Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2023

Anonya skrev 2023-04-30 20:32:51 följande:

Jag valde med förnuftet. Åt alltså på den inglasade altanen så det var skönt. Bra val, för blev sedan mulet och då blev där kallt. Har hunnit se på Robinson också, men inte Gränslandet. 

Skriver troligen mer sedan när programmet sänts. Jag tycker inte man ska vänta med att diskutera tills någon/fler/alla sett programmet. Före det sänts i tv ska det såklart inte diskuteras här, men efter det så får helt enkelt den som inte sett programmet hålla sig härifrån om den inte vill veta vad som händer. Annars blir det så trögt och andra låter bli att läsa och skriva. 

För mig är det självklart programmet kan diskuteras så snart det visats på linjär-TV och det har väl också sen tidigare vart en oskriven regel i Robinson-trådarna. Gränslandet visas ju inte på linjär-TV förrän söndag kväll och då i nerklippt version jmf med det som visas måndag-torsdag på TV4 Play/Cmore men då har vi iaf tidigare kommit överens om det är ok att diskutera när det lagts ut på streaming-tjänsterna. Allt annat blir ju ohållbart iar enligt mig.
  • flygrl

Fortsatt plågsamt iaf för mig i söndagens avsnitt se efterspelet till Chris mfl. falska svek mot Amanda, Erik och Markus. Sen visst att man i Robinson då och då måste göra obekväma val då det trots allt är en tävling men det borde deffo kunnat gjorts med mer empati. Hånskratten och att som Chris bakom ryggen kalla Amanda för könsord ger mig mobbarvibbar. :/

Skönt att sen se lite mer empati i söndagens eftersnack inte minst när Chris och Erik snackade enskilt. Fast...jag är inte säker att Chris va uppriktig utan det kan mycket väl ha handlat om att själv se bättre ut inför ffa TV-tittarna.

Med Amanda redan borta och Erik immun va det självklart Markus skulle röstas ut i örådet men det slog snabbt tillbaka iom duellen där Markus såg till i stället skicka ut Dennis d y. Sjukt stark insats av båda i duellen! Nog bland dom starkaste prestationerna jag öht sett i Robinson genom åren!
    Men Markus och Erik får det fan inte lätt framöver. :/

Fortsatt god stämning i Gränslandet. Jag glömde nämna hur suverän Oskar va i onsdagens spjuttävling. Att t o m pricka bulls eye asså! Hoppas hoppas han till slut vinner årets Robinson, han eller Markus!

Jag skulle så unna Elin ta sig tillbaka till Robinson efter allt hon fått utstå i Gränslandet men jag tror tyvärr hon är lite för svag i tävlingar för nå ända fram. Det blev tufft i gränskampen men starkt och välförtjänt av Oskar och Dennis d ä att vinna och därmed få återvända till Robinson. Dennis d ä med en immunitet dessutom.

Spännande att i kommande avsnitt se hur det blir när Dennis d y dyker upp i Gränslandet...

• flygrl
    Jhannis skrev 2023-05-01 13:38:00 följande:
    Håller med dig att är lite konstig med sitt smile hela tiden, men han kommer nog inte le mer nu när han inte har Dennis vid sin sida. Dock har jag inte hört Chris prata könsord mot Amanda.

Erik och Markus tror inte jag det blir synd om. Båda är starka.
    Tävlingen på Gränslandet med spjut tycker jag var orättvist. Tjejerna hade lika tunga spjut och lika lång sträcka  för att kasta spjutet. Helt klart är killarna starkare på att kasta spjut. Hade varit mer rättvist att tjejerna hade fått kortare sträcka. Oskar var självklar vinnare då han tränat spjutkastning.

Oskar och Dennis den yngre kommer nog komma tillbaka till Robinson även om jag även skulle vela att Elin och Dennis den äldre kom tillbaka.

Chris kallade i en synk Amanda för typ en falsk f***a. Inget jag tycker han ska bli hemskickad för men ändå fult.
    Markus och Erik är starka men ändå i klart underläge mot tjejpakten där även Chris mfl. ingår. 

Män är ju generellt fysiskt starkare än kvinnor så ska man ha olika förutsättningar i spjutkastet borde man nog ha det i alla fysiska tävlingar. 

Att Oskar tränat spjutkastning hemma förtar inte att jag tycker han va bra i tävlingen. Precis som jag tyckte Christina som satte alla va-det-nu-va som kastades i allra första tävlingen gjorde det bra fastän hon ju också tränat på sånt iom hon är basketspelare. Och jag imponeras av Oskars överlevnadsskills även om han ju ägnat sig åt det på hemmaplan. Aja whatever.

Dennis d ä och Oskar är redan på väg från Gränslandet in i Robinson. Det är ju redan klart.

Jhannis skrev 2023-05-01 13:27:30 följande:
    Och jag tycker det var fel att Amanda fick komma till Gränslandet då hon valde att gå.

Fast i ödesveckan bestämmer förlorande laget inbördes vem som ska skickas till Gränslandet och så hamnade hon där. Hon hoppade ju inte av Robinson så allt är enligt reglerna.
  • flygrl
    Beccus skrev 2023-05-01 16:56:33 följande:
    När blev det bestämt att Dennis & oscar är på väg tillbaka? Inget dom visade i gårdagens avsnitt vad jag...
    Jo, i det avsnitt av Gränslandet som egentligen skulle visats i torsdags men plockades ner från TV4 Play/Cmore då det avslöjade för mycket och i stället sändes på TV4 igår kväll (och las ut på nätet då). Har du missat det?
  • flygrl
    Beccus skrev 2023-05-01 17:26:10 följande:
     Gränslandet såg jag igår, kollar bara söndagar, men missade totalt att det var klart att dom 2 var på väg tillbaka...

Det va i tävlingen som Anders Lundin kallade gränskampen det avgjordes. Det gällde att hålla en vattenballong på rak arm ovanför en vass pigg så länge som möjligt. Dennis d ä vann och Oskar tvåa. Båda ska in i Robinson igen och Dennis d ä fick också med sig en värdefull immunitet. 

I slutet av programmet står dom kvarvarande och spanar efter båten som kommer med den som röstades ut i örådet och det vet vi ju vem det är.

• flygrl
    Jhannis skrev 2023-05-01 18:30:52 följande:
    Har inte heller hört eller sett att Dennis och Oskar är på väg in till Robinson....

När har det avsnittet sänds får vi undra över.
    Jhannis skrev 2023-05-01 18:45:14 följande:
    Nu har jag inte sett avsnittet så jag vill gärna se utan information...Förlåt, men roligare se programmet.
    Beccus skrev 2023-05-01 18:46:37 följande:
    Den enda tävlingen jag såg på Gränslandet var med spjuten. Anders Lundin var inte närvarande i söndagens avsnitt. Dom visade klipp från kommande avsnitt där gränskampen nämndes..

Jhannis skrev 2023-05-01 18:28:48 följande:

Ok visste inte att Dennis den äldre och Oskar är klara att komma in. Har nog missat torsdagens Gränslandet..

Det är alltså Gränslandet del 21 jag talar om. Det är egentligen torsdagens avsnitt som togs ner och sen las upp igår igen. Kanske har TV4 valt att baka in det först i nästa söndags sammandrag av Gränslandet, ingen aning.

Vi har ju tidigare säsonger diskuterat och kommit överens om att det är ok att diskutera Gränslandet när avsnittet lagts upp på TV4 Play/Cmore. Sorry om jag sabbat spänningen för er men jag utgick från att ni sett avsnittet, annars hade jag aldrig avslöjat nåt om handlingen. :/

Om ni vill se avsnittet redan nu får ni gå in på TV4 Play eller Cmore och kolla. Del 21 som sagt från 30 april.

• flygrl
    Jhannis skrev 2023-05-01 18:28:48 följande:
    Nä det är inte rätt att Chris kallade henne för detta. (dock har inte jag hört det) 

Kollar man på Mästarens Mästare tävlingar så får tjejerna fördel i vissa tävlingar om det är tyngre saker dem ska kasta. Vilket jag tycker är rättvist.....Man såg ju på Elin och Millan att dem inte orkade ens kasta fram spjutet. 

Oskar är en duktig överlevnads kille håller helt med. 

Ok visste inte att Dennis den äldre och Oskar är klara att komma in. Har nog missat torsdagens Gränslandet..

Håller fortfarande inte om att Ödesveckan har med att göra vem som skulle till Gränslandet. Inget som sas i tv i all fall. Amanda valde att packa sina saker och dra. Så jag vet inte vart dom reglerna står eller om det pratades om reglerna innan hon valde att gå ut.

Jag kanske håller på att förlora hörseln när jag inte hör vissa meningar :)

Det är inte bara i kasttävlingarna det är olika i Mästarnas mästare utan även när dom springer från var sitt håll och ska ta en flagga (kortare avstånd för tjejerna) och när det ska släpas tunga saker eller dom stora kloten som ska rullas upp- och nerför en brant backe (lättare vikt för tjejerna). Inom idrotten tävlar nästan aldrig män mot kvinnor utan man har skilda tävlingar oavsett det är bollsporter, friidrott, kampsport mm. Skulle inte funka annars.

I förra veckans första Robinsonavsnitt (avsnitt 27, måndag 24/4, 11:09 in i avsnittet) förklarar Anders Lundin att under ödesveckan måste tre personer lämna Robinson. Två ur dom lag som förlorar tävlingarna och en i söndagens öråd.

Oskar fick ju lämna utan öråd när hans lag förlorat tävling och sen när Eriks lag förlorat skulle nån ut där och det blev Amanda som gick då laget ville ha ut henne. Att sen Amanda kanske sa nåt om att hon helst velat åka hem spelar nog ingen roll om hon inte sagt det till produktionen. 

Jag blev också förvånad när Oskar snackade med tjejerna och sen bara packade ihop sina grejer och tog farväl. Ingen omröstning, bara ett snack. Kändes lite luddigt för mig med. När det va dags i andra laget va jag mer beredd.

Jag missar också saker ibland i avsnitten och då är jag 25 med bra hörsel. Kör faktiskt alltid med textremsa. Shit happens typ.

• flygrl
    Jhannis skrev 2023-05-01 21:41:39 följande:
    Precis Mästarens Mästare eller andra idrottsgrenar så så har tjejer lite lättare än killar för att bli samspelta.

Det hörde jag att Anders förklarade att 3 personer skulle lämna i Ödesveckan ...1 på Ö-rådet. Absolut hänger med så långt, men det var ingen ödeskamp när Amanda bestämde sig att dra, oavsett att alla ville rösta på henne så var det ingen kamp om att hon röstades ut.....(förstå mig rätt) :)

Jag kör inte med text då jag irriteras av textremsan för då både hör jag och läser Glad....Jag börjar närma mig 70 års gränsen.....Fyller 67 om 2 veckor.
    I Mästarnas mästare har tjejerna vissa fördelar för jämna ut oddsen men i elitidrott generellt tävlar herrar och damer öht inte mot varandra utan har helt skilda tävlingar. Skulle liksom inte funka att mixa damer och herrar i ex. fotboll, ishockey eller tennis då skillnaderna är så stora. Kampsport ska vi inte ens tala om.

Anonya har ju redan rett ut det där hur Amanda åkte ut och jag har inget mer att tillföra om det.

Ok, om textremsan stör ska du ju skippa den. 67 år är väl ingen ålder och inte 70 heller imho. Däremot väl en trevlig anledning ställa till med fest när man fyller jämnt.
  • flygrl
    Anonya skrev 2023-05-02 00:43:15 följande:

Robinson kommer först och sen Gränslandet. De berättar i Robinson om följande Gränslandet och en dags Robinson kommer på nätet i listan före samma dags Gränslandet. Jag tycker därför att det är rimligt att man väntar med att prata om Gränslandet tills dagens Robinson visats i tv. (Båda släpps redan kl. 2:00.)

Det håller jag helt med om. För mig har det vart en självklarhet och särskilt som jag oftast kollar båda programmen efter att Robinson visats på kvällen och kommenterar i tråden ännu senare. 
    Anonya skrev 2023-05-04 00:38:20 följande:

Jag skriver aldrig medan jag tittar på programmen och är inte heller intresserad av att läsa bara kommentarer om vad som händer för det jag ju liksom redan sett. :) Men man behöver inte läsa allt, skriver man vad som händer i ett eller ett par inlägg per avsnitt så är det ju lätt att hoppa över om man inte vill läsa. 

Instämmer!
    Jhannis skrev 2023-05-03 22:32:47 följande:

Verkar vara onödigt att skriva vad som händer i Robinson eller Gränslandet för ingen verkar ha tid att skriva.

Saknar Nandez som ändå skrev i det trådar hon hade så länge programmen pågick.

Inget elakt menat till någon för alla har massor omkring sig och kanske inte hinner titta på programmet.

molly50 skrev 2023-05-03 23:03:33 följande:
    Jag har tittat,men tycker också det känns som att jag är den enda som skriver under programmets gång. 
    Därför skev jag inget idag utan avvaktade och ville se om någon annan skulle skriva också. 

Precis som Anonya skriver jag aldrig medans jag kollar programmen och dessutom kollar jag så gott som enbart streamat och inte när det sänds på tablå-TV.

Men jaaa, Nandez är saknad och hoppas hon tänker om och återvänder till FL. Hon va nåt av en motor också i lektrådarna där ju jag hänger mest och där märks verkligen hennes frånvaro. :/

--------------------------------------------- 

@Alla i tråden: Jag har märkt att jag inte mår så bra av att kolla Robinson. Får jobbiga vibbar som påminner mig om min skoltid när jag va mobbad och utanför. Ångrar nu att jag öht började kolla på den här säsongen och kommer troligen inte se kommande Robinson-säsonger.

Däremot vill jag ändå veta hur den här säsongen slutar så jag kommer kolla men inte längre skriva i tråden. Jag fixar det helt enkelt inte. Känns väldigt sorgligt men så är det tyvärr. :/
    (Skulle det ändras kanske jag återvänder, vem vet.)

Tackar därför för mig och önskar er alla fortsatt trevligt tittande och diskuterande här i tråden. Jag lämnar alltså inte tråden pga missnöje med er som skriver här utan uppskattar er alla och önskar er allt gott. Kanske ses vi i nån framtida Robinson-tråd, kanske inte...vi får se. Annars ses vi förhoppningsvis här på FL framöver!

Sorry för mitt strulande!
    Lev väl, mina vänner! Solig Hjärta {#emotions_dlg.flower}

/flygrl

• flygrl
    Jhannis skrev 2023-05-04 13:07:15 följande:
    Inte kul om man inte mår bra av programmet. Jag har också blivit mobbad hela skoltiden från lekis till gymnasiet så jag förstår dig.

Hoppas du kan vara med i andra trådar som Farmen, Mästerkockarna, Kockarnas kamp, Let´s Dance och Bonde söker fru. Let´s Dancwe pågår nu, men jag öppnade ingen tråd då jag var på resande fot när det startade.

Du får ha det så gott så hörs vi när du vill skriva. 
    Tack för din medkänsla. Trist att läsa att du med vart mobbad. :/

Vi ses nog i nån tråd framöver. Av programmen du räknar upp följer jag Let's dance och Sveriges mästerkock. Sen är jag ju ett fan av suveräna norska Farmen även om jag bara sett några säsonger.

Hoppas också FL ska funka bättre för dig framöver. Håller tummarna att nya versionen av FL ska bli bra för oss alla som hänger här. Du får gärna skicka ett pm till mig om det är nåt.

Ha det bra du med & vi hörs! Hjärta
  • flygrl
    molly50 skrev 2023-05-04 13:34:32 följande:
    Vad tråkigt att du känner så. Du kommer att bli saknad här.
    Jag blev också mobbad under min skoltid.
    Men jag blir mer förbannad än ledsen när jag er någon annan bli mobbad i t ex Robinson.
    Men jag upplever inte att dte har varut lika mycket sådant den här säsongen.
    Men jag hoppas du kommer tillbaka snart. Hjärta{#emotions_dlg.flower}

Tack för vänliga ord!
    Och så trist att du precis som Jhannis och jag vart med om mobbing. Det drabbar sååå många och sätter sina spår... :/

Jag blir också arg när jag ser mobbing och andra orättvisor men somligt kom mig för nära i den här säsongen. Jag har dessutom haft det tufft på fler sätt än mobbingen i skolan och lever mitt liv under dödshot och ibland pallar jag bara inte trycket.

Vi ses nog här på FL framöver! 
    Titta gärna in i lektrådarna om du känner för det!
    Ha det bra! Hjärta

• flygrl
    molly50 skrev 2023-05-06 21:56:26 följande:
    Jag förstår att du tycker det känns jobbigt.
    Som du skriver så sätter det sina spår.

Ja,jag hopppas vi ses här framöver. GladHjärta
    Tack! 😊
  • flygrl
    Jhannis skrev 2023-05-06 23:30:15 följande:
    Man glömmer aldrig att man varit mobbad hela skoltiden oavsett hur gammal man blir.
    Let´s Dance är verkligen bra och jag håller på Rickard som vinnare. Sverges Mästerkock ett bra program.
    FL fungerar nu bättre, men jag saknar fortfarande den gamla och jag hoppas att det blir likadant med den nya versionen. Där såg man även om någon av ens skrivarvänner vara inne. Lyste grönt vilket det inte gör i denna version.

Vi höres Hjärta

Ja, både Let's dance och Sveriges mästerkock är bra program. 
    Vi får hoppas FL blir bättre och bättre. Skönt att det funkar bättre för dig nu! 😉
    Vi hörs! ❤️

• flygrl
    Anonya skrev 2023-05-10 01:10:42 följande:

Vad tråkigt, flygrl. Då tänker jag inte främst på att du lämnar tråden eller att du måste sluta följa Robinson, utan förstås att du har de jobbiga erfarenheterna du har och som påverkar dig fortfarande. Även jag har fått se mobbningen på nära håll, men det är längre tillbaka för mig. 

Tack för din medkänsla du med, Anonya! 😉
    Så många drabbas av mobbing. Vi är alltså fyra nu bara i den här tråden som vart med om det. Skrämmande! 😔
    Däremot har jag bara slutat skriva i tråden men fortsatt följa programmet fram tills nu. Det kommer ett till inlägg strax...

• flygrl

Jag har alltså fortsatt följa programmet men inte diskutera här i tråden. Kan säga så här att det visserligen inte vart så elak mobbing i årets säsong men att det ändå känns motbjudande se hur en pakt mer eller mindre ägt från start och andra har fått försöka krypa för dom i förhoppningen få stanna. :/

Sen tycker jag fastän jag också är svart det va hemskt hur Peter skickades hem och det sen inte fanns nån möjlighet till förlåtelse/försoning för hans del trots att han  faktiskt enbart ville va sjysst mot Christina men uttryckte sig lite klumpigt. Christina kunde inte tänka sig va på samma ö som Peter men kan utan problem va vän med Chris som deffo inte ville väl när han kallade Amanda "falsk f***a". :/

Samma Chris som sen tillsammans med Carro skulle undervisa Markus i hur man uttrycker sig korrekt. Fy fan vilket fkn hyckleri! Jag tycker visserligen inte Chris borde diskats pga det han sa om Amanda men fult va det och som svart tjej tar jag mer illa upp av Chris aggressiva sexistiska sätt uttrycka sig om en tjej än 68-årige Peters klumpiga men ändå välmenande sätt beskriva Christina för sina lagkamrater. Peter har dessutom vart ångerfull efteråt och bett om ursäkt medans Chris bara kör på utan bry sig att han kan tänkas ha sårat andra människor. 😔

Jag gillade ändå Christina och fick intrycket hon va en sjysst, eftertänksam person med integritet som läste sin bok och inte verkade delta i skitsnackandet. Kanske är det för jag är svart själv som jag ville ta henne till mitt hjärta. Men att se hur hon utan problem kan va vän med fulspelande och sexistiska Chris och dessutom nu på Instagram jublar över pakten som hon menar hon va med och grundade gör att jag också tycker hennes tårfyllda reaktion mot Elin i Gränslandet mest känns som hyckleri den med. Hon har uppenbarligen inga problem med svek när "hennes" pakt ägnar sig åt det men börjar gråta när hon själv drabbas.

På hennes Insta är det också mest hårt festande som verkar gälla och ingen lågmäld eftertänksamhet precis. Hon och dom andra i pakten skriver om hur dom ska ut på Söder för att supa och jaga f***a. Nä, bra att hon åkte ut ur Gränslandet och Robinson. Trist att bli så besviken på en som man trodde vettig och varm person. 😔

Jag fortsatte följa Robinson för jag ändå ville se hur det slutade men har nu helt tappat lusten pga tjejpaktens uppenbara brist på självinsikt och värdighet. Så jag kommer inte följa finalveckan. 

Hejdå, Robinson, vi ses nog aldrig mer! F**k it! 😔 💔

(Och om ni undrar, ja jag va ledsen, arg och besviken när jag skrev det här. 😢)

• flygrl

Asså jag hoppas jag inte sabbade tråden för er andra nu för det va inte min avsikt alls. 

Peace out! 

• flygrl
    Jhannis skrev 2023-05-23 00:12:02 följande:
    Nej varför skulle du ha sabbad tråden. Hoppas du inte är lessen mer Kram
    Sabbat för jag ibland blir för intensiv och jobbig med mina långa inlägg. Tack för att du bryr dig, fina Jhannis! 😉
    Jhannis skrev 2023-05-23 00:14:20 följande:

Jag har inte skrivit på flera dagar....Vågar knappast för det var någon i tråden som tyckte jag var gnällig och att det var därför ingen skrev, så jag har hållit mig undan en längre tid.

Har ju egentligen dragit mig ut tråden men måste besvara det här inlägget från dig då det gjorde riktigt ont läsa det. 😢 Som du och förhoppningsvis alla förstått drar jag mig inte ur tråden för jag har nåt otalt med er som deltar i den. Jag uppskattar er alla och du Jhannis är ju en av Robinson-trådarnas stöttepelare som verkligen skulle saknas om du inte va med. Visst har du återkommande nämnt det är lägre aktivitet i tråden än du skulle önskat MEN inte är det nåt jag stört mig på. 😉

Jag har alltid uppskattat dig i Robinson-trådarna och även andra trådar som Farmen och Sveriges mästerkock och jag är övertygad även många andra gör det. Inte fan tror jag det är nån som inte skriver pga dig utan tvärtom är ju du en av dom som håller i gång tråden med läsvärda inlägg och sjysst attityd. 👍🏿 Oftast håller jag med dig i stort, ibland inte men så ska det ju va i ett diskussionsforum. Olika tankar och åsikter bryts mot varandra och gör det intressant läsa och skriva i såna här trådar.
    Uppskattar också du alltid vart vänlig mot mig när jag vart sorgsen. ❤️

Så bästa Jhannis, va inte ledsen. Ta inte kritiken du fick sååå hårt utan fortsätt bidra till den här och andra trådar. Jag och andra gillar ju dig, jag svär. 😊

Kram från flygrl 🌼❤️🍀
    (som skrev det här under min lunchpaus för det gör ont se en vän ledsen!)

• flygrl
    molly50 skrev 2023-05-22 21:03:34 följande:
    Nejdå,inte alls. Så ska du inte känna. 
    Tack! ❤️
  • flygrl
    Anonya skrev 2023-05-23 12:57:26 följande:

Nej, du sabbade inget, flygrl.

Rolig tävling med frågorna! Glad att Oskar vann. Tyckte också det var skönt att Chris åkte ut. Han pratar så otrevligt om de andra. 

Tack till dig med, Anonya! 😉

Även om jag inte kollat är det skönt höra att Chris åkt ut. Han som ingen i den så snälla och moraliskt högtstående kebabpakten Christina inräknad som en av grundarna har nåt problem med att han kallade Amanda för f***a. Fkn hycklare utan självinsikt hela gänget! 👎🏿
Svar på tråden Robinson 2023