• Laura90

BIM mars 2023

Det gick inte i februari heller så startar en ny tråd....... :( 

4/3, Laura90, 8e försöket, 1a barnet

• Svar på tråden BIM mars 2023
  • Syskonförsök

Det räcker gott. ägget släpper en 24h efter glad gubbe som tidigast och det kan befruktas 24h efteråt med så du borde haft till söndag kväll på dig, de borde släppt tidigast lördag kväll. Kan även släppa Senast söndag kväll. Så det bör blivit perfekt oavsett vilket!

Gosis82 skrev 2023-03-05 18:50:15 följande:

Hej har en lite dum fråga. Hade utslag (glad gubbe) på ältest fredag kl 15:45. Testade två gånger tdigare samma dag och fick då en rund ring. Kände av stark smärta i ena sidan av magen under lördag eftermiddag Av olika anledningar fick vi inte till det förräns på lördagen vid 21-tiden. Kan det fortfarande ha tagit sig tror ni? Vet att det var ju verkligen på håret med tanke på hur lång tid spermierna behöver färdas på väg till ägget 😅 (behöver verkligen sluta analysera sånt här känner jag också...) 

• Syskonförsök

Den där kurvan ser onekligen perfekt ut! Håller tummarna!

Sanlin90 skrev 2023-03-05 18:37:55 följande:
    Så här ser min kurva ut
  • Lulu1987

Borde ha fått blinkande gubbe idag men var en rund ring imorse. Tycker dock att livmodertappen känns mjuk och livmodertappens "mun" känns hyfsat mjuk och öppen. Fått lite vita klibbiga/elastiska flytningar från ca 16 men inte testat om jag fått nån blinkande gubbe nu under kvällen. 

Mindre flytningar änsålänge så är förvirrad om det blir nån ÄL denna månad eller inte. Tempen har legat hyfsat jämn...får väl se och hoppas hoppas att det blir en blinkande gubbe imorgon. 😁

• Gosis82

Gud vad skönt att höra och tack för svar Syskonförsök! ☺️ Nu hoppas jag på plus för oss alla 🙏🏼

• Foodie92
    Sanlin90 skrev 2023-03-05 18:37:55 följande:
    Så här ser min kurva ut
    Kurvan ser väldigt fin ut 😄
  • ladylovely

Tillbaka igen efter koll på gyn osv 
    Trots positiva tester osv fanns ingen graviditet, inte ens spår i urinet av hcg. Så man blev ju grundlurad delux.
    Men dom hittade däremot att jag har bakteriell vaginos, så fått behandling nu innan äl. Läkaren trodde jag skulle få ägglossning direkt efter kuren och han hade rätt. Känns skönt att de kollat upp slemhinna och äggstockar och att allt ser bra ut. Det får mig att slappna av mer.
    Fast glad gubbe igår morse och 2 tydliga likadana starka streck på ägglossningssticka och inatt kom mensvärken så allt är på g. Inte alls många cykler jag haft så tydligt på äl stickor.
    Den här cykeln blev längre dessutom. Har innan haft äl på dag 7-8 och nu är det på dag 11-12 vilket känns lovande bara det.
    Han sa det kan ta 1 till 1,5 år för hormonerna att få ur efter hormonspiral då jag haft den så länge. 
    Men vi håller tummarna 👍

• Syskonförsök

Åh men så skönt att få allt kollat!!
    när tog du ur spiralen? innan vi fick vår dotter tog jag ut den jag hade haft (hade haft totalt tio år med spiral) och den tog jag ut september 2019. Hade aldrig haft mens under de tio åren så ville ta ut i god tid innan försök för att se att mensen kom igång. Vi började försöka för bebis med ägglossningstest i mars 2020 och plussade på försök 2 i april 2020. Så de gick åtminstone efter ca 7 månader men då försökte vi inte innan.  

ladylovely skrev 2023-03-06 07:57:53 följande:

Tillbaka igen efter koll på gyn osv 
    Trots positiva tester osv fanns ingen graviditet, inte ens spår i urinet av hcg. Så man blev ju grundlurad delux.
    Men dom hittade däremot att jag har bakteriell vaginos, så fått behandling nu innan äl. Läkaren trodde jag skulle få ägglossning direkt efter kuren och han hade rätt. Känns skönt att de kollat upp slemhinna och äggstockar och att allt ser bra ut. Det får mig att slappna av mer.
    Fast glad gubbe igår morse och 2 tydliga likadana starka streck på ägglossningssticka och inatt kom mensvärken så allt är på g. Inte alls många cykler jag haft så tydligt på äl stickor.
    Den här cykeln blev längre dessutom. Har innan haft äl på dag 7-8 och nu är det på dag 11-12 vilket känns lovande bara det.
    Han sa det kan ta 1 till 1,5 år för hormonerna att få ur efter hormonspiral då jag haft den så länge. 
    Men vi håller tummarna 👍

• ladylovely
    Syskonförsök skrev 2023-03-06 08:10:43 följande:

Åh men så skönt att få allt kollat!!
    när tog du ur spiralen? innan vi fick vår dotter tog jag ut den jag hade haft (hade haft totalt tio år med spiral) och den tog jag ut september 2019. Hade aldrig haft mens under de tio åren så ville ta ut i god tid innan försök för att se att mensen kom igång. Vi började försöka för bebis med ägglossningstest i mars 2020 och plussade på försök 2 i april 2020. Så de gick åtminstone efter ca 7 månader men då försökte vi inte innan.  

Jag tog ut den i början på juni. Då hade jag haft den påtok för länge, typ 6-7år...😅 Jag hade skydd mot graviditet men hormonerna hade gått ur så jag hade menstruationer trots den. 
  • ladylovely

Totalt har jag haft spiral i 13år för att förtydliga. 
    Hade innan kopparspiral men hade sånna menstruationer och värk av den så jag svimmade ofta. Mådde bättre med hormonspiral en när den väl rättat till sig. 

Svar på tråden BIM mars 2023