Inlägg från: Anonym (Hin håle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hin håle)

Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?

Anonym (sanna) skrev 2023-03-19 21:47:41 följande:
    Du vill inte lura henne, men på ett sätt har du ju redan gjort det genom att bestämma att du vill skiljas utan att diskutera det alls med henne. 
    Aj aj aj, du verkar till att ha otur när du tänker. 
    Så om en kvinna inte vill ha sex...så ska hon det ändå för att inte mannen ska känna sig lurad? 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Våga kämpa.....) skrev 2023-03-19 23:34:04 följande:

Om man har tre små barn och den minsta är tvår år, så kanske sexlusten minskar. Det finns ju skillnader på kvinnor och män och en är att män generellt har högre sexlust. En annan att kvinnor upplever mera stress 24/7 dygnets alla timmar, på jobbet, i vardagssysslorna i hemmet, gällande barnen etc... Medan män som upplever stress, tex på jobbet, har lättare för att kunna stänga av stressen ibland tex när dom kommer hem från jobbet som varit stressigt så kan dom slappna av.....Stress får sexlusten att minska....
    Ni jobbar och så tar ni hand om barnen, det har väl inte funnits så mkt utrymme till att se varandra.....du saknar närhet och omsorg......
    Genom att inte säga något så har ju ingenting kunna förbättras utan du har en kvinnlig vän som du pratar med istället som du dessutom blivit intresserad utav.....
    Jag tycker att du är skyldig dina barn och din fru att ge erat förhållande en ärlig chans....
    Du behöver ju ta upp problemen ni har...... så att ni har en chans att jobba på dom båda två...... vad är det för regler hon har som ska följas? Det låter ju inte speciellt bra.... Men om du meddelar att problem är så pass allvarliga så att du vill flytta isär så tror jag att hon är villig att samtala.... att hon inser allvaret....
    Vad föll du för hos henne innan? 

Så han ska våldföra sig på sin egen kropp genom att ha sex med någon han inte vill ha sex med? Förstår jag dig rätt att det är något som uppmuntras? 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Taskigt) skrev 2023-03-20 06:45:05 följande:

Vår vän kom hem en dag och berättade att hans fru ville skiljas sig. Då var barnen små. Hon hade bestämt sig. Det kom fram att hon hade funderat på detta i 8 månader. Vår vän ville ju såklart prata och försöka rädda men hon hade redan bestämt sig. Enligt mig så tycker jag det är rätt taskigt att inte säga något. 

Fast det gjorde hon ju? 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Oj) skrev 2023-03-21 06:26:23 följande:

Vilken skillnad på svaren när en man skriver han vill skiljas. Är förbluffad faktiskt. När det gäller oss kvinnor ska vi inte göra våld på oss själva och självklart lämna någon vi inte längre älskar, em man har tydligen inte samma rättighet. Kanske därför många män har affärer men sällan skiljer sig?

Visst är det skillnad men förbluffad blir jag inte längre. 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Gngn) skrev 2023-03-21 16:22:46 följande:

Och man skaffar då inte barn med någon för att det förhoppningsvis ska fixa någonting, vad är det för idéer ens 

Varför? 
  • Anonym (Hin håle)
    nihka skrev 2023-03-21 18:07:54 följande:

När barnen har gått och lagt sig frågar du henne hur hon upplever er relation. Sedan berättar du hur du upplever den.

Du läser av om hon verkar mottaglig för hur du känner. Utifrån det berättar du att du vill skiljas eller väntar tills helgen och ser då till att någon kan passa barnen.

Detta. Skippa resten av tråden men ta till dig detta. 
Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?