Inlägg från: Limajo |Visa alla inlägg
  • Limajo

Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill

Bullen Bergman skrev 2023-04-30 12:29:17 följande:
    Kan man inte då argumentera att det är ohyfsat att klä sig som hon på bilden gör? Borde inte kvinnor då också respektera sin omgivning, om de vill att omgivningen ska respektera dem?

Gå runt så där på stan är ju ungefär som män som med bar överkropp. Man ska så klart inte kommentera det om man inte vill framstå som ohyfsad men klär man sig så får man ju finna sig i att folk dömer en för det är vare sig snyggt eller lämpligt.

• Limajo
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 12:45:13 följande:
    Varför likställer du en bar överkropp med en bar rumpa?

Jag kan hålla med om att det är ohyfsat att kommentera andras kroppar offentligt, MEN det är lika ohyfsat att gå klädd som hon gör.

Därför att i stadsmiljö anser jag att bar rumpa och bar överkropp är lika olämpligt. 

Jag håller med om att det är ohyfsat. Men två fel gör inte ett rätt. 

• Limajo
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 13:26:27 följande:
    Men om kvinnor då är ohyfsade och viker ut sig offentligt, då kan de inte förvänta sig att män inte kommenterar deras kroppar. Det är just den balansen jag är ute efter här. Frihet att klä sig ger frihet att kommentera.
    Nej. det gör det inte. 
  • Limajo
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 14:42:01 följande:
    Varför inte? Varför ska kvinnor kunna klä sig hur de vill, för att få uppmärksamhet, och sedan styra vad folk ska få säga?
    Det här är ingen könsfråga. Män klär sig också som de vill och det är lika fel att kommentera en fast naken rumpa och en svettig ölmage som exponeras på fel ställen.
Svar på tråden Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill