Exet har ändrat sonens optiker-tid...
Jag är lite chockad och behöver input från andra, eftersom vi vanligtvis har en bra kommunikation, jag vill helst bara läsa lusen av honom just nu.
Vi bor på en liten ort med bara två optiker. Den ena (bättre) är fullbokad september ut, och släpper oktobertiderna först sista veckan i augusti. De sa även att deras väntelista på avbokningar var så lång att de inte skriver upp fler. Den andra var ganska fullbokad men klämde in sonen så nya glasögon skulle hinna bli klara till skolstarten. Med nya tiden (som var en avbokad tid) finns ingen chans att de hinner komma. Han har växt så mycket i år att gladögonen knappt går på huvudet. Han har haft dem i skolan hela året, så inte märkt det före sommarlovet (tiden bokades i mitten av juni).
Det finns 0 flexibilitet hos ortens optiker och när mina glasögon gick rakt av (glaset med) kunde de inte hosta fram en tid på 6-7 veckor, och vägeade beställa glas med gamla receptet. Måste resa 4 timmar (enkel väg, totalt 8) till närmsta stad för att få ett recept. Fick sedan glasögonen veckan innan den tidigaste lediga tiden de haft. Då skaffade jag billiga reservglasögon.
Min son hade också plötsligt för små glasögon, det löste optikern med att justera de nuvarande på nolltid- sånt görs på drop in och brukar vara gratis. Så kanske kan det ordnas innan ny synundersökning?