Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Varför får man inte älska sitt barn?

Du har ju fortfarande rätt att träffa henne, om mamman tillåter det. Förstår inte vad du menar med att soc "plockade bort" dig, har de sagt att du inte får ha umgänge med barnet? För som jag förstår så har de inte rätt att göra det så länge du inte anses vara en fara för barnet. Jag skulle prata med en advokat om det här.

• Mortiscia80
    Robin95 skrev 2023-06-13 22:53:38 följande:

Hur regelverket ser ut struntar dom i. 

Svaret jag får är att hon måste lära känna honom och få en anknytning då dom menar att barn har rätt till kännedom om sin bakgrund. Jag har motsatt mig det då hon varken känner honom eller skulle ta skada av att inte veta v han är. 

Ja, men vad menar du med att de "plockat bort" dig? Påstår de att barnet inte klarar att anknyta till sin pappa om du finns med i bilden...? För det är ren bs i så fall. Om ett barn har en stark trygg anknytning så är det bra att värna om den och den är inget hinder för barnet att lära känna andra vuxna.
  • Mortiscia80
    Robin95 skrev 2023-06-14 18:59:38 följande:

Ja en person som blivit gravid genomen mycket traumatiska upplevelse får till slut självmordstankar och drabbas av psykisk ohälsa. 

Inte alla. Oavsett orsak så är hennes dåliga mående en oro för soc. Jag misstänker att de kommer att vilja ha koll på henne tills de är säkra på att hon inte är en fara för sig själv och att hennes mående är så stabilt att hon kan sköta barnet, dvs att hon inte är deprimerad eller mår psykiskt dåligt på andra sätt.
Svar på tråden Varför får man inte älska sitt barn?