• LiamSvensson

Hitta kärleken som transa?

Jag har nyligen blivit singel efter en lång relation. Och saknar redan någon att mysa och dela livet med. 
    Men mitt självförtroende påverkas helt klart av det faktum att jag inte längre vill trycka ner den sidan av mig själv som trivs i kvinnliga kläder. Jag skulle aldrig vilja visa upp mig offentligt på detta vis. Men vill kunna vid tillfällen utan att skam kunna få bära ett par fina trosor tex, i mitt eget hem. 
    Så till min fundering då! Finns det kvinnor som kan leva med en man som är 100% heterosexuell, men som skulle vilja på ett avslappnat vis leva sitt liv i de kläder som känns rätt för dagen. 

Eller skulle de absolut flesta kvinnor som vill leva med en man se detta som ett hinder för en relation?

• Svar på tråden Hitta kärleken som transa?
  • Anonym (Mx)

Intressant fråga. Skulle dagens kvinnor, som gärna skyltar med sin goda värdegrund, acceptera att sin man gick runt i trosor och läppstift ibland.

• Anonym (Man 53 år)
    LiamSvensson skrev 2023-07-27 12:25:43 följande:
    Hitta kärleken som transa?

Jag har nyligen blivit singel efter en lång relation. Och saknar redan någon att mysa och dela livet med. 
    Men mitt självförtroende påverkas helt klart av det faktum att jag inte längre vill trycka ner den sidan av mig själv som trivs i kvinnliga kläder. Jag skulle aldrig vilja visa upp mig offentligt på detta vis. Men vill kunna vid tillfällen utan att skam kunna få bära ett par fina trosor tex, i mitt eget hem. 
    Så till min fundering då! Finns det kvinnor som kan leva med en man som är 100% heterosexuell, men som skulle vilja på ett avslappnat vis leva sitt liv i de kläder som känns rätt för dagen. 

Eller skulle de absolut flesta kvinnor som vill leva med en man se detta som ett hinder för en relation?

Jag har i olika sociala medier stött på många par där kvinnan i relationen trivts utmärkt med det upplägget som du talar om. Så visst är det möjligt att hitta en livspartner som gillar det.

Å andra sidan tror jag att du kommer stöta på väldigt många som absolut inte kan tänka sig dina intressen.

Det finns uppgifter om att cirka 10 procent av männen är intresserade av att i olika former bära motsatt köns kläder. Så du är definitivt inte ensam ( jag är en bland dem som iallafall en kortare period också bar feminina plagg med behållning)

All lycka till! 
    Återkoppla gärna här i tråden vad som händer för din del.

/ Man.
  • LiamSvensson
    Anonym (Man 53 år) skrev 2023-07-27 13:14:09 följande:
    Jag har i olika sociala medier stött på många par där kvinnan i relationen trivts utmärkt med det upplägget som du talar om. Så visst är det möjligt att hitta en livspartner som gillar det.

Å andra sidan tror jag att du kommer stöta på väldigt många som absolut inte kan tänka sig dina intressen.

Det finns uppgifter om att cirka 10 procent av männen är intresserade av att i olika former bära motsatt köns kläder. Så du är definitivt inte ensam ( jag är en bland dem som iallafall en kortare period också bar feminina plagg med behållning)

All lycka till! 
    Återkoppla gärna här i tråden vad som händer för din del.

/ Man.
    Okej. Jag upplever av det man läst på nätet att det gärna blir väldigt mycket fokus på det sexuella inslaget. Hur har du upplevt det? 
    För egen del så skulle det innebära en grov missuppfattning. Visst finns det ett sexuellt inslag. Men inte mer än att jämföras med att vissa kvinnor kan uppskatta att få känna sig lite extra sexiga i sina kläder i bland. Men lika så vill jag bara känna mig bekväm och mysig för det mesta.
  • LiamSvensson
    Lynx123 skrev 2023-07-27 14:22:21 följande:

Jag skulle absolut inte ha problem med det! ❤️

Självklart en omöjlig fråga att generalisera ett halva befolkningen. Men hur tror du det generellt ser ut bland kvinnor kring denna fråga?
  • Anonym (M)

Klart det finns men jag vet inte hur vanligt det är.

Försök vara öppen så tidigt som möjligt om det här.

• Anonym (Mimmi)

Inte en chans att jag skulle vilja leva med en sådan man. Aldrig i livet. 

• Anonym (Vän)

En av mina bästa vänner är crossdresser och han haft flera fina längre relationer med kvinnor som accepterat det utan problem. Jag hade själv inte heller haft några som helst problem med det, inte på stan heller om de hade varit en önskan. Jag tycker att det är vackert med människor som vågar vara sig själva. Det är attraktivt. 

• Anonym (Fråga på fler ställen)

Familjelivs damer verka? vara toleranta med sådant här, så du kan nog få en falskt positiv bild av att kvinnor är ok med detta. Men det är inget jag vet, men jag vill rekommendera att du startar liknande trådar även på några andra forum för att få ett större och mer diversivt antal svar.

Mitt råd skulle vara att inte ha på dig trosor i början av en relation utan vänta till hon är ordentligt fäst vid dig innan. Men jag är bara en person.

Svar på tråden Hitta kärleken som transa?