Hur tror ni att vårt samhälle se ut om 25 år
Jag håller med och inte med ovanstående. Det är våldsamt och svårt med förändringar som våld eller krig. Det jag håller med om är att det, äntligen, är tillåtet att tycka illa om vad våldet gör med Sverige, eftersom det länge innebar att man var löjlig om man tyckte att det var hemskt
Sedan blev det tillåtet att tycka synd om dem som bodde nära våldet. Nu har det blivit tillåtet att känna att våldet är dåligt för hela landet. Det var inte så tidigare. Jag tror att det är viktigt att komma ihåg det. Men det måste vara fler som visar att de varken gillar våldet eller hetsen mot invandrare, eller den förlegade bilden av att etniska svenskar, vilket jag gissar är vilka du räknar till din grupp, är konflikträdda. Vi har ju inte gjort annat än varit i konflikt med varandra sedan SDs underlag blev en femtedel av befolkningen? Större delen av SDs underlag är etniska svenskar efter större delen av alla som bor i Sverige är etniska svenskar. Synd att framtidsdiskussionen, som hade kunnat bli intressant om mer kunniga människor skrev ska kidnappas av samma gamla migrationsdiskussion.
Miljökatastrofen är större. Kriget är större. Våldet är stort men inte störst.