Inlägg från: Anonym (Huh?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Huh?)

Om er partner kom hem med en Tesla?

Problemet är väl i så fall att personen köpt en helt ny bil på avbetalning utan att diskutera det? Bilmodell är oväsentligt.

Vi har för övrigt en Tesla som enda bil. Det fungerar hur bra som helst. Långresor kostar en bråkdel av vad de gör med en bensinbil, och med laddare i garaget är bilen alltid "tankad" när man behöver den. 

• Anonym (Huh?)
    Lorangaragnar skrev 2023-07-02 11:47:29 följande:
    Då har ni haft tur med laddningsuttagen. Många har haft otur när de ska använda laddningsuttag då det ofta blir tekniska problem med dem. Så långresan har tagit dubbelt så lång tid mot vad den skulle göra med en fulltankad bensinare. Men om man inte gör långresor så ofta kan det säkert funka.

För mig skulle det inte funka med en Tesla, då min hyresvärd helt enkelt inte har några laddningsuttag för elbilar installerade här.
    Vi har aldrig haft problem med Teslas snabbladdare. Någon gång har en laddare varit ur funktion, men det finns som regel minst 10 andra på samma laddstation. 

Bor man så man inte kan ladda hemma är det inte praktiskt, det håller jag med om. 
Svar på tråden Om er partner kom hem med en Tesla?