• Anonym (Gngn)

Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?

Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-03-19 15:13:30 följande:

Kloka tankar. Alkohol nej självklart inte. Jag har aldrig tagit upp problemet. Men jag vill inte att hon ska tro att det finns någon möjlighet för jag vill inte ge henne falska förhoppning. Kan jag ändå låta henne känna att hon har del i beslutet?

Fy vad taskigt 
  • Anonym (Gngn)
    Anonym (Bestämt mig) skrev 2023-03-19 15:27:27 följande:

Jag hoppas ju det. Tänker att hon kanske gillar att ha sällskap och min lön men ingen av oss är intresserade av den andra riktigt. Hon har inte varit nog med sex, bara när barn ska tillverkas, hon har många regler som ska följas. Vill inte höra något om mitt jobb eller vad jag tänker om olika saker. Jag försökte förr men har slutat. Vi känner inte varandra som vuxna. Jag har en kollega som blivit en vän och hon känner mig nog bättre än min egen fru. 

Den är du intresserad av eller? 
  • Anonym (Gngn)

För nu har du ju säkert redan en annan på gång och därför är du så bestämd med att du inte vill vara med din fru. Att du inte sagt det där tidigare. Stackars barn också, som trott att föräldrarna verkligen tycker om varann men inte gör det. 

• Anonym (Gngn)
    Mimosa86 skrev 2023-03-21 11:37:22 följande:

Be att få prata med henne när barnen sover. Gör en kopp te till varandra. Behöver inte göra något dramatiskt eller med några speciella gester. Tydligt och lugnt.

Det teet lär slängas åt skogen . Förhoppningsvis . man pratar om problem man har.
  • Anonym (Gngn)

Och man skaffar då inte barn med någon för att det förhoppningsvis ska fixa någonting, vad är det för idéer ens 

• Anonym (Gngn)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-03-21 17:16:16 följande:
    Varför? 
    Varför säger väl sig självt? Varför skulle det fixa problemen? Har man det inte bra annars så lär man ju knappast ha det bättre sen heller
  • Anonym (Gngn)
    nihka skrev 2023-03-21 18:07:54 följande:

När barnen har gått och lagt sig frågar du henne hur hon upplever er relation. Sedan berättar du hur du upplever den.

Du läser av om hon verkar mottaglig för hur du känner. Utifrån det berättar du att du vill skiljas eller väntar tills helgen och ser då till att någon kan passa barnen.

Bra tips 
Svar på tråden Hur berättar jag för min fru att jag vill skiljas?