Inlägg från: Anonymcola |Visa alla inlägg
  • Anonymcola

BF december 2023

Stort grattis syskonförsök! Jag har gått in och läst lite i BIM april tråden och såg att du fick positivt och några andra som man sett i trådarna ett tag:) Lite kul hur man inte vet vilka det är man skriver med men man börjar verkligen heja på varandra och blir så glad när det Där efterlängtade plusset kommer❤️ Så kul att det kom den månaden du tänkte att det verkligen inte skulle bli något och istället fick en överraskning🥰

• Anonymcola

Hej hoppas det går bra för alla och kul att det börjar komma in fler här!🥰

Jag har sen igår känt en ilning/dragande känsla i min högra ljumske jag känner det endast där. Det är inte konstant och gör inte ont men är lite obehagligt. Nån som känner igen denna känsla? Vet ju att diverse krämpor osv i livmodertrakten är helt normalt oftast men tänkte att det kanske lugnar mig lite om någon annan också känner/känt detta😊

• Anonymcola

Hawwa: Välkommen och grattis! 
    Skönt att höra att de finns andra som känner samma, tyckte de var lite konstigt att jag bara kände det på ena sidan men känns som de mesta är normalt😅

• Anonymcola
    Cykelhjul skrev 2023-04-06 11:29:13 följande:

Det går inte att citera, men jag känner också i ljumskarna till och från rätt rejält!

jag undrar också är det flera som känner mensvärk i underlivet liksom? Det kändes rejält i mage och underliv idag och hade en brunrosa flytning/blödning imorse (BIM var igår 5/4 enligt flo) Man blir ju väldigt nojjig Rynkar på näsan Samtidigt så är strecket mycket starkare nu än tidigare på rfsu stickorna 

Molvärk/ mensvärk är ju väldigt vanligt det med! Jag känner det till och från ibland som mensvärk och ibland lite mildare:) Vad jag förstått så är blödningar väldigt vanligt i tidig graviditet och behöver inte vara något farligt finns så många olika anledningar varför man kan få det men förstår absolut att du blir orolig! Har du blött mer under dagen eller slutade det på morgonen?🥰
  • Anonymcola

Cykelhjul: Vad skönt! Då var det säkert bara något tillfälligt❤️

• Anonymcola

Cykelhjul: Meen, fy va tråkigt.. hoppas Verkligen på det bästa och massor med kramar oavsett så är ovissheten väldigt jobbig❤️

• Anonymcola

Syskonförsök: Mitt missfall började med väldigt lätt blödning i ca. 2-3 dagar innan det kom igång ordentligt och hade inte ont alls. Mina symtom försvann dock lite innan blödningen och hade knappt några symtom den graviditeten. Jag fick fortfarande starka gravtest flera dagar efter blödningen sen slutade jag ta dem då jag tog blodprov för att se så hcg sjönk när de hade konstaterat missfallet. Jag hoppas verkligen att det för dig endast är en sån blödning man kan ha under graviditeten utan att något är fel finns så många olika anledningar till blödning men såklart blir man sjukt orolig!❤️

Man önskar ju att man kunde veta om det var missfall eller inte på något enkelt sätt men för mig var det bästa att åka till gynakuten när det fortsatte blöda efter tre dagar då jag inte klarade av ovissheten. Hoppas det slutar för dig och allt är bra håller tummarna!❤️

• Anonymcola

Syskonförsök: Förstår, hoppas du fortsätter få starka gravtest och att blödningen avtar! Håller tummarna för dig! 

Zorroborro: Välkommen och grattis! Jag hade också en del molvärk och kände i ryggen kan fortfarande komma men inte lika ofta och har förstått det som att det är väldigt vanligt med denna typ av värk😊

• Anonymcola

Syskonförsök: Meen fy så tråkigt!😩 Beklagar verkligen!❤️❤️

• Anonymcola
    Skåne97 skrev 2023-04-12 13:10:27 följande:

Jag hoppar in här! Jag och min sambo har försökt i 2.5år varav 1.5 med ältest och senaste 10 månaderna med letrozol. Vi skulle egentligen anmäla mensstart denna gången för att få påbörja ivf, men det blev vårt första plus någonsin istället. Glad Enligt senaste mens går jag in i vecka 6 imorgon, dvs att jag är 4+6 idag. Har inte tagit något test på ett par dagar nu men fick ett starkt i morse vilket känns bra, dock är jag lite orolig för att jag tidigare hade molvärk men som jag inte kännt av så mycket de senaste dagarna. Är förstoppad och galet trött men hade velat ha mer konkreta symptom som man kan koppla till graviditeten, tex illamående. Har så svårt att ta in det efter att försökt så länge så det känns nästan som att jag lurar mig själv och att jag hittar på det. Obestämd

Stort grattis Och välkommen!! Förstår att det måste kännas overkligt kommer ni göra ett tidigt ultraljud om du har hunnit tänka något kring det?😊
Svar på tråden BF december 2023