Hur tror ni att vårt samhälle se ut om 25 år
Jag har svårt att föreställa mig något annat än det jag sa att människor med privilegier att bestämma över andra och samarbeta över landsgränser fortsätter med det. Om de bryr sig eller inte om vad som händer med fattiga, sjuka och ensamma kommer att definiera vad som händer med fattiga, sjuka och ensamma. Det finns fattiga och sjuka som har familjer. Där är det en skillnad kulturellt på kollektiva samhällen och ett individbaserat, som det svenska, där man inte anses behöva ta ansvar för sin familj då staten och kommunen ska göra det.
Men som sagt, hur menar Du? Om de ekonomiska förutsättningarna kastas om väldigt mycket så att Sverige blir ett i huvudsak fattigt land, så som fattigföraktande och/eller invandringskritiska människor ofta föreställer sig när de på nätet beskriver andra som bidragsberoende parasiter, så kommer det fortfarande att vara finnas de som är högst upp i den nya fattigare svenska hierarkin.
Grovt sett är vårt samhälle av idag indelat i kapitalägare och lönearbetare och stat. (Bortse från orden det är en mycket grov indelning) Tror du fattar vad jag menar..
Kommer detta att förändras på något väsentligt sätt?