stämningen när hen kommer är stelt, tyst vid matbord, hen sitter mest på sitt rum, och sambon gör inga försök till att förbättra stämningen.
en orsak som han ofta tar till är att barnet har adhd. och autism grad 1 och det köper jag helt klart. har själv barn med diagnoser. men har jag gjort fel? min dotter med diagnos har trots sitt ?handikapp? fått lära sig vad nej betyder, att hjälpa till, att vara med, att städa, att följa med, att visa respekt osv på den nivå som är lämpligt.
man får ibland ta ett bakslag och ett utbrott.
men sambon tassar på tå, och bonusbarnet behöver aldrig ta ett nej. Vilket har gjort att när vi pratar om hur det är så vill han inte ta tag i det, eller så pratar han med hen bakom stängda dörrar.
Gissar att det är sambon som behöver ändra på sig 😂