BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Hej! Plussade i tisdags! Går dock fortfarande och väntar på att ?mensen? ska komma eftersom det känns lite overkligt att vara gravid igen. Som någon annan skrev så känns det lite för bra för att vara sant då det här blev till på ett ligg utan skydd. BF är 19 januari. Vårt andra barn kom ca 2 veckor för tidigt så lite rädd för en nyårsbebis, haha! Hur tänker ni andra kring just december, inget att bry sig om?
Med första barnet gjorde jag tidigt ultraljud i 7+2. Ska denna gång vänta ungefär till samma vecka eftersom man bör se hjärtat då. Ska bli så spännande om det här håller i sig!
Hej! Alla fina gravidisar 🥰
Hur mår allesammans?
Här är en ifrån södra skåneland 😊, gravid troligen slutet av v5 me bf 14/1-24 med en liten sladdis.
Använt nc sista 6mån, vilket jag känner gjort skillnad å enklare att hålla koll på sina cykler.
Har en son sen tidigare född på alla hjärtans dag -08 å va säker då på att jag inte ville ha fler men sådant kan tydligen ändras.. 😂
Är även bonusförälder åt två goa ungar födda -08 & -12.
Tror det var ca 5 dg efter förmodad ägglossning som en sån där särskild känsla i hela kroppen infann sig å som sa att 'det tog sig denna gången' å den känslan har aldrig lämnat sen dess.
Tog ett tidigt test på BIM-2 bara för å bevisa för mig själv att jag hade fel så jag kunde släppa allt å ente tänka på det mer så när testet visade två streck trodde jag att jag skulle tuppa av, av chocken.. 🤪 kallade in mannen på toa, visade testet å bara kramades med känslan "ÄNTLIGEN" ❤️.
Tog ett nytt test på BIM som var starkare å därefter ett nytt två dagar senare med veckoindikator som visade 2+3 samt ytterligare ett vanligt några dagar senare som visade ännu starkare + bara för å förvissa sig om att det går på rätt håll, nojig som man är å tack o lov verkar det göra det..
Vi har haft en kemisk graviditet på vägen som var känslosam.. 💔
I övrigt mår man hur bra som helst förutom lite lätt illamående emellanåt, hungrigare än annars, trött på kvällarna å brösten ska man ju inte snacka om.. *skratt som definitivt låter en veta att dem finns.. 🤭
Hej, en till här😊 bf 8 januari om allt går som det ska. Två barn sen tidigare, döttrar på 8 & 10 år. Detta är dock tredje graviditeten sen mindre än ett år tillbaka, först ett MA och sen gravid 3 månader senare igen och lyckades då bocka av även ett utomkveds? så nu hoppas jag innerligt att det går vägen!
Oj här lever symbolerna sitt eget liv? jag gjorde punkter o det blev frågetecken ..
väntar iallafall barn nr 3 😀
under Mitt tidiga ultraljud som gjordes i vecka 5+5 så kunde dom inte se nåt annat än en hinnsäck, vilket gör mig orolig! någon som gjort vul så tidigt och sett något mer än hinnsäcken? Inget hjärta kunde höras ännu..:(
Hmm någon som varit med om liknande. Tog ett test i tisdags morse, det var fullt synligt på en gång men inte lika starkt som kontrollsträcket, kom inom 1 minut. Har test kvar så tog ett nytt imorse när jag vaknade. Det testet imorse var hel negativt, inte en antydan till streck. Har fortsatt alla gravidsymtom, ingen smärta, ingen blödning och är på BIM+5. Räknade mig som gravid efter första testet men nu vet jag inte längre om det betyder att det är missfall på gång.