• KillBill

Riksdagsvalet 2026

I denna artikel resonerar Tomas Ramberg på Dagens Nyheter om möjliga resultat efter riksdagsvalet 2026. Han avslutar med 4 olika scenarier efter nästa val.  Själv tror jag att både SD och M kommer göra mycket dåliga resultat i nästa val och att det resulterar i att både Ulf Kristersson och Jimmie Åkesson avgår. Vad tror ni?

etidning.dn.se/p/dagens-nyheter/2023-05-13/a/tomas-ramberg-for-s-och-lo-ar-sd-ett-existentiellt-hot-darfor-blixtrar-det-i-anderssons-ogon/2357/1002363/40001775

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Riksdagsvalet 2026
  • Mentat
    Padirac skrev 2025-01-27 21:29:42 följande:
    Du hör inte till dem som i andra trådar driver frågan om att det är vad som skrivs och inte vem som skriver som spelar roll?

Tomte
    Jo, och det är deras åsikter som mycket framgår tydligt på kultursidorna så som jag skrev ovan om t.ex. Linderborg. Jag hade säkert kunnat visa på många exempel om jag för ett ögonblick hade trott att du var mottaglig.
  • KillBill
    Mentat skrev 2025-01-27 19:43:32 följande:
    Vänsterpartiet har haft en hel drös med medlemmar som stöttat PFLP, det var även partiets officiella hållning en gång. Möjligt att Dadgostar ändrat på det men nog finns det gott om stöd kvar inom partiet. Det har uppenbarligen gått dig förbi.
    Nej . Däremot måste DU helt ha missat att samröre med PFLP är grund för uteslutning ur V..

Eller låtsas du bara det?
  • Mentat
    KillBill skrev 2025-01-27 22:29:32 följande:
    Nej . Däremot måste DU helt ha missat att samröre med PFLP är grund för uteslutning ur V..

Eller låtsas du bara det?
    Visst inte - numera har det förekommit uteslutning. Som sagt, det kanske är något Dadgostar har försökt ändra. I början av 2000-talet uppmuntrade Ung Vänster till samarbete med PFLP, och Kristofer Lundberg må ha blivit utesluten men som jag minns det hade han stöd av sin styrelse, vilka medlemmar inte har blivit uteslutna. Lundberg är ju långt ifrån det enda fallet. När detta skifte har skett är jag inte säker på, jag är inte insatt i (v):s interna diskussioner.

Sedan kan det ju kvitta om man stöder PFLP, Islamiska Jihad eller Hamas: Hur får man ihop vänsterpartiets politik med dessa rörelsers? När man går ut och ropar om "folkmord" i Gaza sprider man ju Hamas' propaganda och stöder därmed dem. Jag får inte ihop logiken.
  • Anonym (Giggi)
    KillBill skrev 2025-01-26 10:31:37 följande:
    Vissa kommer alltid och oavsett vad kritiken handlar om,  se kritik mot den SD styrda M/KD/L regeringen som vänsterpropaganda.. 
    Olga Ruin är fortfarande frilansande filmkritiker på SvD och inte en representant för tidningens hållning.

Hennes huvudsakliga anställning verkar vara att vara redaktör för en filmtidning FLM och det är klart att Olga och andra inom svensk film blir arga när ministern säger att det inte är politikers jobb att okritiskt bara höja bidragen till filmindustrin.

Själv tänker jag att Olga och de andra, snarare än att skälla på Parisa, borde lägga energin på att fundera på vad svensk spelindustri gör rätt som inte deras egen filmindustri klarar av. 
  • Anonym (Giggi)

Ruben och Olga kan fundera över den här istället.

Biopubliken efterfrågar svensk komedi och action.

Svensk film ger dem ... dokumentärer

.

• Anonym (Giggi)

Det tar lite tid men förr eller senare följer Socialdemokraterna alltid efter.

Nato då

Visitationszoner nu

Gängkriminellas pass i morgon

• klyban
    Anonym (Giggi) skrev 2025-01-28 09:53:50 följande:

Ruben och Olga kan fundera över den här istället.

Biopubliken efterfrågar svensk komedi och action.

Svensk film ger dem ... dokumentärer

.

Jaha?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • ClumsySmurf
    Rataxes skrev 2025-01-28 13:26:40 följande:
    GiYHNfOWUAAQJCC?format=jpg&name=900x900
    Äkta marxism: - Vi har våra principer, passar inte de har vi andra. /G Marx.
    Ja, de som har något olagligt på sej i visitationszoner är väl de minst misstänkta, antar att det är kvinnor och barn man får se upp med men man visiterar väl bara män?
    🤣

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026