• LiamSvensson

Hitta kärleken som transa?

Jag har nyligen blivit singel efter en lång relation. Och saknar redan någon att mysa och dela livet med. 
    Men mitt självförtroende påverkas helt klart av det faktum att jag inte längre vill trycka ner den sidan av mig själv som trivs i kvinnliga kläder. Jag skulle aldrig vilja visa upp mig offentligt på detta vis. Men vill kunna vid tillfällen utan att skam kunna få bära ett par fina trosor tex, i mitt eget hem. 
    Så till min fundering då! Finns det kvinnor som kan leva med en man som är 100% heterosexuell, men som skulle vilja på ett avslappnat vis leva sitt liv i de kläder som känns rätt för dagen. 

Eller skulle de absolut flesta kvinnor som vill leva med en man se detta som ett hinder för en relation?

• Svar på tråden Hitta kärleken som transa?
  • Anonym (Testat)

Är det så ni tänker

Det en lek som vi hade ibland vänner. Det inte någonting jag känner kul, men vi utmanade varandra, och jag tog detta på mig 

• Sam Ståhl
    Anonym (Testat) skrev 2023-07-30 17:50:24 följande:

Är det så ni tänker
    Det en lek som vi hade ibland vänner. Det inte någonting jag känner kul, men vi utmanade varandra, och jag tog detta på mig 

Hej!

Först och främst en stor eloge till ditt mod. Även om du är anonym är det nog väldigt många som inte skulle våga:

1. Ta på den outfiten som du bär
    2. Låta dig fotograferas uppklädd så
    3. Välja att publicera bilder på dig offentligt på ett diskussionsforum under rubriken sex och sånt 

Såväl strumpor som stringtrosa och strumpebandshållare ser ut att vara i minst en, eller snarare två storlekar för små, men annars ser det ju riktigt bra ut. Nu kräver ju de plagg som du bär på bilden för optimal sensuell look och känsla att du också självklart har välrakade ben men som jag förstod det handlade detta om en utmaning och då kanske du inte gjorde det dessutom,  det är svårt att se på bilden.
    Hade du kompletterat med ett par högklackade pumps till och på så sätt fått en lite mer graciös hållning hade det varit riktigt snyggt.

Tror det är många som är avundsjuk på dig, både för som sagt att du vågar och för att det ser riktigt trevligt ut. 

Tack för att du bjöd på dig själv!
  • Anonym (Kvinna)
    LiamSvensson skrev 2023-07-27 12:25:43 följande:
    Hitta kärleken som transa?

Jag har nyligen blivit singel efter en lång relation. Och saknar redan någon att mysa och dela livet med. 
    Men mitt självförtroende påverkas helt klart av det faktum att jag inte längre vill trycka ner den sidan av mig själv som trivs i kvinnliga kläder. Jag skulle aldrig vilja visa upp mig offentligt på detta vis. Men vill kunna vid tillfällen utan att skam kunna få bära ett par fina trosor tex, i mitt eget hem. 
    Så till min fundering då! Finns det kvinnor som kan leva med en man som är 100% heterosexuell, men som skulle vilja på ett avslappnat vis leva sitt liv i de kläder som känns rätt för dagen. 

Eller skulle de absolut flesta kvinnor som vill leva med en man se detta som ett hinder för en relation?

Allt är avhängigt grundkänslan för mannen. Precis som i alla relationer. Om attraktionen finns så varför inte? Alla har rätt till sin preferens av outfits anser jag. Javisst, det kan förvisso hända jag är liberal. Vet inget om vad kvinnor som grupp generellt anser, men tänker en del kvinnor nog när fördomar om hur mansrollen ska vara och se ut. Ngt om hur manliga attribut i regel ska uttryckas. Stereotype. Personligen har jag på eget initiativ sminkat en pojkvän och oxå räckt över tjejiga underkläder. Gillar spännande lek m ombytta könsroller. Pojkvännen lät mig hållas men ogillade min lek.  Kort svar: Nej inget hinder. 
  • Anonym (Beror på)

Det beror på vad du menar med mysa. Om du skulle gå runt i bara trosor eller bara kalsonger när vi har myskväll så nej. Jag tycker inte det är mysigt när någon går runt i bara underkläderna. Om du har trosor på dig under vanliga kläder eller i sängen så är det helt ok för mig. Jag skulle säkert bli lite förvånad första gången men inte på något negativt sätt. 

Om min man en dag skulle ha trosor på sig så skulle jag nog säga 'Va? Trosor?". Om han då sa att han gillade att gå runt i trosor skulle jag säga "ok".

• LiamSvensson
    Hjelm skrev 2023-07-28 18:56:39 följande:

100 procent okej med att min partner klär sig i kvinnokläder eller sminkar sig om han vill det.

Däremot kanske jag skulle ha svårt för om det var en situation där han skapade en helt ny kvinnlig identitet som han växlade mellan, och att de två var som helt olika personer. Typ ena stunden Thomas, andra stunden Tina, och att Tina gör saker som Thomas aldrig skulle göra. Det skulle jag nog inte orka med.

Men så länge det bara handlade om att han trivs med att klä sig kvinnligt emellanåt är det helt lugnt.

Det med ny identitet har väl mer och göra med att man känner sig född med fel kön skulle jag gissa på. Jag är väldigt nöjd med min köns tilldelning. I mitt fall handlar det bara om att få vara just den jag är. Och den jag är, är en medelålders man som trivs med att få bejaka sin kvinnliga sida.
    Konstigt nog är det många som verkar tro att man är två olika personer när man har trosor på sig mot den man är när man har kalsonger på sig.
    Självklart känner jag ju mig mer feminin i ett par fina trosor vilket ju kanske leder till en lite mer feminin approach. Men absolut ingen personlighetsklyvning.

Nu säger jag inte att du var av den synen. Det var mer en parantes på det med identitet.
  • LiamSvensson

Något krånglar när jag försöker citera. Knappen funkar helt enkelt.
    Men stort tack till alla insikter. Mycket som är intressant.
    Sen vill jag påpeka att jag inte på något ville generalisera eller klumpa ihop kvinnor som en grupp.
    Min fråga var om "där finns kvinnor".  Inte för att jag vill att någon ska stå till svars för alla kvinnor. Utan för att det är en kvinna jag hoppas träffa, bli kär i och spendera resten av mitt liv med.

• Anonym (Ftm)

Nu har jag dock gjort könsbyte (kvinna till man) men jag har funderat på om man berättar det direkt eller avvaktar. Det är ju upp till var och en hur man lägger upp det. Jag är inte en person som skyltar med det men jag skulle nog välja att berätta det relativt snabbt. Om de inte kan acceptera det så slösar man bådas tid på något som aldrig skulle fungera. 

Sen tror jag att man märker det relativt fort hur pass öppen en person är. Min nuvarande tjej är en arbetskollega som inte visste om att jag bytt sida förrän efter kanske 1-2 år då hon frågade om vad jag hade gjort för operation och jag ville inte ljuga. Sen när jag skilde mig så fick jag veta att hon hade en crush på mig. Vi fick det att fungera trots könsbytet men jag skulle aldrig få gå runt i trosor eller andra kvinnliga kläder. Men det finns nog gott om kvinnor som inte har något problem med det.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Ftm) skrev 2023-08-21 11:28:54 följande:

Nu har jag dock gjort könsbyte (kvinna till man) men jag har funderat på om man berättar det direkt eller avvaktar. Det är ju upp till var och en hur man lägger upp det. Jag är inte en person som skyltar med det men jag skulle nog välja att berätta det relativt snabbt. Om de inte kan acceptera det så slösar man bådas tid på något som aldrig skulle fungera. 

Sen tror jag att man märker det relativt fort hur pass öppen en person är. Min nuvarande tjej är en arbetskollega som inte visste om att jag bytt sida förrän efter kanske 1-2 år då hon frågade om vad jag hade gjort för operation och jag ville inte ljuga. Sen när jag skilde mig så fick jag veta att hon hade en crush på mig. Vi fick det att fungera trots könsbytet men jag skulle aldrig få gå runt i trosor eller andra kvinnliga kläder. Men det finns nog gott om kvinnor som inte har något problem med det.

Förlåt min nyfikenhet, men som opererad ftm, hur har ni penetrerande sex? Är det ens möjligt?
    Är INTE ute efter att provocera eller trycka upp en massa skit i ansiktet på dig, jag är bara nyfiken.
  • Anonym (Ftm)
    Anonym (Mimmi) skrev 2023-08-21 11:33:27 följande:
    Förlåt min nyfikenhet, men som opererad ftm, hur har ni penetrerande sex? Är det ens möjligt?
    Är INTE ute efter att provocera eller trycka upp en massa skit i ansiktet på dig, jag är bara nyfiken.
    Jag förstår att folk är nyfikna så jag tar verkligen inte illa upp. 

Nu har jag bara kapat brösten eftersom utbudet är antingen en 5 cm penis eller typ en hudbit som i absolut bästa fall kan pissas med. Så då kan jag lika gärna fortsätta äcklas några år till så kanske de kan göra några framsteg. 

Vi kör med leksaker tills dess. 
  • LiamSvensson

Känner att jag vill visa att vi kommer i alla storlekar och former. Så ingen som utforskar detta ämne får komplex. Jätte bra av anonym (Testat) att visa på mod. Min vi alla kan inte ha lika fina kroppar eller underkläder varje dag. 
    I dag är det städa och tvätta på schemat. Så i dag är det komfort som vinner under till 😂

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Ftm) skrev 2023-08-21 14:35:05 följande:
    Jag förstår att folk är nyfikna så jag tar verkligen inte illa upp. 

Nu har jag bara kapat brösten eftersom utbudet är antingen en 5 cm penis eller typ en hudbit som i absolut bästa fall kan pissas med. Så då kan jag lika gärna fortsätta äcklas några år till så kanske de kan göra några framsteg. 

Vi kör med leksaker tills dess. 
    Tack för svaret!
    Bra att du inte känner dig påhoppad, ibland känns det som att folk tar det fel även när man håller god ton och är trevlig.

Hoppas att vetenskapen snabbar på lite då,. så att du kan få känna dig som den man du ju faktiskt  är!
  • LiamSvensson
    LiamSvensson skrev 2023-08-21 14:40:54 följande:

Känner att jag vill visa att vi kommer i alla storlekar och former. Så ingen som utforskar detta ämne får komplex ........ 

Tucking! Fick en fråga på meddelande om hur man kan dölja det manliga underredet så pass som i bilderna. 
    I dag slarvade jag en hel del, men men. Det är ganska enkelt, googla tucking. I kort går det ut på att du petar upp bollarna i hålen upp mot magen. Sen tejpar du pungen och penis, neråt/bakåt. Finns massa olika tejp man kan använda. Men använd för guds skull inte silvertejp eller liknande 😂. Det får vara något för kroppen. Många använder bröst tejp. Jag föredrar sån tejp/film som tatuerare använder efter. 
    Det är helt ofarligt, men att ha bollarna i den positionen en längre tid kan medföra minskad fertilitet. Men det ska vara övergående. Men undvik om du försöker skaffa barn med andra ord. 
Svar på tråden Hitta kärleken som transa?