Inlägg från: gråfågel |Visa alla inlägg
  • gråfågel

Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill

Du ska nog sluta hänga på 4chan.

Och svaret är nej, motsvarigheten till att kvinnor klär sig som de vill är inte att män får kommentera hur de vill, motsvarigheten är att även män får klä sig som de vill så länge de inte visar könet. Ni får tänka på barnen.
  • gråfågel
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 16:17:30 följande:
    Det går inte att jämföra män och kvinnor på det sättet, då kvinnors utseende är oändligt mycket viktigare för män, än mäns utseende är för kvinnor. Kvinnor vet att deras utseende ger dem makt, män vet att deras status ger dem makt.
    Hur vet du det? Du är ju ingen kvinna och har aldrig varit känslomässigt nära en heller.
  • gråfågel
    Bullen Bergman skrev 2023-04-30 16:31:39 följande:
    Om du är allvarlig nu så tänker jag inte slösa mer tid på att prata med dig. Skojar du gick jag på det!

Du ifrågasätter nämligen saker som är lika självklara som att himlen är blå.
    Mimosa86 skrev 2023-04-30 16:25:05 följande:

Varför kommentera utseende öht? och vad är syftet till kommentaren?

jag tycker kvinnan på bilden klär sig oanständigt utifrån vart hon befinner sig (sammanhanget) samt osmickrande. Har aldrig fattat det här med att visa röven. Men varför skulle jag säga det till henne? Vad är syftet till min kommentar? Att förminska och såra henne eller lyfts henne som person? 

Om jag har negativa tankar kring någons utseende så håller jag det för migsjälv. Förstår inte vad jag skulle tjäna på att trycka ner någon. Och det är inget manligt/kvinnligt för mig utan något mänskligt. har träffat på män som klätt sig vidrigt med tajta skinnbrallor så hela paketet varit mer eller mindre synligt-men självklart så höll jag min och fokuserade på annat.

Att kommunicera sina tankar, precis som syftet med att klä sig på ett visst sätt är att kommunicera sin stil.

Istället för att utgå från huruvida du sårar någons känslor (väldigt kvinnligt perspektiv), varför inte utgå från att säga vad du faktiskt tycker? Speciellt om någon med flit sticker ut klädmässigt. Det var inga problem förr i tiden, utan hela det här "man kan såra känslor" har kommit de senaste 20 åren. En del verkar fördra att leva i en lögnvärld, snarare än att lära sig hantera obekväma men ärliga åsikter.
    Nej, det var en ärlig fråga, men den vill du inte svara på, fast du påstår dig vara "rak"
Svar på tråden Om kvinnor får klä sig hur de vill, ska män även få kommentera hur de vill