• elsi

Tios mottages tacksamt

Handbollsmamman2007 skrev 2022-12-30 14:25:43 följande:

Mina barn är så klart viktigast och alltid prio ett för mig.
    men hans barn är också viktigt, jag vill inte göra skillnad på mina/dina., 

kan absolut vara så att hen känner som hen är på ?besök? men vi försöker alla alltid få hen könna sig välkomme.
    vi försöker få hen vara med på aktiviteterna vi hittar på men då vill hen inte och då säger pappan ok för att slippa drama. 

ska försöka ta ett prat till med honom, för jag vill ju såklart att allt ska funka. Men jag börjar känna att det är avårt då han alltid skyller hens beteende på diagnos medans jag vill skylla lite på fri uppfostran och rädsla för utbrott 

Han kan ju känna sig utanför även fast ni försöker att han inte ska göra det. Det är känslor som han kanske inte rår över och känslor ni inte bara kan ta bort genom ert beteende när han är där. 

Att komma på besök till sin pappa varannan helg medan andra barn får bo med honom heltid kan nog få vem som helst att känna sig utanför och svartsjuk. När han sen kommer på besök så har ni förväntningar på vad han ska vilja och inte vilja, ni har aktiviteter som ni försöker få med honom på - kollar ni av vad han skulle vilja göra på sina helger med pappan? Han kanske har behov av en lugn dag ensam med sin pappa istället för att tvingas in i stora nyfamiljen  och dela sin tiden med sin pappa med er alla? Och varför skulle det inte vara ok för honom att slippa aktiviteterna om han inte vill? Vem är dessa aktiviteter till för om de ska tvingas fram?
Svar på tråden Tios mottages tacksamt