Inlägg från: Anonym (Varför?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varför?)

Ljusare armhålor?

Har du mörkare hud under armarna? Min hud under arnarna har samma färg som resten av kroppen? 

• Anonym (Varför?)
    Anonym (häpp) skrev 2023-06-29 14:07:06 följande:
    Fast det är ju en rätt vanlig grej att göra. Det är vanligare än du tror. Av samma anledning som folk rakar sig och gör sig snygga där nere. 
    Har du gjort det? Om jag tittar noga i spegeln så är huden lite mörkare mellan skinkorna - är det fult? Hur blir det om jag bleker? Ljusare eller samma färg som resten av min hud? Eller typ rosa? Blir det finare? Brukar män säga att det är fult om kvinnor har mörkare hud där? Vad kostar det? Hur lång tid tar det? Gör det ont? Måste man gå flera gånger? 

Ni behöver inte skriva 100 gånger att jag är sjuk i huvudet. Jag undrar faktiskt och passar på att fråga. Så spara era spydighdter tack.
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (?) skrev 2023-06-29 13:49:21 följande:
    Jag fick höra samma som barn med citronhalvor, men för att mjuka upp torra armbågar, vet inte om det funkar däremot. Varför ses mörka armbågar som fult?
    Det var kanske så att armbågarna blev mörkare och såg lite fläckiga ut av lite ojämn solbränna, den tidens brunkräm/brun utan sol (torr och fnasig hud på armbågarna sög åt sig brunkräm så det blev ojämnt jämfört med resten) osv. på 80-talet när det var viktigt att vara brun. Om man då peelade bort det översta hudlagret på armbågarna så fick man bort det. Skulle jag tro? 
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (häpp) skrev 2023-06-29 14:27:08 följande:
    Nej, jag har inte gjort det. Men det kommer ju från porren, där porrstjärnorna har blekt anus för att det ska se estetiskt snyggare ut. Har man lite mer pigment i huden blir det lätt mörkare runt anus. Jag har aldrig hört någon man klaga på varken det ena eller det andra.  // Skrattande
    Fast det kan väl ha med ljussättning och skuggor att göra? Kanske bleker de inte ut sminkar/smörjer? Spraytan? 

Men hur ser de ut i porten då - är det samma färg som övrig hud, t ex som på armar, ben, Lage, rygg osv. eller  är det typ ljusrosa? Vad kan en blekning åstadkomma? Ljusrosa eller beige som resten av min hud? Jag fattar att det ska se estetiskt snyggare ut, såklart, men HUR??? Beige eller rosa??? (Om man är vit alltså, som jag råkar vara och därför utgår ifrån.)
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (B) skrev 2023-06-29 18:12:14 följande:

Mellan skinkorna kommer det till slut bli mörkt igen, anledningen till det är vad jag förstår främst friktionen men också att man naturligt har mer pigment där och hudceller återförnyas ju som bekant hela tiden. Det verkar skilja sig väldigt mycket på hur snabbt det kommer tillbaka. Jag gjorde det för två år sen och det är fortfarande rosa men jag var rätt ljus från början också och inte mörk alls på blygdläpparna t ex. Det verkar som att det kan ändra sig efter graviditet och andra hormonella förändringar också från vad jag förstått. 

Har läst mycket om detta och det vanligaste verkar vara att man bleker blygdläpparna också (och ibland venusberg och hud ner mot låren) så det ska ju gå men jag har ingen personlig erfarenhet av det eftersom jag redan är naturligt rosa där. 

Ja det svider lite och jag rekommenderar att man provar först på ett litet område stort som en femkrona ungefär på t ex handleden eller insida av lår och känn efter. Det svider lite men det ska ju inte göra jätteont. Men som jag skrev i ett annat inlägg så är det förstås allra bäst att gå till salong om man känner sig det minsta osäker. 

Så om mam redan är typ rosa är det ingen idé? Vilken färg har folk som bleker? Grå? Brun? 
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (B) skrev 2023-06-29 17:57:55 följande:

Det är absolut inte fult och helt normalt att vara lite mörkare mellan skinkorna! Hur slutresultatet blir beror på dig själv, utgångsläge, om du är mörk eller ljus, varm eller kall hudton. Gör man det själv så bestämmer man ju mer men man ska ha respekt för blekningar, särskilt om man gör det på ett område där huden är tunnare vilket den är i underliv och mellan skinkor. Om du känner dig det minsta osäker är det nog en bättre idé att gå till en salong men jag avråder från diverse krämer, de kommer inte i de flesta fall göra någon skillnad. Då slösar du bara dina pengar. 

Försök att inte ta åt dig av vad folk skriver. 

Men folk skriver ju att det blir rosa efter blekning? Inte beige som mina armar och ben? Jag är redan rosa och det syns knappt så kanske onödigt? Har aldrig tänkt på det rots att inspekterat noga i spegeln. Har aldrig fattat vilken färg som är målet: rosa eller beige?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (?) skrev 2023-06-30 23:04:14 följande:
    Inte mer än de som går och köper väteperoxid som är till håret för att gnugga in utanpå anusSkrattande eller de som går tillsalong för att bleka anus där.

Att göra sånt är vad jag skulle kalla att vara rövfixerad, tillsammans med de som sprutar in fett eller farliga oljor i sina egna skinkor. Då har man lite väl mycket tankar på sin egen röv och är således mer rövfixerad än någon som undrar över märkligheterna
    Du verkar mer fixerad vid andras rumpor.
  • Anonym (Varför?)

Jag ställer frågor för att jag funderar på om min egen rumpa skulle kunna uppfattas som motbjudande eller oattraktiv på nåt sätt.

Du håller på och tjatar på andra om hur fixerade de är och du berättar gång på gång hur sjukt det är att ens fundera på blekning. Tack, vi har fattat. 

Varför män inte bleker? Inte vet jag. Det kanske de gör? 

Blekmedel för håret har jag aldrig övervägt att använda mig av. Jag har bara frågat om blekning på salong och om vilken färg som kan uppnås. 

Jag tänker inte använda samma slanguttryck som du för att bevisa att jag "vågar" vara grov i munnen. I det här sammanhanget förstår nog alla vad jag menar med ordet "rumpa". Dessutom är det väl inte själva hålet eller öppningen man bleker, vad jag vet, om vi nu ska märka ord. Om jag skulle precisera vilket område på kroppen jag menar så skulle jag nog skriva "området runt ändtarmsöppningen" eller liknande. Men det är väl inte så noga för dig antar jag. För du är ju inte ett dugg fixerad, till skillnad från mig. Så du bryr dig nog inte så mycket om vilka ord jag vågar använda. 

Anonym (?) skrev 2023-07-01 08:57:45 följande:
    Och vad är inte du då isf? Du som ställer tusen frågor angående analblekning eller rövhålsuppljusning? Flört

Jag är inte ett dugg fixerad vid andras rumpor. Jag ställer mig ytterst tveksam till just det sjuka fenomen som gör att kvinnor går och köper stark hårblekning för att gnugga in i anus för att en man sagt att han gillar vita rövhål. Om han gillar det så mycket, varför gör han det inte på sig själv då? Gillar han det så borde han ju vilja ge tillbaka av den estetiska skönheten han upplever när han ser en blekt anal till sin kvinnliga sexpartner?
    Hade jag varit mer fixerad så hade jag väl istället ställt tusen frågor istället ?

Andras rumpor bryr jag mig inte mycket om. Menar du andras rövhål men vågar inte riktigt skriva ut det?
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (?) skrev 2023-07-02 15:26:50 följande:
    Fixerade var bara för att jag själv fick höra att jag skulle vara fixerad.

Är rövhål ett slanguttryck? Är jag verkligen så grov i munnen? Inte tänkt på det förut. Tänker mer att rumpan är skinkorna. Anus, anal eller rövhål är synonymer för området runt anus eller insidan av det.
    Det är ju just var det är, noga för mig. Annars hade jag också kunnat säga rumpa och menat vilken del av det området som helst och vissa skulle inte förstå vad jag pratade om. menar jag bakhålet eller menar jag skinkorna? 
    Bakhålet är ett slanguttryck, hoppas det inte störde.

Jag tror inte att någon av oss är särskilt fixerade av rövhål för att vi ägnar några minuter av våra liv till att skriva lite om anus i en familjelivstråd. Kommer du att sitta och diskutera anus hela dagen? Nä precis, inte jag heller.
    Du skrev att jag inte vågar använda samma ord som du. Jag har inte kritiserat ditt ordval, jag har bara skrivit att jag själv inte har lust att använda just det ordet du använder. 

Du är den enda här som diskuterar själva hålet eller öppningen. Vi andra pratar om huden runtomkring. 
Svar på tråden Ljusare armhålor?