• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Rataxes
    Bild

Tydligen dras sjukvården med överkapacitet? Någon som känt av den överkapaciteten?
    Diskuterar inte med angivarkryp.
  • Mentat
    Rataxes skrev 2025-02-04 12:56:40 följande:
    Tydligen dras sjukvården med överkapacitet? Någon som känt av den överkapaciteten?
    Det är väl trevligt att oppositionen offentligt medger att sjukvården har alla resurser den behöver och mer därtill? Annars har man fått ett annat intryck av deras ståndpunkt...
  • klyban

Ett nytt misslyckande för regeringen, som skulle minska skjutningarna.
    Det gick inte så bra ser vi.
    Har dom lyckats med något?
    Även det intressanta är att om det hade varit en S Regering nu, så hade en sådan här tråd haft 500 inlägg om hur det är S fel alltihop.

Såg ett konstigt förslag om bildäck, och där man skulle göra så att det ska vara vinterdäck i alla vinterväglag oavsett tid.
    Snacka om besvär det kommer skapa, och med tanke på vädrat har sina nycker.
    Och sen alla dessa problem det kommer skapa i arbetsliven.

Då är väl förslag två lite bättre, men utökad tid, så vet man vad som gäller i alla fall, och bli ett offer av ett snabbt skiftande väder.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (MED)
    klyban skrev 2025-02-04 21:10:05 följande:

Ett nytt misslyckande för regeringen, som skulle minska skjutningarna.
    Det gick inte så bra ser vi.
    Har dom lyckats med något?
    Även det intressanta är att om det hade varit en S Regering nu, så hade en sådan här tråd haft 500 inlägg om hur det är S fel alltihop.

Såg ett konstigt förslag om bildäck, och där man skulle göra så att det ska vara vinterdäck i alla vinterväglag oavsett tid.
    Snacka om besvär det kommer skapa, och med tanke på vädrat har sina nycker.
    Och sen alla dessa problem det kommer skapa i arbetsliven.

Då är väl förslag två lite bättre, men utökad tid, så vet man vad som gäller i alla fall, och bli ett offer av ett snabbt skiftande väder.

Tycker du det är rätt att använda en så historisk fasansfull händelse i politiskt syfte?
  • Anonym (MED)
    Rataxes skrev 2025-02-04 12:56:40 följande:
    Detta är obegripligt. Enligt S har Tidöpartierna helt på egen hand skapat en sjukvårdskris, vilket alla vet är en stor lögn då problemen startade innan hösten 2022.

Vänstern är dock eniga om att svensk sjukvård är väldigt pressad och mitt i detta menar man att vi har kapacitet att ta hit nya patienter från Gaza.

Vill man att svenskar ska få vänta med sin värd till förmån för skadade Hamas-anhängare?

Som sedan ska får vara kvar här och bli svenska medborgare, eller?

Häpnadsväckande.
  • klyban
    Anonym (MED) skrev 2025-02-04 21:48:50 följande:
    Tycker du det är rätt att använda en så historisk fasansfull händelse i politiskt syfte?

Jag bara återger hur det brukar vara, och krasst inser att ett vallöfte högern gjort var bara nonsens.
    Men det är rätt intressant och se detta, hur allt är S fel, men när man vänder på samma stek åt andra hållet.
    Så får man ett sånt här inlägg.

Självklart fattar jag att det är varken regeringens fel eller andra partier.
    Men lever du länge nog och liknande sker omvänt, då kommer du få se något.
    Och frågan är, kommer du då försvara detta?
    Eller var det bara nu?

Anonym (MED) skrev 2025-02-04 21:52:32 följande:
    Detta är obegripligt. Enligt S har Tidöpartierna helt på egen hand skapat en sjukvårdskris, vilket alla vet är en stor lögn då problemen startade innan hösten 2022.

Vänstern är dock eniga om att svensk sjukvård är väldigt pressad och mitt i detta menar man att vi har kapacitet att ta hit nya patienter från Gaza.

Vill man att svenskar ska få vänta med sin värd till förmån för skadade Hamas-anhängare?

Som sedan ska får vara kvar här och bli svenska medborgare, eller?

Häpnadsväckande.

Sen ska man vara tydlig, vem pratar om överkapacitet?

Och jag känner väl till användaren och när den inte ger länkar, så brukar det stå saker som de inte gillar vi ska få reda på.
    Annars regnar länkarna som spön i backen

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill

Väldigt bra att Moderaterna och Sverigedemokraterna nu har lyssnat på Socialdemokraterna och Miljöpartiet.  Frågan är varför vapentypen, under denna regering,  ens blev lagligt? 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    KillBill skrev 2025-02-08 10:32:16 följande:

Väldigt bra att Moderaterna och Sverigedemokraterna nu har lyssnat på Socialdemokraterna och Miljöpartiet.  Frågan är varför vapentypen, under denna regering,  ens blev lagligt? 

I USA hade de ett 10års förbud har jag för mig och rätt länge sedan.
    Och vapenvåldet var ungefär samma under denna tid och detta ansågs att bevis för att de kunde släppa vapnet, och då accederade vapenvåldet kraftigt.

Och är rätt säker p´å det var just denna typen AR är.
    Det existerar ingen logik i världen för denna typen av vapen.

• Rataxes

Wokeraterna verkar ha gett sig fan på att förlora valet 2026.

Det är fortfarande Reinfelets sojamoderater från Mordor som styr partiet.

Saknar Gösta Bohman och Ulf Adelsohn.

• klyban
    Rataxes skrev 2025-02-08 14:34:26 följande:

Wokeraterna verkar ha gett sig fan på att förlora valet 2026.

Det är fortfarande Reinfelets sojamoderater från Mordor som styr partiet.

Saknar Gösta Bohman och Ulf Adelsohn.

????

Kan du översätta detta till svenmska också, och som det ger någon innehåll?

För just nu ser det bara ut som det var  en meme du ville visa, men hade inte en susning vad att säga mer.

• KillBill

Tänk att det finns människor som inte fattar varför landets kvinnor väljer bort gubbpartiet SD..

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Rataxes

Den 7/2, kl 10.30 var exakt den tidpunkt då Wokeraterna såg till att det blir en rödgrönbrun retardering i september 2026.

Aldrig mer en röst på dessa manetryggar.

• klyban
    Rataxes skrev 2025-02-10 11:06:00 följande:

Den 7/2, kl 10.30 var exakt den tidpunkt då Wokeraterna såg till att det blir en rödgrönbrun retardering i september 2026.

Aldrig mer en röst på dessa manetryggar.

Jaha, kan du aldrig skriva så någon förstår vad du vill ha sagt?
    Det finns inga genomklubbade woke politik, så vad yrar du om?
    Och varför stoppade inte SD dom då för?

• Anonym (Vänstervriden)
    KillBill skrev 2025-02-09 12:30:20 följande:

Tänk att det finns människor som inte fattar varför landets kvinnor väljer bort gubbpartiet SD..

Jag väljer givetvis bort SD men håller dock med dom i den frågan, jag föder barn. Jag vill inte springa runt i skogen med vapen. Sen om andra kvinnor vill det så absolut, men jag tror inte på att kvinnor ska tvingas till värnplikt. 
  • klyban

Detta är oerhört intressant och få reda på.
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/yEJPPR/sverigedemokraternas-kritik-mot-vapenlagarna
    Tyvärr så ringer detta väldigt illa i mina öron, och att det inte vore bra att få bort vapen som kan orsaka en så stor skada.

Undra vad nästa steg är, att kriminella och psyksjuka ska få äga vapen också?

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026