Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill

Nej, man behöver inte kommentera allt man ser. Man ska kunna visa hyfs i vardagen även om en del klär sig märkligt. Man gör bara inte så om man är väluppfostrad.

• Mortiscia80
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 12:29:17 följande:
    Kan man inte då argumentera att det är ohyfsat att klä sig som hon på bilden gör? Borde inte kvinnor då också respektera sin omgivning, om de vill att omgivningen ska respektera dem?
    På vilket sätt är det ohyfsat? På vilket sätt brister hon i respekt mot sin omgivning? Kommer den där bilden ens från Sverige eller är det "Walmart people" du har hittat?
  • Mortiscia80
    Ocdmänniska skrev 2023-04-30 14:12:03 följande:

Larrydavid. Har aldrig hört någon sagt att dom tycker det är omanligt. Du kanske tror det, men det betyder att alla har den åsikten. Är det kaffedraken som har nytt namn? 

Det är garanterat Kaffedraken. Man känner igen tonen inom ett fåtal inlägg.
  • Mortiscia80
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 14:13:41 följande:
    Det är ohyfsat att gå runt halvnaken, de flesta människor vill inte se nakna kroppar i offentligheten.

På vilket sätt är det ohyfsat att kommentera hennes rumpa om han själv väljer att visa upp den offentligt?
    Det bryter definitivt mot den sociala normen att gå klädd så, i alla fall i Sverige, men jag tror som sagt inte ens att den där bilden är tagen i det här landet. Hade det varit i USA hade det säkert varit mer acceptabelt på vissa ställen. Det är ändå stor skillnad på att klä sig på ett sätt som kanske stör andra och att aktivt kommentera en persons klädsel. Vem drar förresten gränsen för vad som är acceptabelt? Modepolisen...? Hur avvikande får man klä sig egentligen? Vi har en lag som säger att man inte ska gå omkring naken offentligt och såvitt jag vet har vi inte särskilt stora problem med just den typen av lagbrott. Det är inte särskilt utbrett att gå på affären i baddräkt med string heller.
  • Mortiscia80
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 14:21:08 följande:
    Jag försöker få dig att inse att ditt argument kan användas mot dig själv. Då ifrågasätter moral och norm, det kan man göra med verbala kommentarer också.
    Tack för din mansplaining {#emotions_dlg.flower} Jag måste ha varit för mycket kvinna för att fatta det själv.

Du verkar fortfarande inte inse skillnaden i vilket fall så det får väl stanna där.
Svar på tråden Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill