Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Hur tror ni att vårt samhälle se ut om 25 år

Anonym (Mx) skrev 2023-03-31 08:57:12 följande:

Jag tror att vi om 25år kommer ha anammat en stor del av USA:s kultur. En stor majoritet har enklare jobb, äter skitmat och blir feta, slöa och försöker kompensera det med olika piller. Eftersom det är den lösningen som är lättast och kräver minst av individen.

En mindre grupp av folket kommer sitta på dom bra jobben, ta hand om sig, äta bra mat och ge bra förutsättningar till sina barn.

Självklart kommer det finnas ett mellanskikt av medborgare, men polariseringen kommer vara betydande och tydligare om 25år.

Sen tror jag ofta att människan har en övertro för vad som kommer hinna ha hänt på en viss tid när det gäller tekniska framsteg, så mycket kommer inte hinna ha hänt under 25år.

Till sist vill jag poängtera att många kommer fortsätta att ha det bra och leva bra liv som dom njuter av, jag tror inte på något sätt att allt kommer gå åt skogen. Däremot tror jag att hälsan kommer fortsätta att försämras pga vårt alltmer bekväma samhälle.

Det där kan vara mitt i prick av beskrivningen över hur saker och ting kommer se ut om 25 år. Vi människor äter allt mer ohälsosam kost och dessutom blir allt mer och mer stilla sittande = Fetma kommer bli en vanlig fenomen.

Jag tror dessutom att många människor kommer bruka knark. Det är ganska vanligt med marijuana och många påstår att det är ofarligt. Men även andra droger brukas titt som tätt.

Det är mycket saker som kommer mest troligt gå mot en farlig tidsperiod, där droger och fetma kommer bli vanligt.

Precis som Mx beskrivning i sitt inlägg, så tror jag att det kommer ske också.

• Anonym (.)
    Aviga skrev 2023-02-17 02:56:30 följande:
    Hur tror ni att vårt samhälle se ut om 25 år

Hör ibland att man suckande säger "Vart är vårt samhälle på väg" 

Tänkte det kunde vara intressant att höra med er vartåt ni tror att vi på väg? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-17 17:24
    Hur hoppas ni att samhället ser ut om 25 År

Har man inte alltid sagt: ''Vart är samhället på väg?'', i princip varje eller varannan generation.

Men jag tror att datorer kommer ta mer över och man blir mer stilla sittandes. Jag tror att det också är som så att människor kommer bli sämre och sämre när det kommer till att plugga.

Dessa TikTok och små korta klipp som börjar bli mer och mer populärt, tyder på att människor inte orkar kolla på långa videoklipp eller sitta för länge för att plugga. Man vill ha snabb tempo på allt.

Jag tror inte det finns något återvänd, så länge man faktiskt inte sätter stopp på all teknologi och det är inget som förmodligen kommer ske.

Svar på tråden Hur tror ni att vårt samhälle se ut om 25 år