• Lorangaragnar

Om er partner kom hem med en Tesla?

Tänk om er partner kom hemkörande med en Testa. Er partner förklarar att miljötänk är viktigt för denne, och att det är viktigt att ni stödjer denne i detta beslut. Eran partner förklarar att hen lagt in en kontantinsats på Teslan och tagit ett lån på resten. Er partner kysser er på munnen och säger att nu kan ni ju sälja er gamla bil som går på fossila bränslen.

Hur hade ni reagerat i detta scenario? Hade ni ställt er bakom er partners beslut?

• Svar på tråden Om er partner kom hem med en Tesla?
  • Anonym

Som om det skulle handla om själva bilen vid ett sån situation...

• Anonym (222)
    Lorangaragnar skrev 2023-07-02 11:03:19 följande:
    Om er partner kom hem med en Tesla?

Tänk om er partner kom hemkörande med en Testa. Er partner förklarar att miljötänk är viktigt för denne, och att det är viktigt att ni stödjer denne i detta beslut. Eran partner förklarar att hen lagt in en kontantinsats på Teslan och tagit ett lån på resten. Er partner kysser er på munnen och säger att nu kan ni ju sälja er gamla bil som går på fossila bränslen.

Hur hade ni reagerat i detta scenario? Hade ni ställt er bakom er partners beslut?

varför startar du så många konstiga trådar. Du spammar forumet. 
  • Anonym (Huh?)

Problemet är väl i så fall att personen köpt en helt ny bil på avbetalning utan att diskutera det? Bilmodell är oväsentligt.

Vi har för övrigt en Tesla som enda bil. Det fungerar hur bra som helst. Långresor kostar en bråkdel av vad de gör med en bensinbil, och med laddare i garaget är bilen alltid "tankad" när man behöver den. 

• Lorangaragnar
    Anonym (Huh?) skrev 2023-07-02 11:25:04 följande:

Problemet är väl i så fall att personen köpt en helt ny bil på avbetalning utan att diskutera det? Bilmodell är oväsentligt.

Vi har för övrigt en Tesla som enda bil. Det fungerar hur bra som helst. Långresor kostar en bråkdel av vad de gör med en bensinbil, och med laddare i garaget är bilen alltid "tankad" när man behöver den. 

Då har ni haft tur med laddningsuttagen. Många har haft otur när de ska använda laddningsuttag då det ofta blir tekniska problem med dem. Så långresan har tagit dubbelt så lång tid mot vad den skulle göra med en fulltankad bensinare. Men om man inte gör långresor så ofta kan det säkert funka.

För mig skulle det inte funka med en Tesla, då min hyresvärd helt enkelt inte har några laddningsuttag för elbilar installerade här.
  • Anonym (Nej)

Jag hade skällt ut honom efter noter och dumpat honom på fläcken. Maken till ekonomisk idioti har man väl sällan hört!

• Anonym (Huh?)
    Lorangaragnar skrev 2023-07-02 11:47:29 följande:
    Då har ni haft tur med laddningsuttagen. Många har haft otur när de ska använda laddningsuttag då det ofta blir tekniska problem med dem. Så långresan har tagit dubbelt så lång tid mot vad den skulle göra med en fulltankad bensinare. Men om man inte gör långresor så ofta kan det säkert funka.

För mig skulle det inte funka med en Tesla, då min hyresvärd helt enkelt inte har några laddningsuttag för elbilar installerade här.
    Vi har aldrig haft problem med Teslas snabbladdare. Någon gång har en laddare varit ur funktion, men det finns som regel minst 10 andra på samma laddstation. 

Bor man så man inte kan ladda hemma är det inte praktiskt, det håller jag med om. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Huh?) skrev 2023-07-02 11:25:04 följande:

Instämmer. Jag vill inte leva med en man som obekymrat slösar med pengar han inte ens har. 
  • Anonym (Xyz)

Bil lånar man inte till. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Xyz) skrev 2023-07-02 13:22:35 följande:

Bil lånar man inte till. 

Inte alla har råd att casha en halv miljon.
Svar på tråden Om er partner kom hem med en Tesla?