Inlägg från: larrydavid |Visa alla inlägg
  • larrydavid

Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill

Män får inte säga något negativt till en kvinna om hennes utseende.

• larrydavid
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 12:20:11 följande:
    Varför inte? Kläder är en form av kommunikation. Om kvinnor får kommunicera hur de vill med sin klädsel (titta på min rumpa osv), varför ska då män inte få kommunicera hur de vill tillbaka?
    Det bara är så. Kvinnor får kommentera och kritisera mäns utseende.
  • larrydavid
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 12:24:37 följande:
    Jag tänkte få till en diskussion här. Är du rädd för att kommentera kvinnors utseende?
    Nej, men det känns ohyfsat. Jag säger inte till kvinnor när jag tycker dom är fina heller. För då anses man vara ytlig och objektifiera kvinnor.
  • larrydavid
    Crash Man skrev 2023-04-30 12:59:02 följande:

Man bör inte kommentera folks kroppar oavsett hur de klär sig. Det är liksom allmänt hyfs. Om deras klädsel inte påverkar dig negativt så angår det dig inte.

Män bör inte göra det.
  • larrydavid
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 13:04:39 följande:
    Varför inte? Varför ska kvinnor ha rätt att klä sig hur de vill, och samtidigt kontrollera omgivningens reaktioner?
    Män har kontrollerat kvinnor i alla tider. Nu får vi tillbaka.
  • larrydavid
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 13:08:48 följande:
    Den kvinnliga sexualiteten är ju en av de största maktfaktorerna i mänskligheten, så ja, den har alla alltid försökt kontrollera.
    Ja, så vi kan bjuda till lite, och inte ta illa upp när kvinnor kritiserar och kommenterar mäns utseende. Tänk på allt som kvinnor fått stå ut med genom historien.
  • larrydavid
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 13:12:34 följande:
    Vad har det med dagens kvinnor att göra? Du låter extremt undergiven.
    Dagens kvinnor får kritisera och kommentera mäns utseende. Snarare sarkastisk.
  • larrydavid
    Lynx123 skrev 2023-04-30 13:16:08 följande:

Varför ska man över huvud taget kommentera folks utseenden? Vi är väl inte småbarn längre?

Ja, varför gör kvinnor det?
  • larrydavid
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 13:26:27 följande:
    Men om kvinnor då är ohyfsade och viker ut sig offentligt, då kan de inte förvänta sig att män inte kommenterar deras kroppar. Det är just den balansen jag är ute efter här. Frihet att klä sig ger frihet att kommentera.
    Kvinnor har rätt att klä sig som de vill utan att behöva höra mäns kommentarer.
  • larrydavid
    larrydavid skrev 2023-04-30 13:35:03 följande:
    Kvinnor har rätt att klä sig som de vill utan att behöva höra mäns kommentarer.
    Om kvinnor stör sig på något hos en man och hans utseende (extrakilo kanske) så har hon rätt att säga det till mannen.
  • larrydavid
    Ocdmänniska skrev 2023-04-30 13:39:40 följande:

Som folk säger, varför ska man behöva kommentera hur folk klär sig? Vad spelar det för roll för dig, personligen hur någon ser ut. Man har inte med något med någon annan utseende att göra. Det handlar inte om dig 

Varför kommenterar och kritiserar kvinnor mäns utseende då?
  • larrydavid
    Ocdmänniska skrev 2023-04-30 13:44:06 följande:

Kan inte citera, men larrydavid. Läs och se att jag inte nämner något kön, för jag tycker så mot båda hållen. Och du säger att kvinnor gör det, ja men det gör män med. Min poäng är varför ska man ens 

Jag undrar också varför det är mer ok för kvinnor att kritisera mäns utseende?
  • larrydavid
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 13:50:43 följande:
    Förmodligen pga mediefeminister som propagerar för att kvinnor aldrig kan göra fel, aldrig ljuger (metoo) och att kvinnor har 100 rättigheter och 0 skyldigheter. Men också pga svaga och undergivna män som accepterar det feministiska narrativet istället för att ifrågasätta.
    Om en man tar illa upp av något som en kvinna säger om hans utseende så är han överkänslig och omanlig.
Svar på tråden Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill