• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • esb
    iis skrev 2023-05-24 19:29:29 följande:

Hoppar också in i tråden 😀 Jag bor i Lund och är 36 år. Har plussat efter vår första ivf-behandling. Har en pojke som är 12 sedan tidigare men detta är min sambos första barn. Förra gången jag väntade barn var jag först bland mina vänner att få barn, nu är jag långt efter och alla andra är klara. Så jag behöver nya mamma-vänner att följas åt med. 

Vad kul att läsa om någon med liknande situation! Jag bor också i Lund, är i v. 9 nu efter fyra års försök ☺️ Det gick på naturlig väg, fick ingen hjälp alls av vården. 
  • GravidTillSlut

Hejsan! Jag hoppar in här. :) Har försökt bli gravid i 7 år, enbart blivit gravid med ivf. Enbart missed abortion och missfall bakom mig nu är jag hoppfull. Knappt haft några symptom men började få lite lätt i v 7. Är nu i v 8. Ultraljud planerat v 9. Bf 14 januari. ❤️

• norrblomma
    GravidTillSlut skrev 2023-05-30 21:18:28 följande:

Hejsan! Jag hoppar in här. :) Har försökt bli gravid i 7 år, enbart blivit gravid med ivf. Enbart missed abortion och missfall bakom mig nu är jag hoppfull. Knappt haft några symptom men började få lite lätt i v 7. Är nu i v 8. Ultraljud planerat v 9. Bf 14 januari. ❤️

Grattis💕 jag tror på hoppet!

Har ultraljud nästa vecka och jag tycker tiden står still i väntan😅 
  • Ellika123

Hej alla! Jag gjorde mitt tidiga ultraljud igår i vecka 8+5 (väntan dit var stundtals olidlig, så jag delar flera av er andras upplevelse av väntan inför tidiga ultraljudet).

Allt såg fint ut och vi fick höra hjärtslagen, vilket såklart ledde till gråtkalas hos både mig och sambon. Nu håller vi alla tummar och tår att det fortsätter bra för vårt lilla pyre där inne och så hoppas jag förstås detsamma för oss alla i denna tråd Hjärta

• Lilja3389

Hej,

jag hoppar in här också:)
    har bf 23/1.

Har VUL inbokad 19/6. väntan är olidlig. Före vi fick vårt första barn fick vi MA som upptäcktes på VUL. Så var knappt vågat tro de är sant att vi ska ha en till innan vi sett ett ultraljud.
    var med i januari 22 tråden också och har en för de mesta underbar 1,5 åring. 

• Margo84

Lummis - jag äter folsyra och D-vitamin. Inga andra tillskott men äter en varierad kost och försöker äta mer grönsaker och frukt, samt fisk/skaldjur 2-3 ggr/ v. 

• Gulrödaäpplen

Hej gänget! Idag gjorde vi vårt tidiga ultraljud. Vi fick se tydliga hjärtslag 🥹❤️ Vi blev även framflyttade från 7+3 till 7+6, skönt när det är åt det hållet. Så kul att se plutten som är ?hela? 14.2 mm lång! 

Nu ska vi bara fortsätta att försöka hålla oron borta, njuta av det lilla livet och lita på gynekologens ord om att allt såg normalt ut (i den lilla mån man kan se så tidigt). Helt fantastiskt trots att det känns som brösten ska explodera, jag kräks här och där och somnar sittandes tidigt på kvällen 😂🥰🥹

• Qem

Hejsan, får man tränga sig på här? 

Jag är 33 år och plussade igår. Detta är en högst oplanerad graviditet, men än så uppskattad. Vi har tre barn sedan tidigare (7, 5 och 3 år), och var väl egentligen lite oeniga om om vi skulle ha en fjärde, men den diskussionen löste vi omedvetet. Jag är nu i v 6 och har bf cirka 30-31 januari, så kan lika gärna hända att det blir i februari, men tänker att jag kanske får vara med här ändå.

• Gulrödaäpplen
    Ellika123 skrev 2023-05-31 11:17:08 följande:

Hej alla! Jag gjorde mitt tidiga ultraljud igår i vecka 8+5 (väntan dit var stundtals olidlig, så jag delar flera av er andras upplevelse av väntan inför tidiga ultraljudet).

Allt såg fint ut och vi fick höra hjärtslagen, vilket såklart ledde till gråtkalas hos både mig och sambon. Nu håller vi alla tummar och tår att det fortsätter bra för vårt lilla pyre där inne och så hoppas jag förstås detsamma för oss alla i denna tråd  // Hjärta

så härligt, grattis! 

• GravidTillSlut

Tack norrblomma, detsamma 🥰 Åååh jag oxå, såå nervös! Har fått så dåliga besked hittills på ultraljud men konstigt nog går jag ändå in i känslan "det är nu det händer". Hoppas så för oss båda 🥰 Härligt att läsa om alla tidiga ultraljud här nu som gett härliga besked! Grattis ❤️

Svar på tråden BF januari 2024