Stök på Gröna lund och Liseberg
Vad ska man göra åt stöket på Gröna lund och Liseberg?
Vad är det för några som tränger sig före 10-åriga tjejer och fotograferar tjejer?
Kön var monsterlång.
Men ungdomsgänget ville inte vänta ? utan trängde sig förbi några flickor i tioårsåldern.
? Min familj älskar att gå på Gröna Lund och jag vill att det ska vara en trygg plats, säger besökaren Jonathan Kärre, 35.
Det var dagens första åk och Jonathan Kärre och hans två barn var taggade. De stod och väntade på att få kasta sig ut i den magkittlande berg- och dalbanan Monster när ett gäng killar anslöt till kön.
De trängde sig förbi några flickor som var bakom oss. Jag sa till dem att det inte var okej och att de skulle ställa sig sist, säger Jonathan.
Men killarna följde inte hans uppmaning. I stället ifrågasatte de varför en vanlig besökare som Jonathan brydde sig om vad de gjorde.
? De sa att jag inte borde lägga mig i eftersom jag inte jobbar där. Men jag förklarade att vi alla har ansvar för andra människor och att det visst påverkar mig när de tränger sig i kön.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/BWdkge/ilska-mot-grona-lund-killgang-trangde-sig-fore-i-kon
Misstänker att du varit med o röstat för att skapa ett samhälle där sånt här är vardag. Det enda du kan göra är att lägga ner din röst nästa val. Det finns inget att göra åt detta, politikerna är inte klara med sina planer på ett splittrat samhälle utan ordning.